Hoeveel shots uit een 0.2l / 13ci hpa tankje

boot77

Member
9 okt 2024
7
2
Sinds kort een Wolverine MTW unleashed in mijn bezit. Daar zit een kleine 0.2l HPA tankje op. Zijn hier mensen die ook met zo'n klein flesje spelen? Ben benieuwd hoeveel shots jij uit de tank haalt. Dan heb ik een idee of ik een beetje efficient aan het schieten ben of dat ik de "dwell" echt nog even moet in regelen, dan wel er ergens toch nog iets lekt. De eerste kennismaking was niet okay, de solenoid bleek lek, nieuw uit de doos :rolleyes:.

Ik heb op het forum gezocht met vond een paar draadjes van al wat jaren oud en las door uit derde hand dat iemand er z'n 800 doet...

Wat is jouw ervaring? Alvast dank voor het delen!

De hoeveelheid schoten hangt helemaal af van de afstelling van je MTW: Hoe hoger je PSI/Joule, hoe sneller hij leeg is. Verder is de afstelling van de dwell hiervoor belangrijk: een niet goed afgestelde dwell, zorgt voor meer verbruik van perslucht, dus je flesje is sneller leeg.

Wolverine geeft op de website zelf aan dat de Unleashed zo'n 1000 shots zou moeten kunnen op het tankje. Ik vind daarom 750-800 shots voor het tankje bij 1,2 joule best een redelijk inschatting. Een 2de, extra tankje, is echter misschien wel handig om aan te schaffen, als is het maar dat je dan simpel bij locaties kan laten refillen, terwijl je er direct weer met een vol flesje het veld opkan.

Oh, en als de solenoid uit de doos direct lekt, direct terug naar de winkel ermee. Garantie, simpel als dat. Zijn hartstikke dure replica's, immers.
QC bij Wolverine Airsoft is best van hoog nivo, maar het kan tijdens verschepen altijd misgaan. Lijkt mij dat ze dit wel oppakken, ook bij de officiele dealers.

Wolverine support is meer dan prima, kreeg direct een nieuwe solenoid toe gestuurd. Maar er blijkt toch meer aan de hand dus hij gaat nu compleet retour en wordt het gefixed.

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie