Hulp bij HPA upgrade

DavidHuls

New Member
28 nov 2024
2
2
Hoi, ik zou graag wat suggesties willen hebben voor een ombouwproject. Ik heb nu een G&G GC16 predator omgebouwd naar HPA maar de nauwkeurigheid valt me erg tegen, na de 20 meter vliegen de BB's alle kanten op. Er zit op dit moment een Pulsar S engine in die wordt aangestuurd door een Titan, een 6.03 Prometheus Inner barrel, een Maxx model hopup en een Mapleleaf macaron rubber 50C.

Als iemand weet waardoor ik mijn replica nauwkeuriger wordt op langere afstanden dan zou ik dat erg waarderen!

PDI inner barrel 6.05, maxx weggooien, en madbull shark (rood) bucking, MTW hard nub

het probleem is dat je nu AEG dingen er in hebt barrel ect. En dat werkt minder goed met een HPA

wel fullscreen kijken anders zie je niet hoe strak hij schiet bij de killcam

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Hansworstenbrood
wat ook nog een factor is, zijn de bb's die je gebruikt

Ik kende deze engine niet, dus even ingedoken.

Ik kwam op de website van de HPA Engine in de User Manual al dit tegen bij trouble shooting:
1732909271299.png

Dat is in ieder geval al een poging waard: je gebruikt nu niet een bucking welke wordt aangeraden door de fabrikant zelf. Opzich goedkoop uit te sluiten, zonder een hele gearbox weer uit elkaar te schroeven. Ik heb zelf ervaring met de 4UAD Bucking, alleen wel de GBBR versie, en die werkt voor mij dikke prima. O.a. Krale heeft die, is een setje met nub en bucking compleet.

Verder is het goed om te controleren of je gearbox/HPA Engine/hop-up goed uitlijnt zijn met elkaar. Zijn veel filmpjes over te vinden hoe je dat goed kan doen, mogelijk zelfs specifiek voor deze engine. Zoek maar op Youtube ofzo. Ze noemen het in de handleiding denk ik 'Axial Alignment'.

Ook zou je nog eens kunnen kijken hoe je dwell afgesteld is. De hoeveelheid lucht welke wordt afgegeven per schot kan, als het veel te veel is, voor een instabiel vluchtpatroon zorgen. Zal ook wel een instructiefilmpje over te vinden zijn op Youtube. :)

• Leuk
Waarderingen: gambit
@Kroeskoppie dwell is ook wel een goeie maar ging er eigenlijk vanuit dat hij dit al gedaan heeft op de juiste manier.

dwell afstellen doe je door de dwell steeds iets hoger te zetten tot dat je joule/ fps niet meer omhoog gaat dan heb je de juiste dwell setting

ik ga er dan altijd nog een of twee stapjes er boven zitten maar dit is iets wat ik persoonlijk doe