Hulp bij onderhoud AEG

00Bart00

New Member
29 sep 2017
3
0
Trophies
3
Hey ik heb al een tijdje rond zitten neuzen op internet over wat nou de goede materialen zouden moeten zijn voor mijn AEG. En dan heb ik het over het smeren van de gearbox en het opschonen van mijn barrel. Nu zie ik overal verschillende manieren en spullen die ik kan gebruiken maar kom er geen stap verder mee.

Nu is mijn vraag wat heb ik nodig en is van goede kwaliteit om mijn AEG te onderhouden?

En bedankt alvast! :)
 
Zelf een klein, klein beetje Gear Grease
http://www.airsoftshop.be/nl/g-g-gear-grease.html

Barrel haal ik eruit, water er doorheen laten lopen, vervolgens een microvezeldoek er doorheen duwen. Vervolgens wat alcohol en dan laten drogen. Absoluut géén siliconenspray of wat voor een zooi dan ook; barrel moet zo droog mogelijk blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: 00Bart00
- Microvezeldoekjes (voor de barrel)
- Schoonmaakalcohol (voor de barrel)
- Siliconen of teflon vet voor het smeren van de gearbox (teflon vet kan je op alles hier gebruiken dus is in principe het makkelijkst).
- Een grote keukenrol (zeker handig als er chinees snot is ingespoten)
- Dremel (voor Fillet of radiusen of aanpassingen maken in de gearbox)

Optioneel:
- Ontvetter zodat je echt alles vet vrij kan maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 00Bart00
Voor de barrel schoon te maken gebruik ik altijd Abbey gun clean, paar druppels op een stukje katoen (stuk t-shirt ofzo) en die haal ik een paar keer mbv de unjamming rod met een draaiende beweging door de barrel, totdat al het vuil aan het doekie zit. En dan nog een keer met een droog en schoon doekie herhalen. En klaar is kees.
 
  • Leuk
Waarderingen: 00Bart00
Ik maak m'n replica's alleen schoon als ik in het zand/modder heb liggen rollen. Anders maak ik m'n m4 per seizoen 1x schoon ofzo :p
 
Daar kunnen m4's helemaal niet tegen =P Ik maak mn AK nooit schoon, behalve de barrel. Een vieze barrel vernaggelt je groupings, en zelfs met een Tippmann zal je hem vaker moeten schoonmaken dan 1x per jaar ;P
 
Daar kunnen m4's helemaal niet tegen =P Ik maak mn AK nooit schoon, behalve de barrel. Een vieze barrel vernaggelt je groupings, en zelfs met een Tippmann zal je hem vaker moeten schoonmaken dan 1x per jaar ;P


Ssshhh dont tell me how to clean my tippmann :p Nee maar je hebt wel gelijk. Ben er gewoon te lui voor :D
 
  • Leuk
Waarderingen: ChaoSState
- Microvezeldoekjes (voor de barrel)
- Schoonmaakalcohol (voor de barrel)
- Siliconen of teflon vet voor het smeren van de gearbox (teflon vet kan je op alles hier gebruiken dus is in principe het makkelijkst).
- Een grote keukenrol (zeker handig als er chinees snot is ingespoten)
- Dremel (voor Fillet of radiusen of aanpassingen maken in de gearbox)

Optioneel:
- Ontvetter zodat je echt alles vet vrij kan maken.

Bedankt! De grote keukenrol komt zeker van pas aangezien de grote hoeveelheid chinees snot haha.;)