HK417 / M27

De Beun

New Member
24 jul 2016
1
0
Trophies
1
Hallo,

Ben weer terug op het forum na een tijd. Drukke tijd, helaas weinig tijd voor andere dingen. Maar! Ga het weer oppakken Nu terug (met gelijk de juiste nick :smile: ) en ondertussen al wat meer mensen in mijn omgeving die wellicht van airsoft hun hobby willen maken dus dat is wel leuker dan alleen :smile:

Binnenkort gaan we met een groep airsoften bij trefairsoft in Breda. Ben benieuwd. Iemand al ervaringen mss?

Verder ben ik druk aan het kijken/vergelijken voor een replica, maar twijfel nog. Ik vind de HK416 / 417 en de M27 erg mooi. Nu weet ik dat er niet gigantisch veel verschil in zit, maar kan iemand misschien (met ervaring?) wat meer onderbouwingen geven? En voor welk merk kan ik dan het beste gaan; TM of Umarex?

Vragen, vragen :smile:

Alvast weer bedankt!

Hoi hoi

Dit hangt puur af hoeveel ervaring je hebt op het gebied van techniek

Over het algemeen zijn ze bijde prima maar raad ik de 417 aan

Je hoeft bij dit model dan alleen de veer op te schroeven naar 450fps of 500 fps en 2 sec delay in bouwen en je hebt een beest :)

De hk 416 is ook een hele mooi maar dan kan je niet de max halen als je wilt snipen ;)

Hk 417 als DMR met 2 sec delay max 450 fps.

maar de HK 416 in verschillende maten kort en lang C en CQB algemeen infanterie de real steel is dan ook gekamerd in 5.56. De 417 is dezelfde basis maar gekamerd in 7.62 en is meer de gericht schutter hier is dus ook een 20 inch kit voor te krijgen. de HK M27 wederom zelfde basis als de 2 bovenste alleen allemaal wat dikker en steviger uitgevoerd om meer continu vuur daar is dit ook een IAR (Infantry Automatic Rifle ). gebruik dezelfde munite als de hk416 5.56.

Nu even terug naar Airsoft . kies je rol en maak daar de keuze op welke type replica je gaat nemen. zoek een rol die je ligt support sniper ? rifleman of gewoon zandhaas voor in het veld met 3 bb in je rug :-)

Bedankt voor de reacties! Gericht schieten spreekt me meer aan dan vol in de vuurlinie :smile: Ik had inderdaad al een video gezien van de 20 inch kit voor de 417. Maakt hem in mijn ogen nog mooier.

Ik neig dus erg naar de 417. Is het merk nog van grote invloed? De TM heeft betere recensies lees ik.

Ik raad je ten zeerste af om meteen een 450 fps dmr te kopen/bouwen.
Je kunt dan meteen nergens terecht waar de organisatie geen dmr toestaat, en die zijn er genoeg.

Mijn advies: koop een 416 of 417, en laat hem lekker onder de 360 fps zodat je overal terecht kunt en ervaring op kunt doen.

Yeah snap ook niet waarom mensen een beginner meteen de DMR rol voorleggen. Veel cqb arenas is de DMR rol niet toegestaan en mag je er dus niet spelen en daarnaast werkt het daar ook niet goed. Gewoon extern de replica halen die je mooi vind en dan op 360 fps spelen zoals de meeste spelers, met beide merken schiet je stock toch ver genoeg om niet constant in de vuurlinie te hoeven liggen. Fps zegt bar weinig over je range. TM en VFC liggen qua kwaliteit heel erg dicht in de buurt dus de keuze is aan jezelf.

DMR is leuk maar kost behoorlijk wat om een goeie te bouwen. En idd waar ga je dan spellen. Verstandig zou zijn koop een 416 en daarnaast een keer een sniper bolt. Zijn niet al te duur en tweede hand's komen ze ook vaak. Kijk als het je ligt. Want op grote terreinen in Nederland zoals B&A is de begroeiing zo dik dat echt lange afstand niet echt haalbaar is. Was laast ook als SLA bezig op B&A maar gebied waar het tot ze recht komt is er nu niet echt. Je heb openvlaktes nodig. Bouw eerst wat ervaring op in de winter lekker een cqb in. Dat is de rede dat ik een 416 en een sniper hen.

Dank voor de reacties! Ik heb de HK417 aan mijn wishlist toegevoegd :smiley:

Vergeet niet dat bij een dmr een side arm verplicht is! Ook weer extra kosten...

Hoeveel fps schiet een standaard 417? Opschroeven is inderdaad niet nodig :smile: eerst zo maar eens proberen. Ik vind de uitstraling van de 417 al heel wat waard haha. Idee van de 416 en een sniper erbij is ook wat om over na te denken..

p.s. waar kan ik het beste de replica bestellen? Via internet of via een winkel? Winkel is misschien handiger i.v.m. garantie etc?

Ligt er aan wat je voorkeur heeft. Vind je de prijs het belangrijkste. En weet je dat je binnenkort gaat upgraden. Kijk dan op het internet.

Wil je graag vasthouden / service en garantie. Dan kun je beter bij een shop langs gaan ;)

En de FPS van zowel de TM Als die van de umarex liggen rond de 300 naar mijn weten.

Kwam iets tegen op een ander forum. Misschien ben je geïnteresseerd:

http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=108&t=10510

thnx voor de tip Eviltwin! Helaas vind ik persoonlijk helemaal zwart het mooist :blush: Wel n goede prijs!

Over de kleur zijn we het eens ;)

Echter is een fles zwarte verf niet zo duur :D en kan het kwa prijsverschil met een nieuwe wel uit :P

Wel even demonteren voor het verven. Maar dat is bij de los te halen onderdelen niet zo moeilijk.

De Beun;24414 zei:
thnx voor de tip Eviltwin! Helaas vind ik persoonlijk helemaal zwart het mooist :blush: Wel n goede prijs!

Dude voor die prijs en de upgrades die er in zitten zou ik het doen! een bus mat zwart spuit verf halen en hij is zo weer zwart.

Voor de prijs had ik het ook gedaan, upgrades zijn naar mijn mening niet bijzonder maar het zijn upgrades, behalve dan de flat hop dat is wel een dikke plus. Een bus zwarte verf erover en je hebt een zwarte hk417. Je kan zelfs nog een nieuwe stock halen.

Ik spaar toch nog even door voor de 417 van TM denk ik. Kwaliteit is misschien net wat beter en de recoil vind ik persoonlijk een mooie toevoeging.

Binnenkort eens bij Qtac vragen of ze deze in de winkel hebben.

Hallo,

Ben weer terug op het forum na een tijd. Drukke tijd, helaas weinig tijd voor andere dingen. Maar! Ga het weer oppakken Nu terug (met gelijk de juiste nick :smile: ) en ondertussen al wat meer mensen in mijn omgeving die wellicht van airsoft hun hobby willen maken dus dat is wel leuker dan alleen :smile:

Binnenkort gaan we met een groep airsoften bij trefairsoft in Breda. Ben benieuwd. Iemand al ervaringen mss?

Verder ben ik druk aan het kijken/vergelijken voor een replica, maar twijfel nog. Ik vind de HK416 / 417 en de M27 erg mooi. Nu weet ik dat er niet gigantisch veel verschil in zit, maar kan iemand misschien (met ervaring?) wat meer onderbouwingen geven? En voor welk merk kan ik dan het beste gaan; TM of Umarex?

Vragen, vragen :smile:

Alvast weer bedankt!
Hoe was Breda bevallen?

Ik ben er een tijdje geleden geweest met een vrijgezellen feest (gespeeld met huurkitje). Ik vond het er wel vies want er word ook painball gespeeld. Het was overigens wel leuk, want wij mochten tegen een ander vrijgezellenfeest team waarin ze geen spelers hadden die ooit hadden geairsoft :P.

De spelbegeleiding vond ik nogal passief... er liepen geen Marshalls rond, ze lieten iedereen erg vrij