Hoe begin ik?

TheKingofWomp

New Member
4 jul 2017
1
0
Trophies
1
Ik ben van plan om binnenkort te beginnen met airsoft, maar er zijn 2 problemen waar ik tegenop loop.
Als aller eerste lijkt het alsof de dichtsbijzijnde airsoft locaties al een tijdje niet meer gebruikt worden.
Als tweede heb ik geprobeerd met 2 teams contact op te nemen, beide hebben niet gereageerd.

Het lijkt alsof ik in het niemandsland vast zit. Ik kan niet echt heel ver reizen, en alle lokale dingen lijken niet meer te bestaan. Ik zoek min of meer hulp om een groep mensen te vinden om mee te airsoften, misschien kan ik zo skirms vinden enzo.

Ik woon in groot-ammers for the record.

Je neemt dus geen eigen gear etc mee? Is dan het openbaar vervoer niet iets? je kan toch met het OV overal komen..

Om te kunnen airsoften moet je vaak wel een stukje reizen.
De meeste van ons zitten vaak ruim een uur in de auto om op een skirm te komen,
tenzij je toevallig iets in de buurt hebt natuurlijk, maar daar raak je dan ook op uitgekeken en dan moet je toch weer reizen.
Achter dit linkje vind je een overzicht van alle skirmlocaties in Nederland.
Zoek er vervolgens een uit die je leuk lijkt en kijk op hun site of ze ook huurkits hebben.
Als dat zo is kan je je daar inschrijven voor een skirm en regelen zij dat je wordt ingeschreven als intro bij de NABV.
Je hebt dus verder niet veel nodig dan misschien een paar goede schoenen, de rest kan je huren op sommige locaties.
Je hoeft daarvoor dus niet in een team te zitten ofzo. Als je replica's thuis wilt houden moet je wel lid worden van de NABV.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Wat zal ik zeggen gozer

Een team is iets voor als je langer speelt begin lekker net zoals iedereen met een huur setje neem de mindere performance voor lief en enjoy your moments.

Daarbij komt dat als je het leuk vind je je nabv moet regelen heb je dit gedaan mag je met je gear verborgen reizen in het ov en afgesloten replica het zelfde als je het netjes correct aanpakt zoals het hoord en effe goed overlegd met de nabv van wat je reden is enzo zo heb ik een geldige reden en kan ik gewoon in het ov reizen als ik mijn gear netjes op orde heb zoals het moet;)

Met andere woorden weekend huis uit niet druk maken en gewoon goed regelen en doen ;)

• Leuk
Check hier het skirm forum eens ;) Staan veel data's waarop mensen van t forum gaan skirmen. Wie weet gaat er iemand die jou ergens kan ophalen en kunnen jullie de benzine kosten delen. Kan je gelijk onderweg alle vragen stellen aan die je hebt over airsoft.

Ook kan je "alleen" als intro naar een skirm gaan. Check de link van Peter voor de locatie's. Daar kan je aansluiteb bij een squad en aan mensen vragen stellen over hun replica's of gear. Iedereen verteld er maar al te graag over want we zijn allemaal zo trots als een pauw op onze spullen :D

Inderdaad! Gewoon starten in je eentje. Je haakt snel genoeg ergens aan. Helemaal als je lekker samenwerkt met die groep. Er zijn nog een hoop teams op zoek naar leden volgens mij. In ieder geval zijn de meeste airsofters sociale diertjes :) Dus je zal niet lang alleen blijven rond hobbelen op een veld.

Gewoon naar skirm gaan met huursetje.
Airsoft is één grote familie die als je een vinger geeft je helemaal opslokt. Met name gear. Is het je ding begin dan gewoon bij de dump met wat camo en vestje meer heb je niet nodig. je replica niet te duur maken besteed wat langer met zoeken kan zo 100/200 euro schelen op sites.

Iig veel plezier en tot ooit :D

Grtz Eagle

Hallo @TheKingofWomp

Ik ben zelf ook begonnen met airsoft, ook alleen omdat geen van mijn vrienden er in geïnteresseerd is. Ik had me aangemeld als introduce bij Balls en Arrows en een super dag gehad, er waren vrijwel meteen mensen die doorhadden dat ik geen idee had wat ik deed en meteen hulp aanbieden/ een praatje maken. Een compliment op de replica of loadout en je hebt meteen een praatje. (Mijn tactiek was ongemakkelijk om me heen kijken terwijl ik m'n replica verkeerd om vast had :rolleyes:)

Zoek een leuke locatie die bereikbaar is voor jou en meld je aan zoals boven genoemd en de rest komt vanzelf.

Ik wilde hier een heel verhaal typen, maar er is zoveel gras voor mm voeten weggemaaid dat ik dat maar niet doe.

Kleine samenvatting: gewoon doen, het komt wel goed :)

• Leuk
Welkom. Alleen beginnen is helemaal geen probleem er zijn altijd mensen op dit forum met wie je kan afspreken of in de skirm sectie een groepje kan vormen. Beetje kort dag maar aankomende zondag ga ik naar wild mountain als je wilt meld je op hun website aan als introduce en neem een huursetje en dan skirmen we samen. (Ik ga namelijk ook gewoon in mijn eentje).