Hpa Slang door/over je sling

Rens Ruigrok

Well-Known Member
Trophies
10
heyhey!

ik speel nu al een tijdje met HPA net zo als een groot deel van de mensen begon ik me toch te ergeren aan de lucht slang hij zat soms toch net even in de weg of blijft ergens achter hangen. na dat ik een paar weken geleden door een kleine opening een huis in rende en de slang vol van mijn tank aftrok was ik er toch klaar mee en dacht dit moet anders kunnen ( dit bleek er ook gelijk voor de hebben gezorgd dat er zand in mijn polarstar F2 kwam met lekkage tot gevolg erg leuk om achter te komen 3 dagen voor een skirm....)

ik had wel eens zitten denken aan een hpa stock maar dat is toch al snel weer 300+ euro en dat vond ik toch iets te vooral met de andere dingen die nog op het wensen lijsje staan ;) . toen kwam ik op het idee om de slang gewoon via mijn 2 point sling over de schouder te laten lopen. na wat passen en meten is het het volgende geworden(zie fotos) rep 1.jpg Rep 2.jpg rens airsoft.jpg

de eerste 2 fotos zit alles nog vast met tape en dit was eigenlijk te stug waardoor de slang niet altijd vrij genoeg kon glijden als het nodig was. afgelopen vrijdag kreeg ik nog een pakketje binnen waarbij ik eigenlijk puur voor het proberen een keer camo band/wrap heb bestelt en dit bleek eigenlijk wel perfect door de kleine rek die er in zit kan je de slang er zo af halen als je zou willen maar blijft hij onder het spellen wel netjes op de plek. ik heb hier verder nog geen fotos behalve een van in het veld van afgelopen weekend.

na een dagje spelen moet ik zegen dat dit super bevalt! de lucht slang heeft eigenlijk geen moment in de weg gezeten alleen als ik ging ligen en de sling kwam helemaal los kwam hij soms een klein beetje los van mijn schouder omdat hij natuurlijk wat stug is nu. het enige nadeel is dat ik mijn replica niet zo van me af kan legen
waar ik eerder aleen de lucht slang lost moest koppelen en de sling af moest doen moet ik nu de lucht slang af doen en de sling los klippen want deze zit nu deels vast aan mijn plate carrier. voor mij is dit geen groot probleem want dit is iets wat ik eerder ook nagenoeg niet deed maar toch

ik heb geen iedee of andere mensen zo iets eerder hebben gedaan voor zover ik weet niet
dus ik dacht ik zet het er op wie weet is er iemand die er iets mee kan!

Groeten Rens
 
Hoe zit het als je een transitie hebt naar je andere schouder? heb je genoeg slang overgelaten dat dat makkelijk kan? ziet er namelijk erg kort uit
 
Ik vind die HPA replica's echt wel gaaf, maar door die slang zou ik het nooit doen. Mooie oplossing zo, om de handicap een beetje te beperken!
 
Mijn slang loopt vanaf de camelbagzak op mijn rug door mijn schouderband van het vest voor langs de replica in..nul komma nul last van die slang.
enige wat mij nu beperkt is het tijdelijk ontbreken van een quick release op de aansluiting✅.
zoals jij hem hebt ook mooi.
 
Ik heb zelf zo'n coil slang gekocht, deze trekt zichzelf in waardoor je nooit zo'n lang stuk slang hebt uitsteken. Werkt ook prima. Maar dit is ook wel een hele mooie oplossing als je wel rekening hebt gehouden met de transitie naar je andere schouder.
 
yup zo als hij nu loopt kan ik alles zonder problemen doen linker of rechter schouder kan alle 2 zonder problemen en ook als ik op de grond lig ben ik vrij kwa beweging. het is eigenlijk niet te zien op de foto maar als ik mijn replica schouders op rechts ligt er een kleine lus achter mijn nek en dat is de rek die ik er bij krijg voor schouderen op links

ik heb door de schouderband ook nog even geprobeerd maar als ik daarmee naar de linker schouder wil kunnen heb ik bij het verdere verbruik een stuk lus over wat ik liever niet heb
 
Terug
Bovenaan