Hexmag feeding problemen

Mickdebakker

Member
3 nov 2016
10
2
Trophies
2
Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden Hexmags, maar sinds een maand gaat het feeden niet al te soepel meer.

Op 10 keer trekker overhalen schiet de replica maar 6/7 bb's. Heel toevallig heb ik rond een maand geleden de standaard motor van mijn Specna Arms SA-V19 vervangen door een Tornado F1 high torque motor. Ik weet dat de relatie feeden tot motor niet groot is, maar vind het wel apart. Overigens is er qua internals alles nog stock op de motor na. De hop-up zit niet scheef en er zit weinig beweging in. Heb begrepen dat de hop-ups van sommige Specna's nogal de neiging hebben om aan de wandel te gaan.

Wat ik al heb geprobeerd:
- High caps. Feeden gaat hierbij goed, zowel op semi als auto
- Hexmags van een medespeler. Probleem blijft voorkomen
- Mags uit elkaar gehaald, alles nagekeken, alles ziet er prima uit en loopt goed. Probleem blijft voorkomen
- Mags 90/100 bb's gevuld in plaats van stampvol. Probleem blijft voorkomen
- Mijn mags in andere replica. Probleem blijft voorkomen

Wat ik nog niet heb geprobeerd:
- Ander merk/gewicht bb. Gebruik nu 0.25 Target bb's van Balletjesboer.nl
- Ander merk magazijn
- Originele motor weer terugmonteren

Iemand een idee of advies? Ik hoor het graag!

Klinkt een beetje alsof het magazijn de rate of fire van de replica niet kan bijhouden en daardoor maar de helft van de tijd de bb's feed, oftewel je nozzle gaat te snel voor het magazijn om er consistent een bb in de hop up chamber te duwen. Omdat andere magazijnen een duur grapje is zou je kunnen kijken naar een sector delay chip, deze zorgt dat de tappet plate wat langer naar achter blijft en daardoor ook de nozzle, wat ervoor zou moeten zorgen dat bb's altijd goed feeden.

Ik ga ermee aan de slag. Had al magazijnen besteld, dus die investering is al gemaakt haha. Zo'n delay chip kost trouwens geen drol. Bedankt voor de hulp. Als het is opgelost post ik het!

Ik ga ermee aan de slag. Had al magazijnen besteld, dus die investering is al gemaakt haha. Zo'n delay chip kost trouwens geen drol. Bedankt voor de hulp. Als het is opgelost post ik het!

BTW als dat de oplossing is dan komt het waarschijnlijk door de combinatie van een snellere motor en de hex mags.

BTW als dat de oplossing is dan komt het waarschijnlijk door de combinatie van een snellere motor en de hex mags.

Had mijn Ares Amoeba mags binnengekregen, hierdoor wordt het probleem wel minder, maar niet compleet weg.
Ik heb de originele motor weer teruggeplaatst, hierdoor had ik 0 misfeeds maar. Hierna de HT motor weer gemonteerd en ook ineens 0 misfeeds meer.. Ik vind het een raadsel maar het lijkt nu opgelost. De sector delay chip lijkt me nog steeds een goeie oplossing maar die laat ik nog even wachten. Gaat mijn rof hier trouwens niet van achteruit?

Had mijn Ares Amoeba mags binnengekregen, hierdoor wordt het probleem wel minder, maar niet compleet weg.
Ik heb de originele motor weer teruggeplaatst, hierdoor had ik 0 misfeeds maar. Hierna de HT motor weer gemonteerd en ook ineens 0 misfeeds meer.. Ik vind het een raadsel maar het lijkt nu opgelost. De sector delay chip lijkt me nog steeds een goeie oplossing maar die laat ik nog even wachten. Gaat mijn rof hier trouwens niet van achteruit?

De rof achteruit met een selector delayer clip? nee het heeft geen invloed op de snelheid waarmee de piston wordt gecycled het zorgt alleen dat je tappet plate voor een langere periode naar achter wordt getrokken en daardoor de nozzle ook en hierdoor zorgt het ervoor dat er meer tijd is voor een bb om te worden geplaatst in ready to shoot positie :D.

De rof achteruit met een selector delayer clip? nee het heeft geen invloed op de snelheid waarmee de piston wordt gecycled het zorgt alleen dat je tappet plate voor een langere periode naar achter wordt getrokken en daardoor de nozzle ook en hierdoor zorgt het ervoor dat er meer tijd is voor een bb om te worden geplaatst in ready to shoot positie :D.

Klinkt eigenlijk heel logisch.

http://www.skirmshop.nl/nl/gearbox/sector-delay-chips/

Is dit iets? Past dit op elke gearbox?

Oké, ga ik die morgen bestellen. Zal niet voor maandag binnen zijn maar dan kan ie maar onderweg zijn. Ga zaterdag skirmen in Rotterdam, ben benieuwd hoe mijn replica zich zal houden.