Houten grips op Colt 1911 gemaakt.

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Vandaag de lelijke kunstof paneeltjes van mn Colt 1911 vervangen door hout. Was even knutselen en schuren maar leuk.

Deze week ook nog een hardere houtsoort proberen. Iets van Eiken. Had graag wortelnotenhout geprobeerd maar ja.

Kom er maar eens aan.

Wel leuk om het hout zo blank te laten. Heeft wel iets.

HUdWMPJl.jpg
[/img]

z05MXdrl.jpg
[/img]

gx3rB2Wl.jpg
[/img]

Ziet er gaaf uit hoor.

Wel zou ik met wat aceton voorzichtig die witte "warning"text verwijderen ( wel uitkijken dat je de zwarte lak niet weg poetst) 

En om het helemaal gek te maken zou ik hem ff "branden" en dan blank af lakken. of je eigen logo erin brand merken.

Heel mooi werk! .Gelukkig heb je er in het weekend genoeg tijd voor gehad met dat $%^&* weer.

Ik zou voor notelaar of ander 'luxe" houtsoort eens bij een orgel of vioolbouwer gaan buurten.Die weten hun zaakjes wel te zitten.

"warning" text hoort tegenwoordig zo ongeveer standaard op wapens te zitten.Op mijn Ruger Super Blackhawk stond over de volle 10.5/8 " lengte van de loop een heel epistel over dat je eerst de veiligheidsregels moest lezen eer het wapen te gaan gebruiken.Onoordeelkundig gebruik kon tot verwondingen leiden of zelfs de dood tot gevolg hebben..TSSSS..Een gewaarschuwd mens......

Echt heel nice! Plus als je het hout zo laat gaat het vanzelf wel enigszins kleuren door al het gebruik!

Nice gedaan. Contrast is wel apart. Zou dan zelf wel wat meer die witte kleur breken.

Voor andere houtsoorten, Miranti of mahoniehout komen denk ik aardig met de echte kleur overeen.
Mahoniehout verkleurd aardig hard in zonlicht en heeft veel last van kruisdraad en daardoor lastig te bewerken.
Miranti is denk ik beter wat kleur betreft. Wel wat harder maar wel geschikt.