HPA project voor M24 en een HK416

Jacob Sander

Member
Trophies
6
Bezig met een project om een M24 en HK416 op HPA te zetten.
De m24 van snowwolf (dat ik deze ook gekozen heb hehe...) heeft nu een mancraft sniper drop in kit. Er zit een madbull stainless steel 500mm aeg barrel in aangezien de airsoftpro hopup unit aeg barrels neemt. De stock en de barrel heb ik lichtelijk opgevuld met watten om het geluid te dempen die ik had toen hij nog spring powered was.
De HK416 die op de planning staat voor de komende maanden betreft een specna arms waar ik ook bij deze een mancraft kit in ga stoppen. Nog niet zeker over welke hopup unit en barrel er in de 416 moeten.

Ik ga nog flink wat knutsel werk hebben. Drop maar advies voor de 416 in de comments ^^
 
Meestal is het idee van een project dat je het zelf bedenkt, of iig dat idee heb ik altijd XD, maar ik ben zelf fan van de lonex hop ups werken altijd goed zijn super betrouwbaar en niet super duur, barrel ligt aan je budget, cheap dan zou ik een ZCI pakken is ie wat ruimer dan zou ik naar een prometheus of PDI kijken. Oh en er hoort natuurlijk een vorm van een flat hop in.
 
Ik heb de Rhop patches al klaar liggen samen met de mapleleaf concave nubs. Dan ga ik maar eens kijken naar de lonex hopup, zat al te kijken naar een pro win maar was er nog niet helemaal over uit.
Qua barrels had ik mn oog laten vallen op een maple leaf 470 6.02 barrel.
 
Vergeet de flat hop bucking voor de R-hop niet, maar dat is al een goed begin :). Prowin is meh, feed niet met alle buckings en ze zijn de laatste tijd ook eens in kwaliteit achteruit gegaan, kan je net zo goed een clone halen of een VFC stock hop up. Naar mijn mening als je dan toch zoveel neerlegt voor een barrel kan je dan beter een prometheus halen. Ik zelf haal nooit maple leafs maar dat komt omdat ze een manier van coated zijn en ik ze daardoor niet kan polijsten.
 
Ah hedankt voor de tip van de coating en hopup. Zag net inderdaad dat er al weinig kostverschil zit tussen de lonex en de prowin. Dan ga ik maar wat meer onderzoek doen naar de lonex. En qua barrel betreft. De prometheus barrel is roestvrij staal zonder coating dus? vraag me alleen af of een 450 dan niet te kort of te lang is. Speel voornamelijk outdoor dus de cqb zou ik naar sidearm switchen.
Veel keuzes haha
 
Yeah de prometheus is RVS, vaak zijn degene met coatings aluminium, de maple leaf is plated (en wss een brass gok ik not sure), dus dat is stukken beter als een coating, maar het is vooral mijn persoonlijke keuze niet. Ze zijn nog steeds heel goed. Die 20mm ga je niet merken hoor, lengte is überhaupt niet een belangrijke factor.
 
Mapple Leaf is idd brass en plated.
Ik weet t want ik heb mijn dremel in de mijne gezet. :D
 
PDIK van mancraft, trigger, safety, selector plate, en een prometheys 363mm 6.03 barrel is besteld, samen met een lonex hopup unit en een modify flathopbuckin + nub. De barrel gaat dus een R hop in, kan niet wachten tot ie in elkaar zit. Maandag de HK416 ophalen.
 
Alles zit er in, zo nu en dan nog een misfeed maar dat ligt naar mijn idee aan de mags. Highcaps die ik heb feeden niet en mn midcaps 8 van de 10. In de tuin op een schietkastje zijn het kleine groupings (schiet de hele stukken uit de kaart weg), ben benieuwd hoe hij gaat presteren op een skirm. binnen kort maar eens meenemen naar balls and arrows.
 
UPDATE: De 416 schoot te hard door de minimale druk die nodig was, zitten wachten op cylinder ringen van mancraft, deze geinstalleerd en nu schiet de 416 keurig netjes op 340 fps. nog op te voeren naar 400+ voor dmr als ik zou willen. niet uitgebreid kunnen testen want mn fles was toen leeg. .28 bbs schieten keurig. de joules zijn ook nog binnen de komende limieten als dit doorgaat. #blij. neem hem mee naar Gasselte komend weekend, daar heb ik een 120 meter baan uitgezet langs het pad waar de chrono plaats vind, als deze niet is weggehaald door andere mensen of ACS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Terug
Bovenaan