HPA zelf inbouwen

Hessel

Well-Known Member
16 nov 2017
239
32
Trophies
8
Beste allemaal

Heeft er iemand hier verstand van HPA? En weten jullie of het moeilijk is om in te bouwen? Ik zelf wil naar hpa maar het laten inbouwen is best duur dus vroeg me af of het zelf makkelijk te doen was:D
 
ligt aan je platform en op at voor manier. Ik heb GBBR omgebouwd naar HPA
 
Ervaring:
Ben zelf beginner in AEG / HPA techniek en heb het HPA gedeelte pas samen met een collega in zijn replica uitgevoerd.
Dat was een F2 polarstar met een prowin hopup + prometheus barrel, prometheus purple bucking en namazu nub.

Dus de meer ervaren mede forumbewoners kunnen je vast meer uitleggen, maar ik zal ff als mede-noobie uitleggen hoe wij het hebben aangepakt.

Er staan verschillende filmpjes op youtube die het inbouwen duidelijk laten zien en uitleggen. Verder is het uitzoeken van de juiste engine erg belangrijk. Er zijn verschillende engines met extra's of voordelen die mss beter passen bij jouw toepassing, budget of wensen, want dat hoeft niet altijd een polarstar te zijn.

Vergeet in je prijs ook niet een remote line, een goede tank & regulator. Welk formaat/kwaliteit het best bij je past (ook qua portemonnee.)
Wij gingen voor een:
Tank: Guerilla Air G3 68ci / 4500psi HPA
Reg: Redline SFR regulator
remote line: Redline 42' braided air line

Het in je gearbox plaatsen is dan ook niet het probleem, maar daarna het afstellen van je dwell, psi etc kan wat overweldigend zijn.
Daar zijn ook weer topics en instructies over. Verder is de allignment van je hpa engine met de hopup kamer + barrel, bucking, nub nogal wat trial & error.


Dus mijn ervaring is dat het zeker te doen is, maar dat je niet moet denken dat het erin floppen is en klaar. Het fine tunen daarna is ook nog een hele klus. Het heeft er voor gezorgd dat ik mijn eigen toekomstige HPA build nog even als een AEG laat voor de komende tijd.
 
Ervaring:
Ben zelf beginner in AEG / HPA techniek en heb het HPA gedeelte pas samen met een collega in zijn replica uitgevoerd.
Dat was een F2 polarstar met een prowin hopup + prometheus barrel, prometheus purple bucking en namazu nub.

Dus de meer ervaren mede forumbewoners kunnen je vast meer uitleggen, maar ik zal ff als mede-noobie uitleggen hoe wij het hebben aangepakt.

Er staan verschillende filmpjes op youtube die het inbouwen duidelijk laten zien en uitleggen. Verder is het uitzoeken van de juiste engine erg belangrijk. Er zijn verschillende engines met extra's of voordelen die mss beter passen bij jouw toepassing, budget of wensen, want dat hoeft niet altijd een polarstar te zijn.

Vergeet in je prijs ook niet een remote line, een goede tank & regulator. Welk formaat/kwaliteit het best bij je past (ook qua portemonnee.)
Wij gingen voor een:
Tank: Guerilla Air G3 68ci / 4500psi HPA
Reg: Redline SFR regulator
remote line: Redline 42' braided air line

Het in je gearbox plaatsen is dan ook niet het probleem, maar daarna het afstellen van je dwell, psi etc kan wat overweldigend zijn.
Daar zijn ook weer topics en instructies over. Verder is de allignment van je hpa engine met de hopup kamer + barrel, bucking, nub nogal wat trial & error.


Dus mijn ervaring is dat het zeker te doen is, maar dat je niet moet denken dat het erin floppen is en klaar. Het fine tunen daarna is ook nog een hele klus. Het heeft er voor gezorgd dat ik mijn eigen toekomstige HPA build nog even als een AEG laat voor de komende tijd.
Aaa top bedankt ik ga kijken:D
 
Gezien de spectaculaire gearbox is een drop in makkelijker, maar dan is alsnog maar de vraag of de fcu (fire control unit) past of dat je hier mee aan de slag zou moeten gaan. Denk dat dodgy een meer dan prima start geeft aan waar je op moet letten en rekening moet houden.