Hop up en innerbarrel upgrade voor CYMA CM041

Dennis Hibma

Active Member
28 jul 2017
31
9
Trophies
3
Hallo allen,

Ik wil graag mijn Cyma CM041 sd6 upgraden om hem accurater te maken. Ik heb al eens upgrades verricht aan de gearbox, maar op het gebied van upper receiver parts heb ik niet zoveel verstand. Ik heb dan ook een aantal vragen.

1. Wat voor inner barrel zal ik gebruiken?
Ik las dat 6.03 tight bore barrels goed zijn voor medium range combat. Aangezien het geen M4 is leek mij dit een goed alternatief. Let me know!

2. Wat voor bucking zal ik kiezen?

3. Wat is een goede vervanging voor cyma MP5 hop up casing? Ik wil de plastic hop up vervangen voor een, het liefst, metalen/aluminium of steverige variant.

Alvast heel erg bedankt!
 
1. Barrel doet niks voor range, alleen voor groupings, lengte maakt niks uit en diameter ook praktisch niet, totdat je een hele kleine diameter pakt of hele grote. Het belangrijkste is de bore finish van de gehele barrel.

2. Een flat hop bucking en nub.

3. Hier kan ik je niet mee helpen, maar heb niet het idee dat er veel aftermarket hop up units zijn voor MP5's, daarbij kan je ook atlijd nog de stock unit verbeteren met DIY mods als ie echt zo slecht is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis Hibma
1. Barrel doet niks voor range, alleen voor groupings, lengte maakt niks uit en diameter ook praktisch niet, totdat je een hele kleine diameter pakt of hele grote. Het belangrijkste is de bore finish van de gehele barrel.

2. Een flat hop bucking en nub.

3. Hier kan ik je niet mee helpen, maar heb niet het idee dat er veel aftermarket hop up units zijn voor MP5's, daarbij kan je ook atlijd nog de stock unit verbeteren met DIY mods als ie echt zo slecht is.

Dankje voor je antwoord! Ik hoef ook niet meer range, grouping (accuracy) is voor mij belangrijker. Ik zal even kijken naar goede flat hops!
 
Met flathops zit je eigenlijk altijd goed
Probeer ook eens te kijken wat voor cylinder je heb en daarop je barrel lengte aan te passen op google is er een guide voor welke cylinder port bij welke barrel past die zou je als richtlijn kunnen nemen over het algemeen zijn prometheus edgi en pdi barrels degene die mensen nemen om barrel upgrades te doen

Reden voor deze aanrading bij een telange inner barrel kan je als je je rof opschroeft undervolume krijgen en dat is geen pretje
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis Hibma
Met flathops zit je eigenlijk altijd goed
Probeer ook eens te kijken wat voor cylinder je heb en daarop je barrel lengte aan te passen op google is er een guide voor welke cylinder port bij welke barrel past die zou je als richtlijn kunnen nemen over het algemeen zijn prometheus edgi en pdi barrels degene die mensen nemen om barrel upgrades te doen

Reden voor deze aanrading bij een telange inner barrel kan je als je je rof opschroeft undervolume krijgen en dat is geen pretje
Thanks voor de tip!