Hpa informatie

Assault Captain

Well-Known Member
12 jan 2017
154
40
Trophies
5
Een jongen in ons team was aan het denken om een Aap01 op hpa te pakken.

Maar ik heb hier echt geen verstand van en weet niet precies wat hij allemaal nodig heeft en wat het kost.

Nu heb ik zelf wel 2 Aap01 op greengas en deze zijn al wat geupgrade (dus een basis kennis heb ik wel) maar hoe zit dit als je op hpa wilt spelen?

Verder dacht hij aan deze lower reciever
69977-large_default.webp

Wat heeft hij verder dan nog nodig en niet onbelangrijk wat gaat dit kosten?

Op je AAP01 op HPA te laten schieten, heb je in de basis het volgende nodig:
- Een HPA Mag adapter. Veel gebruiken een MP5 Midcap of M4 Midcap. Vaak zijn de MP5 varianten iets voordeliger, heb ik het idee.
- Een donor magazijn van je replica zodat de magadapter gebruikt kan worden. Zit standaard er altijd 1 bij de replica, dus dat zit wel snor.
- In ieder geval 1 M4 Midcap/MP5 Midcap. Hangt van de adapter af.
- Een HPA Slang, een HPA regulator en HPA Luchtdruk fles.

Ze hebben bij o.a. Airtac ook bundels met alles erin. Moet je alleen nog de midcaps erbij kopen. Heb voor dit voorbeeld nu Airtac gebruikt, maar kan zijn dat er nog wel meer merken zijn. Ben daar ook niet helemaal in thuis.

Qua upgrades valt het wel mee zolang je de druk gelijk houdt met de druk van green gas. Dus als je replica nu met gevuld green gas magazijn bijvoorbeeld 1,0 joule schiet en je stelt de regulator hier kwam PSI ook op af, dan zou je geen upgrades hoeven uit te voeren in eerste instantie.

Wel moet je iets meer onderhoud doen (HPA is droge lucht, in green gas kan wat smeermateriaal zit) en omdat je waarschijnlijk veel meer gaat schieten met je replica doordat je hem dan meer gaat gebruiken als primary, heb je wel hogere slijtage. Dus het kan wel zijn dat hierdoor je replica eerder slijt/defect raakt.