Hoe betrouwbaar zijn de AK's van Cyma?

NEDPuNk

New Member
6 nov 2014
3
0
Trophies
1
Hoi iedereen,


ik wil dus mijn eerste replica gaan kopen en heb besloten dat ik een full metal AK74 wil, het liefst in het zwart.


Nu had ik gehoord dat de AK's van Cyma een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en zij ook full metal AK's verkopen.


Dus ik dacht laat ik voor een van deze gaan:


1. http://www.airsoftshop.be/nl/cyma-aks-74u-black.html


2. http://www.airsoftshop.be/nl/cyma-aks-74-black.html


Toch na wat meer 'onderzoek' op internet las ik op Amerikaanse forums weer dat Cyma gewoon 1 hoop ellende is?


Ik vroeg me af of iemand anders hier ervaring heeft met 1 van deze 2 wapens of een andere fabricant kent die een Full Metal zwarte AK maakt die wel goed is


Thanks!
 
Tja cyma is een beetje hit or mis , als je pech hebt is hij binnen 3 skirms naar de eeuwige jachtvelden als je geluk hebt gaat hij vrij lang mee.


bij de meeste airsoft apparaten zul je uiteindelijk toch de internals moeten upgraden of vervangen denk hierbij aan de piston (meestal standaard volledig plastic), spring-guide, cilinderhead , nozzle (omdat daar vaak airleaks ontstaan) etc. etc.


De externals van cyma bestaat volgens mij uit gegoten metaal wat dan weer niet zo sterk is als gestanst metaal.


Maar ook dat is een beetje hit or mis. als er porositeit in het metaal zit zal hij breken of scheuren dat kun je aan de buitenkant niet zien.


Ik denk wel dat voor de prijs het een hele nette AK is, verwacht alleen geen wonder.
 
@sander Heb je dan misschien een suggestie wat wel een goede AK is? Omdat het mn eerste replica wordt het ik het liefst namelijk eentje die uit de doos al gewoon voldoende presteert.
 
tja voor zover ik weet maakt realsword goeie AK's alhoewel daar ook de meningen over verdeeld zijn.


VFC maakt ook goede AK's maar met die 2 zit je wel gelijk een prijs categorie hoger.
 
@NEDPuNk, ga is op zoek naar de E&L AK's. Gunfire heeft ze o.a.
 
Real Sword en LCT maken de beste 'out of the box' AK's.


De VFC wordt niet meer gemaakt, was toen ter tijd goed en de reputatie van toen zorgt ervoor dat ze op de tweede hands markt een hogere prijs vangen dan dat ze echt waard zijn.
 
Oh oke ja had ff gekeken maar wil hem liever wel in Belgie gaan halen dus ga waarschijnlijk voor een APS. Al moet ik zeggen dat die E&L ak's er wel erg goed uitzagen, die gaat in de toekomst zeker nog komen!
 
ik zou dan toch als je wat wilt kopen, gelijk voor iets goeds gaan (wat dan misschien wat meer kost) ipv dat je iets goedkoops haalt waarvan je maar moet afwachten of ie het lang gaat volhouden, Voor het zelfde geld ben je dan aan reparaties net zoveel of nog meer kwijt dan dat een duurder exemplaar in eerste instantie had gekocht...


En dan nog niet eens over de frustraties en ergernissen gesproken hehehe ;)
 
Heb zo'n 4 weken geleden een Cyma AK048 ontvangen. 3 keer mee in de huiskamer op een kaartje geschoten. Toen hoorde ik alleen nog ggggggggggggggggggggggggggg. Ik denk ehhh accu zal wel leeg zijn. Laden nog een keer proberen ggggggggggggg.. Eerst het motortje verwijderd. Toen zag ik stukjes metaal op de bovenkant liggen maar de krans van de motor was nog heel. Dus na wat info van Youtube toch maar de V3 bak opengemaakt. Verschrikkelijk Een tandwiel dat behoorlijk wat tandjes kwijt was. Overleg met mn Franse leverancier. Die was ineens ziek en niet bereikbaar. Alleen de eigenaar van die toko spreekt engels en was niet aanwezig. Ik heb bij een ander bedrijf en gearset van Guarder besteld. Tandwielen, piston, veer, nozzle, tappet plate. shims. etc. Heel raar de busjes waar de tandwielen in draaien paste niet. De nieuwe waren te klein. De nozzle paste niet. ZIt een metalen lip aan. Die heb ik uiteindelijk weg geslepen. De veer is te groot. Damn. Deze set was voor een Tokyo Marui. Ik dacht V3 is V3 mmmm dus niet blijkbaar. Omdat ik nog niet tevreden ben over de AK gaat hij deze week nogmaals uit elkaar en gaat er toch een 120 spring in en i.p.v. een 8.4 1200 Ah  een 9.6 1600 Ah accu. Kortom deze AK is nogal duur geworden. Heb veel werk van het shimmen gemaakt en het loopt nu goed. Uiteindelijk van mn leverancier nog 60,00 euro credit gekregen. Toch netjes. Ik moet zegen het metaalwerk body, outerbarrel en de pennen waarmee alles zeer getrouw in elkaar zit, erg mooi ! Maar ik had nooit verwacht dat e.e.a. zo snel stuk zou gaan. Is voor mij ook de reden dat ik niet doorga met AEG maar toch terugval op mn bolt action sniper en tri shot shotgun.
CM-048SU_1_mark.jpg
 
Nou ehhh ik vind 209,00 euro voor een Airsoft AK niet echt goedkoop toch ?


Oke spul als E&L zit in een andere range.


 
Maar goed ik ben op vele vlakken al zo lang met Chinees materiaal bezig dat ik me nergens meer over verbaas. Ik zit in de verkoop en verhuur van geluidsapparatuur en instrumenten dus kom genoeg "kwaliteit" uit het verre Oosten tegen.
 
zoals ik al zei, goedkoop is duurkoop 0;)

Mijn m4 van G&G van 132 euro doet het al een meer als een jaar lang zonder problemen. Er is een verschil tussen luxe en gewoon kwaliteit wat niet altijd duur hoeft te zijn. Zie ook regelmatig replica's van meer van 400+ euro met problemen.
 
IMG_1864.JPG
Ben zelf uiteindelijk wel voor een CYMA gegaan. Mijn reden was dat ook bij 'betrouwbare' merken problemen voor komen, verder hebben een paar teamgenoten een cyma en vonden het een prima instap model. NU ben ik gegaan voor een CM.045C, deze heb ik gekocht op gunfire voor 170 euro ongeveer. Gelijk een Ops-vest, M100 veer en extra magazijnen bij bestelt. Nu schiet mijn AK prima en kwaliteit van materiaal is ook goed, heb echter 1 probleemje gehad.


Dit was op mijn laatste skirm bij VA. Het ging de hele dag goed totdat mijn midcaps van CYMA niet meer feeden, dus ik speelde verder met mn Highcaps van CYMA, deze kwamen bijn de replica en werken perfect. Echter op het einde toen we infected aan het doen waren schoot mijn replica niet meer, teminste er kwamen geen BB's uit... Ik cleaningrod, siliconen gebruiken etc, hielp niet. Nu had ik thuis verder gekeken en bleken er 2 BB's in mn loop vast te zitten, na veel gedoe er uiteindelijk uitgekregen d.m.v perslucht. Nu was dit probleem eerder de schuld van de BB 's dan de ak. Wat echter wel raar is dat als ik nu mn midcaps op semi gebruik komen er soms 2 BB's tegelijk uit, en als ik mn highcaps op full auto gebruik moet ik hem eerder opwinden dan normaal. Opzich geen erge problemen en kan er nog steeds mee skirmen, maar toch apart. Denk dat ik de hop-up ga verbeteren en 6.03 barrel erin ga gooien. Mijn conclusie is ook nog steeds: goed begin merk en  zeker zijn geld waard!


BTW nog wat foto's ervan ;) 
 
heb ik ook laatst met me asr gehad me hop-up stond te dicht. Dus ik denk dat met die conclusie goed zit. Die standaard hop-up feed ook niet echt lekker heb er maar eentje van modify erin gezet. Nou schiet ie weer als een zonnetje. Tis ook niet echt te laten aangezien het niet echt een dure upgrade is.
 
Ik heb zelf een mp5k van cyma en tot nu toe (ff afkloppen) werkt die super.

Denk dat je altijd pech kunt hebben net als bij auto's.