Hpa - Hoge Psi, Lage Joule en FPS

VincentH

Member
5 feb 2019
22
14
Trophies
3
Goede avond!

Onlangs ben ik overgegaan op HPA, maar ik stuit op het probleem dat ik mijn psi niet nauwkeurig kan afstellen zodat mijn replica net onder het toegestane limiet schiet (bijv. 1.10J).

Als ik met mijn replica wil spelen dan schiet die circa 0.94 Joule met een PSI van 130 (gemeten met destijds 0.28 bb's).

Dit baart me zorgen aangezien een PSI van 130 al bijna tegen het maximale van wat een polarstar engine aankan ligt (140 psi).

Gisteren werd ik aangesproken op het veld door de slechte performance van mijn replica, dat er mogelijk iets niet helemaal pluis was. Diezelfde gozer liet zien hoe zijn replica met (toevallig) dezelfde engine een veel betere luchtefficientie had. Zijn polarstar F2 schoot namelijk met 90 psi, 1.1 Joule.

Nu begrijp ik dat sommige upgrades invloed hierop hebben, maar ik merk dat er duidelijk wat mis is met mijn engine/replica/luchttoevoer. Want wanneer ik de PSI naar beneden schroef (richting de 90 psi) zou je een groot verschil moeten merken in Joule/FPS, maar tot mijn verbazing blijft het rondom de 0.9 Joule hangen.

Ik heb zelf al gezocht naar mogelijke problemen, maar daar kwam in mijn ogen niks opvallends naar voren. (ik heb gekeken of de luchtseal van mijn bucking en barrel goed is en ik heb mijn luchtslang in mijn replica richting de engine gecontroleerd op eventuele lekken)

Heeft iemand ervaring met dit probleem of enig idee hoe dit op te lossen is?

Groetjes.

Hoe is je alignment? Zou daar eens naar kijken. Zoek even op what the tech: alignment op YouTube. Is een video van wolverine, maar principe is hetzelfde.

Hoe is je alignment? Zou daar eens naar kijken. Zoek even op what the tech: alignment op YouTube. Is een video van wolverine, maar principe is hetzelfde.

Bedankt voor je reactie! Ik heb het zojuist gecontroleerd. Echter met beide methodes die ze in die video benoemen zie ik geen problemen met de nozzle alignment.

Jammer, dat was namelijk de kortste klap geweest. Kan zijn dat je regulator gewoon een beetje stuk is en niet meer druk geeft als je 'm verder open schroeft dan 90 psi. Heb je het met andere mensen hun tank en regulator geprobeerd?

Verder kan je kijken naar de airseal. Ga bijvoorbeeld eens met teflon tape aan de slag en kijk wat er veranderd. Wat voor bucking gebruik je? Barrel lengte en grootte?

Welke replica is het eigenlijk? Is je nozzle te kort of te lang?

Ik weet dat ik veel noem, maar het is echt een gevalletje trial en error en mogelijke opties uitsluiten.

kan je wat meer vertelen over je replica. welke barrel zit er in(vooral de lengte maakt veel verschil) welke hopup kamer bucking en nub gebruik je?

Jammer, dat was namelijk de kortste klap geweest. Kan zijn dat je regulator gewoon een beetje stuk is en niet meer druk geeft als je 'm verder open schroeft dan 90 psi. Heb je het met andere mensen hun tank en regulator geprobeerd?

Verder kan je kijken naar de airseal. Ga bijvoorbeeld eens met teflon tape aan de slag en kijk wat er veranderd. Wat voor bucking gebruik je? Barrel lengte en grootte?

Welke replica is het eigenlijk? Is je nozzle te kort of te lang?

Ik weet dat ik veel noem, maar het is echt een gevalletje trial en error en mogelijke opties uitsluiten.

Ik zou het inderdaad nog eens met andermans reg en tank kunnen proberen, zal dit zsm proberen!

Teflon heb ik al geprobeerd. Ik ervaar er geen voordelen mee, maar ook geen nadelen!

Verder is het een arp9 met het volgende:
- prometheus innerbarrel 6.03, 128mm.
- prometheus purple bucking
- prowin hopup unit
- namazu firefly flatnub

Van nozzle lengte (of wanneer deze te kort of te lang is) heb ik nog niet gehoord, zou je dit verder willen toelichten?

Wat betreft het nozzle verhaal. Ik zelf heb redelijk dezelfde ervaring. Dit betreft wel een AEG replica en geen HPA, maar volgens mij is de werking voor beide replica's hierin gelijk. Ik had een hop-up unit welke aangaf een nozzle te gebruiken van 21.0 tot 21.25mm maximaal, ik had toen alleen een 21.4mm nozzle liggen en toen toch de keuze maar gemaakt om het geheel in elkaar te zetten wat uiteindelijk resulteerde in hele vreemde feeding issues. Het probleem is dat de nozzle hierdoor niet ver genoeg naar achter getrokken kan worden en er dus net geen bb in je hop-up unit geladen kan worden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

De lage joule/fps komt door de korte barrel die in je replica zit. Doordat de barrel zo kort is heeft de bb weinig tijd om te accelereren en zal deze dus een lage fps/joule hebben, zels met een hoge druk. Door een langere en/of een smallere tight bore barrel zou je een hogere fps moeten bekomen met dezelfde psi. Aangezien je al een 6.03 tight bore barrel hebt zal een 6.01 niet veel verschil maken. Voor de meeste fps te behalen met dezelfde druk moet je iets rond de 300-400mm zitten, dit hangt af van welk bb gewicht je gebruikt. Wat is je doel van fps/joule om te behalen? Aangezien je nu een 128mm barrel gebruikt raad ik aan om een barrel rond de 200-230 te nemen, hiermee kan je deze nog mooi weg werken met een silencer die meestal rond de 10 cm liggen wat echter niet te lang is vind ik persoonlijk en zal je aanzienlijk verschil in fps/joule merken met dezelfde psi. De bb accelereert namelijk in het begin van de barrel een stuk sneller dan tegen het einde van de barrel waardoor het verschil in fps tussen een 128mm en een 200mm barrel groter is dan 200mm en een 300mm barrel.