HPA Assault en DMR

Boudewijn

Well-Known Member
19 sep 2016
982
788
Trophies
31
Ik kwam er achter dat ik, afhankelijk van mijn rol tijdens een skirm, ik af en toe range mis en dat wil opvangen door een DMR build. "Squadleaders moeten niet vooraan staan bij een charge" en "geen Leroy Jenkins" achtige opmerkingen. Nu ben ik primair een rifleman / assaulter dus het liefst wil ik een HPA replica die ik af kan stellen rond de 340 en de 430 fps op basis van een M4.

Welk HPA systeem kan ik dan het beste nemen of is er een betere optie?

Alvast bedankt voor de info
 
Er zijn natuurlijk wat opties, kwa HPA is polarstar is een goeie maar wolverine is ook prima en wat goedkoper. Je kan ook voor een AEG kiezen met een quick spring change systeem, ik heb nog een APS UAR liggen, daar bij kun je de buttstock loshalen met één pin en de veer zo vervangen. 30sec werk.
 
Ik heb een mooie AEG liggen waar ik erg blij mee ben, maar ik wil toch richting HPA. Paar keer mee geschoten en vond het erg prettig.

Nu hoorde ik dan een Tippmann wel tot over de 500 fps kan van een gebruiker, maar bij diverse shops staat 300 tot 400 fps. Maar deze is dan wel weer "direct bruikbaar" en met een P* of Wolverine moet weer een nieuwe replica kopen om leeg te halen.

Moeilijk moeilijk moeilijk
 
@bvdzeeuw heeft al met zijn tippmann in DMR style gespeeld dus ik gok zo dat hij de 400 FPS wel voorbij komt, mogelijk dat dit ook komt door interne modificaties maar dat kan hij zelf beter zeggen. Let er wel op dat met een Drop in engine je wel veel meer consistentie hebt in je schoten als met een Tippmann en dan heb ik het niet zozeer over de FPS maar meer de recoil. Je kan ook nog een mancraft V2 engine overwegen dan heb je alleen geen full auto en also ik weet niet wat de kwaliteit is.
 
Full auto gebruik ik nooit (behalve wanneer de gearbox vast zit) en recoil kan ik redelijk handelen. Maar qua range zou het niet veel uit moeten maken, afhankelijk van de upgrades?
 
Hoe goed je het ook kan handelen het zal altijd een invloed hebben omdat alles trilt denk dat daar vooral het probleem zit, maar ik heb het van horen zeggen dus misschien is het gewoon utter BS of een aanzienlijk klein verschil. Tippmanns upgraden is dan wel weer een heel ander verhaal met alle speciale parts voor de hop up.
 
Tippmann schiet out of de box ruim 550fps. Dus tussen de 300 en 400fps is onzin. Kan zijn dat de winkel een low velocity valve erin heeft gezet, maar dat is niet stock.

Tippmann is prima te gebruiken op 450fps single only mits het veld het toestaat. Let wel dat zonder de juiste mods het per schot zomaar 20fps kan schelen.

Mods die je zeker wilt doen:

- buffer spacer
- tdc mod icm r of s-hop
- goede bucking. Welke het beste is kom je alleen achter door te proberen, letterlijk elke tippy schiet anders
- goede barrel want de stock barrel is gewoon ronduit slecht
- high of low velocity valve
- superbolt als je een "achterwaartse" recoil wilt. Stock is de recoil voorwaarts ;) let wel dat door recente aanpassing in het garantie proces je geen garantie meer hebt als je deze erin zet..

En wanneer je hem nieuw koopt eerst 10k bbs wegschieten, en dan pas gaan afstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: redozz
Naar aanleiding van bovenstaande een Tippmann m4 gekocht.
De upgrades laat ik bij Combat doen.

-tdc mod icm flathop.
-Modified Front Bolt Assembly, Dwell screw added
-low velocity valve

nu nog de 10k bbs wegschieten hahahaha.
 
haha gewoon thuis in doos ofzo verstevigen aand e achterkant en gewoon magazijnen leegdrukken :) 4-5 magazijen balletjes uit de doos halen en opnieuw beginnen :p) tot je 10K weg heb
 
  • Leuk
Waarderingen: redozz
Naar aanleiding van bovenstaande een Tippmann m4 gekocht.
De upgrades laat ik bij Combat doen.

-tdc mod icm flathop.
-Modified Front Bolt Assembly, Dwell screw added
-low velocity valve

nu nog de 10k bbs wegschieten hahahaha.

Naar mijn mening zonde van je geld; hpa/tippmann is zo simpel dat zelfs iemand zonder verstand de upgrades kan doen. Ook is dit goed voor de kennis van je replica, stel dat er iets kapot gaat tijdens een skirm dan weet je iig hoe je replica/upgrades in elkaar zitten

Low velocity valve is tot je 10k bbs heb weggeschoten ook overbodig( niet goed beschreven in m'n vorige bericht, excuus). Ook met de valve zal je fps de eerste 10k onwijs gaan verspringen. Je kan beter een bufferspacer mod doen. En evt indien nodig later een low velocity valve erin zetten als het niet consistent genoeg is.
 
  • Leuk
Waarderingen: redozz
( wat ik ben vergeten te zeggen het is geen nieuw replica ....hij is nieuw gebruikt )ja klopt had het zel. ik wilde qua internals gelijk klaar zijn zeg maar , had geen zin nog eens richting een winkel te moest tuffen ( ben lui aangelegd). en het inbouw was praktisch gratis ( had ik gezegd dat ik lui was). nieuwe innerbarrel zal ik zelf plaatsen....ik dacht dat de bufferspacer mod vooral was om de rof en fps te verhogen( voor mij is de rof en fps op dit moment voldoende) maar ....ook de consistentie ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn ics l86 gisteren wolverine inferno V2 gekocht nadat deze in de gearbox paste. Nu nog alles aansluiten en schieten maar hopelijk. Door de hpa setup kan ik er dmr en assault/support van maken.