Goede avond!
Onlangs ben ik overgegaan op HPA, maar ik stuit op het probleem dat ik mijn psi niet nauwkeurig kan afstellen zodat mijn replica net onder het toegestane limiet schiet (bijv. 1.10J).
Als ik met mijn replica wil spelen dan schiet die circa 0.94 Joule met een PSI van 130 (gemeten met destijds 0.28 bb's).
Dit baart me zorgen aangezien een PSI van 130 al bijna tegen het maximale van wat een polarstar engine aankan ligt (140 psi).
Gisteren werd ik aangesproken op het veld door de slechte performance van mijn replica, dat er mogelijk iets niet helemaal pluis was. Diezelfde gozer liet zien hoe zijn replica met (toevallig) dezelfde engine een veel betere luchtefficientie had. Zijn polarstar F2 schoot namelijk met 90 psi, 1.1 Joule.
Nu begrijp ik dat sommige upgrades invloed hierop hebben, maar ik merk dat er duidelijk wat mis is met mijn engine/replica/luchttoevoer. Want wanneer ik de PSI naar beneden schroef (richting de 90 psi) zou je een groot verschil moeten merken in Joule/FPS, maar tot mijn verbazing blijft het rondom de 0.9 Joule hangen.
Ik heb zelf al gezocht naar mogelijke problemen, maar daar kwam in mijn ogen niks opvallends naar voren. (ik heb gekeken of de luchtseal van mijn bucking en barrel goed is en ik heb mijn luchtslang in mijn replica richting de engine gecontroleerd op eventuele lekken)
Heeft iemand ervaring met dit probleem of enig idee hoe dit op te lossen is?
Groetjes.
Onlangs ben ik overgegaan op HPA, maar ik stuit op het probleem dat ik mijn psi niet nauwkeurig kan afstellen zodat mijn replica net onder het toegestane limiet schiet (bijv. 1.10J).
Als ik met mijn replica wil spelen dan schiet die circa 0.94 Joule met een PSI van 130 (gemeten met destijds 0.28 bb's).
Dit baart me zorgen aangezien een PSI van 130 al bijna tegen het maximale van wat een polarstar engine aankan ligt (140 psi).
Gisteren werd ik aangesproken op het veld door de slechte performance van mijn replica, dat er mogelijk iets niet helemaal pluis was. Diezelfde gozer liet zien hoe zijn replica met (toevallig) dezelfde engine een veel betere luchtefficientie had. Zijn polarstar F2 schoot namelijk met 90 psi, 1.1 Joule.
Nu begrijp ik dat sommige upgrades invloed hierop hebben, maar ik merk dat er duidelijk wat mis is met mijn engine/replica/luchttoevoer. Want wanneer ik de PSI naar beneden schroef (richting de 90 psi) zou je een groot verschil moeten merken in Joule/FPS, maar tot mijn verbazing blijft het rondom de 0.9 Joule hangen.
Ik heb zelf al gezocht naar mogelijke problemen, maar daar kwam in mijn ogen niks opvallends naar voren. (ik heb gekeken of de luchtseal van mijn bucking en barrel goed is en ik heb mijn luchtslang in mijn replica richting de engine gecontroleerd op eventuele lekken)
Heeft iemand ervaring met dit probleem of enig idee hoe dit op te lossen is?
Groetjes.