Hou je skirms voor 2015 bij!

Lockheed

Well-Known Member
27 jun 2014
302
173
Trophies
18
Beste mede airsofters,

Sinds het begin der airsoft in nederland is het verplicht om al je skirms waar je het jaar bent geweest te noteren en op te sturen

naar de NABV. In 2013 is hier niet echt op gelet, waarschijnlijk om het nog maar net was opgestart. Nu moet het voor 2014 dus wel

gebeuren, en nu heb ik zelf al een beetje het probleem dat ik niet al de skrims van dit jaar kan opsommen.

Daarom deze tip voor airsoften in 2015:

Heb je je aangemeld bij een skirm, noteer dat dan. Of noteer het als je thuis komt, scheelt veel zoek/denk werk volgend jaar december :P

En niet vergeten natuurlijk, een gelukkig airsoftjaar 2015.

Orgineel bericht NABV:

Namens de vrijwilligers, het bestuur en het verenigingsbureau wil ik iedereen een gelukkig, gezond en sportief 2015 toewensen.

We kunnen terugkijken op het eerste volledige Airsoftjaar in Nederland, waarbij we het aantal leden onverminderd hebben zien stijgen.

2015 belooft een interessant Airsoftjaar te worden waarin we van start gaan met de landelijke IAPS competitie, 5 tegen 5 teamcompetitie en waarschijnlijk van start zullen gaan met een competitie voor snipers.

We willen de leden die de contributie voor 2015 nog niet hebben voldaan verzoeken hiermee niet te lang te wachten om problemen met deelname aan evenementen of justitie te voorkomen.

Daarnaast willen wij diegenen die nog geen activiteitenlijst hebben ingeleverd verzoeken dit alsnog voor 31 januari te doen. Het inleveren van een activiteitenlijst is een wettelijke eis en het niet inleveren kan royering tot gevolg hebben. Stuur je lijst op naar secretariaat@nabv.nl.

Tenslotte willen wij jullie wijzen op het feit dat vanaf 1 januari een nieuw huishoudelijk- en veiligheidsreglement van kracht is. Deze zijn te vinden op de download pagina van de NABV website.

Bedankt voor de heads up Lockheed! Ik ben bezig om een pagina in onze agenda systeem te maken zodat je je eigen aanmeldingen in kunt zien. Ik kan dat als admin in ieder geval wel dus als die pagina niet lukt, kan ik lijsten met activiteiten opleveren ;) 

Gebruik je ons agenda systeem? Dan krijg je dus automatisch een mooi overzicht op het einde van het jaar. 

Even een tip voor Jan, zeg er wel bij in de agenda dat het bij houden van skrim logs ten alle tijden een eigen verantwoording blijft, en dat een eigen administratie ook zeker aan te raden is. Mocht er door het een of ander wel data zoek raken blijft het wel je eigen verantwoording.

Op de sitè van de NABV staat een makkelijke formulier om te gebruiken.

http://www.nabv.nl/docs/default-source/downloads/activiteitenlijst-nabv-2014.xlsx?sfvrsn=2

Persoonlijk vind ik het wel boelshit dat je dit bij moet houden.. eigelijk een beetje van de zotten, ze zouden t gewoon moeten koppelen met je aanmelding bij bijvoorbeeld Balls and arrows ivm je lidnummer etc.

Persoonlijk vind ik het wel boelshit dat je dit bij moet houden.. eigelijk een beetje van de zotten, ze zouden t gewoon moeten koppelen met je aanmelding bij bijvoorbeeld Balls and arrows ivm je lidnummer etc.

Dat je het moet bijhouden is een wettelijke eis, de NABV herrinert je daaraan.
Tevens is het ook niet de verantwoordelijkheid van de organisatoren of de NABV om dit voor jou bij te houden of je daar de mogelijkheden toe te bieden. Dat is, wettelijk, een persoonlijke taak van de airsofter.

Maar zouden ze de skirms die jij opgeeft vergelijken met de skirms waar jij een aanmelding van hebt? Of is het puur een wet ter controle/steekproef.

En zoja, wat als ik een skirm vergeten ben?

Dat maakt niks uit, ook een keer testen telt als activiteit, events buiten Nederland ook. Beide dingen waarvoor je je NABV nummer niet nodig hebt.

Bedankt voor de heads up Lockheed! Ik ben bezig om een pagina in onze agenda systeem te maken zodat je je eigen aanmeldingen in kunt zien. Ik kan dat als admin in ieder geval wel dus als die pagina niet lukt, kan ik lijsten met activiteiten opleveren ;) 

Gebruik je ons agenda systeem? Dan krijg je dus automatisch een mooi overzicht op het einde van het jaar. 

Ik zat er zelf aan te denken om voor mezelf een paginatje te gaan schrijven die dit doet, maar kan het op de website met de agenda is dat natuurlijk helemaal top! :-)

Na zes maanden lappenmand kwam ik dit het eerste tegen toen ik me weer ging oriënteren.

Heb twee maanden na de inschrijving in mei '14 bij NABV (en ACN) met mijn benen in de lappenmand gezeten, waardoor ik gewoon zes maanden niet heb kunnen airsoften of voetballen (voetballen zal ik nooit meer kunnen btw). Om die reden dan ook niet verder gekomen dan twee airsoft 'activiteiten'. Nu ben ik wel benieuwd wat ze daarover dadelijk gaan zeggen.

Is er namelijk een minimum waar je aan moet voldoen. Wat zijn de uitzonderingen? Ken iemand die moest 10 maanden op uitzending bijvoorbeeld. Nu kan ik zelf bijvoorbeeld ziekenhuisgegevens en fysio afspraken overleggen, maar neem aan dat zoiets niet aan de orde zal zijn?

Ik zal hier, voor ieders duidelijk, posten wat ze erover te zeggen hebben gehad.

Voor zover ik weet gaat het ze (nog) niet om hoe actief iemand is. Je moet ze alleen doorgeven. Vanuit de wet moet er in ieder geval controle zijn op de activiteiten van de leden. Sleutelen of thuis oefenen geldt overigens ook als activiteit, dus mocht je ooit echt spaak komen, dan zijn er genoeg manieren om dus aan je minimale aantal activiteiten te komen. 

Aangezien ik zelf niet zo van de excel bestanden ben om dingen bij te houden en ik van beroep toch een programmeur ben heb ik voor me zelf een mooi systeem gemaakt ( webbased ) ik weet niet of er mensen zijn die behoefte hebben aan zo'n soort systeem buiten de agenda om hier op de website?

Als er genoeg mensen zijn die intresse hebben kan ik wel me systeem klein beetje ombouwen zo dat meer mensen er gebruik van kunnen maken. door middel van acountje maken etc etc.

Nog n vraagje
als je in juni pas lid wordt moet je dan in januari 2016 weer contributie betalen bij de nabv?
Of in juni 2016 pas ?

En hoe ver van te voren mag ik een vog aanvragen ? Ik had ergens gelezen dat de maximale toegestane tijd 2 maanden is klopt dit ?

Gr