Hi capa slede bouwen

Kevin Leenders

Well-Known Member
13 jun 2019
49
12
Trophies
4
Het zal ondertussen wel een dooddoener zijn wellicht maar hier komtie:

Ivm de weersomstandigheden (kou etc) ben ik aan het kijken of ik een andere slede voor mijn TM Hi capa kan gaan bouwen. Voornaamste reden is dat de stock configuratie heerlijk schiet maar met dit weer ik er net een magazijn doorheen kan krijgen. Ik gebruik nuprol 2.0 en dat is naar meerdere opmerkingen de max voor de stock abs slede. Anders kan de slede kapot klappen bij sterker gas. Vandaar het idee om een “koud weer upper” te gaan creëren. Alleen ben ik nu een beetje aan het kijken naar wat ik het beste kan gaan doen en of de stock onderdelen voldoende zijn of dat het de moeite is om er sterkere upgrade onderdelen in te zetten. Zat zowiezo al naar een barrel en hopup en bucking te kijken en eventueel een aluminium blowbackhousing om gewicht slede te compenseren, en om de slede te vervangen voor een metalen of aluminium variant.
Hoop dat men mij van advies kan voorzien en of ik iets anders over het hoofd zie waar ik nog rekening mee zou moeten houden. Alvast hartelijk dank

Laatst bewerkt:
De stock TM blowbackunit is idd behoorlijk zwaar. Ik zou voor een standaard TM slede gaan, met een hele lichte BBU. Verdere internals maken weinig uit, zolang je maar niet voor een sterke recoil spring gaat. Het idee moet natuurlijk zijn dat de slede zo makkelijk mogelijk naar achteren gaat.

• Leuk
Waarderingen: Kevin Leenders
Je kan ook kijken naar een split slede en een last ditch effort is materiaal verwijderen zonder dat je de structurele integriteit van het hele ding verpest, maar goed, denk dat interne onderdelen vervangen voor zo licht mogelijk en misschien andere valves ook zal helpen. Short stroken is ook mogelijk een optie.

• Leuk
Je kan ook kijken naar een split slede en een last ditch effort is materiaal verwijderen zonder dat je de structurele integriteit van het hele ding verpest, maar goed, denk dat interne onderdelen vervangen voor zo licht mogelijk en misschien andere valves ook zal helpen. Short stroken is ook mogelijk een optie.

Ik merk dat ik me eigen vertypt heb :P, heb het ook al aangepast. De planning is om een metalen of aluminium upper te gaan gebruiken en van daaruit de boel op te gaan bouwen. Idee is om met de switch van een upper sterker gas aan te kunnen (nuprol3.0 of nimrod etc) en de ABS slede zoveel mogelijk stock te houden omdat ze gewoon lekker functioneren as is.

Hier is iets schokkends: een tm hicapa trekt 3.0 prima. Ja, op een gegeven moment zal de slede kapot gaan (na een jaar intensief gebruik), maar als je toch al wilde upgraden is dat toch geen probleem.

• Leuk
Ik gebruik bij temperaturen onder de 10 graden nuprol 3.0 in mijn TM high capa.
Ja de slede is iets gescheurd, op 1 van de punten van de zwaluwstaartvorm waar je rear sight in zit.
Maar na een jaar of 2 in bezit en nu zeker met een 6 maand iets gescheurd nog steeds skirmbaar.
De volgende orginele plastic slede ligt al klaar voor het geval dat.
Maar om nou voor 120+ euro een extra upper te bouwen voor de koude dagen.... Daar kan je 4 nieuwe plastic sledes voor kopen.....

• Leuk
Hmm zo blijkt weer dat het toch degelijk interessant is beetje rondvraag te doen. Ik heb altijd meegekregen dat de sledes er echt niet tegen kunnen, van meerdere mensen. Geeft meer ideeen om beetje mee te gaan kijken :). Zal waarschijnlijk alsnog een andere upper bouwen maar dit geeft meer opties om mee te knutselen.

Mag ik hier even brutaal op inhaken.
Als we het dan toch over de BBU hebben (wil deze gaan upgraden i.c.m. de nozzle). Welke adviseren jullie dan. De CCW of de Airsoft Masterpiece varianten?

• Leuk