HPA mags lekvrij houden

Bax

Well-Known Member
10 apr 2018
211
176
Trophies
13
Een klein beetje geïnspireerd door het 'co2 dump' topic op het forum zat ik eens na te denken over het onderhoud op mijn Glock mags. Deze zijn HPA getapt waardoor je dus niet het bekende kunstje van een beetje gas in je mag laten kan doen. Hoe kan je in mijn geval het beste voorkomen dat de o-ringen uitdrogen?
 
Ontmantelen en daarna de O-ringen inspuiten, meestal draai je de taps zonder o-ringen in dus die kunnen niet indrogen, dacht ik.
 
Idd. Doe er zelf alleen onderhoud aan als er iets kapot gaat. Dus reparaties eigenlijk :p. Is nog niet voorgekomen. Je moet wel je replica iets meer smeren omdat je met droge lucht schiet ipv met gas met smering erin
 
Je moet wel je replica iets meer smeren omdat je met droge lucht schiet ipv met gas met smering erin

Ik durf dat smeren niet zo goed. Ik heb namelijk nog geen idee wat en hoe ik moet m'n Glock precies moet smeren. Zijn daar goeie guides voor?
 
Ik smeer eigenlijk niet tot nauwelijks. Ik accepteer gewoon dat ik over een jaar of paar jaar mijn replica moet vervangen/repareren. Enige wat ik smeer is de slide zodat die niet los gaat zitten.