HPA engine Redline N7 past niet in lower receiver

MauriceV92

Well-Known Member
22 aug 2018
268
191
Trophies
12
HELP!

Samen met een vriend ben ik aan een project begonnen: het samenstellen van een replica, geheel naar wens.
Ik begon met het kopen van een HPA engine: een Redline N7 Milsim. Ik heb toch geen full auto nodig en via het forum kon ik er een voor een goede prijs overnemen.

Als lower receiver gebruikte ik een G&G combat machine
Als upper een G&G firehawk
Als engine zoals aangegeven een Redline N7 Milsim
Als gearbox een V2 (ik heb de engine ook in de gearbox gekocht, zelf dus niets aan versleuteld).

Nu begint echter het drama. Met geen mogelijkheid krijg ik de gearbox goed in de lower receiver. Hij komt niet ver genoeg naar achter te zitten, tegen de stock aan, waardoor het hele positioneren en uiteindelijk feeden helemaal kut is.
De engine uit de gearbox gehaald, andere donor gearbox gebruikt, zelfde probleem.
Als experiment het zooitje in een MP5 lower willen zetten, dat pastte al helemaal niet.
Ik begin mij af te vragen of de engine wel in de gearbox past, of dat we de verkeerde gearbox gebruiken om dit allemaal werkend te krijgen.

Het rationeel denkvermogen mist even om tot een oplossing te komen dus ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Kortom: Engine in gearbox gezet, gearbox past niet meer in de lower en staat te ver nara voren.
 
Kan goed zijn dat de gearbox shell niet goed past in andere replica's. Andere fabrikanten hebben andere toleranties en afmetingen en dan gaat het allemaal niet zo lekker in elkaar. Handig voor anderen ook om te weten wat de fabrikant van de gb shell is.
 
@Rebelattack thanks! Wij hebben de engine ook in een Modify gearbox gemonteerd (o.a. en nog een waar ik het merk niet meer van weet) en ook deze pastte niet. Daarom onze verwachting dat het niet zo zeer aan het type gearbox ligt maar meer het feit dat deze niet goed meer dicht kan omdat bijvoorbeeld de engine "te groot" / scheef zit. Dit hebben wij allen wel trachten te controleren en dit lijkt op het oog allemaal niet het geval te zijn maar goed monteren lukt iig niet.
 
@Rebelattack thanks! Wij hebben de engine ook in een Modify gearbox gemonteerd (o.a. en nog een waar ik het merk niet meer van weet) en ook deze pastte niet. Daarom onze verwachting dat het niet zo zeer aan het type gearbox ligt maar meer het feit dat deze niet goed meer dicht kan omdat bijvoorbeeld de engine "te groot" / scheef zit. Dit hebben wij allen wel trachten te controleren en dit lijkt op het oog allemaal niet het geval te zijn maar goed monteren lukt iig niet.

Als je de engine als het probleem ziet, heb je dan ook al geprobeerd om de shell erin te krijgen zonder de engine zelf erin?
 
Opgelost!
Merk 4 gearbox werkt wel.
De originele G&G in dit geval.
Wij waren wat huiverig deze leeg te halen aangezien de andere gearboxen al leeg waren en dus veel eenvoudiger te controleren.
uiteindelijk is het het waard geweest, dank voor de tips!