Hoofdbescherming voor mensen met een groot hoofd.

Paranoid

Well-Known Member
17 okt 2017
250
96
Trophies
12
Bonjour grote vrienden!

Ik zit een beetje met een probleem: Ik heb een groot hoofd.
Ik ben afgelopen oktober begonnen met airsoft en heb sindsdien prima met een muts kunnen spelen.
nu de zomer er aan komt wordt mij dit toch te warm.

ik ben al eens bij com-bat en qtac belgie geweest om daar eens een helpje te proberen, maar helaas.
nu heb ik twee load outs: Sniper en assault.

Ik was heel benieuwd of mensen een adressje hebben voor mensen met een groot hoofd.
ik hoef niet persee een helm voor de assault loadout, een pet is ook voldoende.
Voor mijn sniper loadout wil ik het liefst een boonie gezien dat de contouren van je gezicht wat beter opbreekt.

Om een indicatie van grote te geven: in de tijd dat baseball caps de shit waren was voor mij 62.5 centimeter omtrek te klein of krap.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Boonie draag ik eigenlijk het hele jaar en beschermt het grootste gedeelte van mijn hoofd meer dan prima, kijk eens op ASMC.de daar hebben ze tientallen camo's en ook een heleboel maten.

Is een boonie dan niet in ieder opzicht ideaal?

Ik weet dat Invader Gear in eigenlijk alle camo's wel boonies maakt, maar ook in verschillende maten. (gebaseerd op hoofdomtrek)

Verder kun je het hele jaar door een boonie dragen. Het beschermt goed, zit 'luchtig' en de flap rondom beschermt je ook nog een beetje tegen te felle zon in de zomer...

Ik draag altijd een boonie en speel assault. Zowel binnen als buiten draag ik een boonie, dus ik vind het wel prima werken. Andere optie is petje, die is ook universeel wel te gebruiken.

Meeste shops hebben de maten van de omtrek er wel bij staan en anders kun je vast wel even mailen en vragen of ze het toevallig weten...

Ik ben een paar maanden op zoek geweest naar de perfecte boonie.

Ik heb van alles in mijn handen gehad (en vaak ook gekocht) van aliexpress boonie's en invader gear boonie t/m dumpstore boonie's en Triple Aught Design. Misschien dat mensen wat aan mijn informatie/ervaringen hebben. :D

-Aliexpress: Kwaliteit verschilt enorm, maar belangrijker voor mij de breedte van de hoedrand is moeilijk in te schatten en komt ook niet altijd overeen met de foto's. Sommige waren zo groot dat ze net op een Australische Junglehat leek.

-Dumpstore Boonie: wat makkelijker te krijgen en je kan ze passen. Denk aan merken zoals als Condor en Fostex. Kwaliteit vaak wat beter, maar qua koeling en pasvorm nog steeds niet je van het. Invader Gear zit ook qua kwaliteit in dit straatje maar heeft als voordeel dat het in veel verschillende camo soorten te krijgen is.

-Scout RS Boonie hat van Triple Aught Design: Een maat van mij heeft deze aangeschaft en heb hem een paar keer mogen gebruiken. In mijn ogen de beste Boonie die ik ooit heb opgehad. Ventilatie top, paar handige functies (discrete pocket), perfecte afmeting van de hoedrand en verkrijgbaar in 4 verschillende maten (ipv de gangbare 2 van andere merken), allergrootste nadeel: de prijs. Ik vind €65 euro inclusief verzenden iets teveel van het goede.

review voor de geïnteresseerden https://thereptilehouseblog.com/2016/08/24/tad-gear-boonie/

Helikon Tex CPU Boonie Hat: In mijn ogen de next best thing. Goede ventilatie, Fleece aan de binnenkant bij het voorhoofd wat als zweetband werkt. Gemaakt van goed materiaal en perfecte rand afmeting. En te krijgen voor rond de €10

review voor de geïnteresseerden http://gearinferno.eu/helikon-tex-cpu-boonie-hat/

PS: Profiel Pic is een wat oudere foto. Daar draag ik een Boonie van Fostex dacht ik.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik ben een paar maanden op zoek geweest naar de perfecte boonie.

Ik heb van alles in mijn handen gehad (en vaak ook gekocht) van aliexpress boonie's en invader gear boonie t/m dumpstore boonie's en Triple Aught Design. Misschien dat mensen wat aan mijn informatie/ervaringen hebben. :D

-Aliexpress: Kwaliteit verschilt enorm, maar belangrijker voor mij de breedte van de hoedrand is moeilijk in te schatten en komt ook niet altijd overeen met de foto's. Sommige waren zo groot dat ze net op een Australische Junglehat leek.

-Dumpstore Boonie: wat makkelijker te krijgen en je kan ze passen. Denk aan merken zoals als Condor en Fostex. Kwaliteit vaak wat beter, maar qua koeling en pasvorm nog steeds niet je van het. Invader Gear zit ook qua kwaliteit in dit straatje maar heeft als voordeel dat het in veel verschillende camo soorten te krijgen is.

-Scout RS Boonie hat van Triple Aught Design: Een maat van mij heeft deze aangeschaft en heb hem een paar keer mogen gebruiken. In mijn ogen de beste Boonie die ik ooit heb opgehad. Ventilatie top, paar handige functies (discrete pocket), perfecte afmeting van de hoedrand en verkrijgbaar in 4 verschillende maten (ipv de gangbare 2 van andere merken), allergrootste nadeel: de prijs. Ik vind €65 euro inclusief verzenden iets teveel van het goede.

review voor de geïnteresseerden https://thereptilehouseblog.com/2016/08/24/tad-gear-boonie/

Helikon Tex CPU Boonie Hat: In mijn ogen de next best thing. Goede ventilatie, Fleece aan de binnenkant bij het voorhoofd wat als zweetband werkt. Gemaakt van goed materiaal en perfecte rand afmeting. En te krijgen voor rond de €10

review voor de geïnteresseerden http://gearinferno.eu/helikon-tex-cpu-boonie-hat/

PS: Profiel Pic is een wat oudere foto. Daar draag ik een Boonie van Fostex dacht ik.

thnx voor de lange response met veel mogelijkheden. mijn probleem zit hem alleen dat ik en omtrek heb van circa 64cm.
En ik kan bijna nergens de juiste maten vinden.

Ach so, ik wist niet dat je zo een extreem groot hoofd hebt ;), maar alle gekheid op een stokje zoek op het internet eens naar de Teesar GI Boonie Hat , dit is 1 van de weinige merken die een XXXL boonie verkoopt (63-64cm)