Hulp bij opladen Titan battery

ARD3E

Member
25 apr 2019
5
0
Trophies
1
Zoals hierboven staat heb ik wat hulp nodig met het chargen van mijn Titan accu. Ik gebruik hiervoor de volgende items:

• Batterijlader Nuprol Power Intelligent
  • TITAN 2600 mAh 7.4v Lithium accu
Aangezien ik zondag mijn eerste skirmish heb en ik geen idee heb of dit wel goed gaat vraag ik even wat hulp in van jullie. Wanneer ik de accu aan de lader doe brand het lampje wel maar ik weet nu niet of deze een error aan geeft of gewoon aan het opladen is. De batterijlader wordt wel ontzetten warm.

Zie hieronder de 7 stappen guide maar voor mijn idee volg ik deze zoals het hoort:

https://imgur.com/a/cW7emSn

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik zou het erg klote vinden als ik zondag met een lege accu op de skirm ben.

Thanks!

Volgens mij moeten de lampjes rood zijn en niet knipperend. Ze worden vanzelf groen.
Ik heb dezelfde batterij en duurde mij een dikke 2.5-3uur tot dat deze volledig was geladen. Had toen ook een simpele lader.
Heb nu een b6ac charger gehaald. Die hebben zoveel meer functies en je kan er alles op aflezen.
Zelfs als je accu van je auto t niet doet kan je hem daarmee opladen!

Heb je niet iemand dichtbij met een andere lader, waar kom je vandaan?

Volgens mij moeten de lampjes rood zijn en niet knipperend. Ze worden vanzelf groen.
Ik heb dezelfde batterij en duurde mij een dikke 2.5-3uur tot dat deze volledig was geladen. Had toen ook een simpele lader.
Heb nu een b6ac charger gehaald. Die hebben zoveel meer functies en je kan er alles op aflezen.
Zelfs als je accu van je auto t niet doet kan je hem daarmee opladen!

Heb je niet iemand dichtbij met een andere lader, waar kom je vandaan?

Ik kom uit Assen. Zoals in die handleiding beschreven staat geeft hij aan dat hij langzaam moet flikkeren. Maar goed ik weet niet wat hun definitie van langzaam is. Ik heb niemand in de buurt met een smart charger dus ik durf het zo niet te zeggen of dit goed gaat. De charger zelf wordt wel super warm, geen idee of dit normaal is.

Als het in de beschrijving zo staat dan is het waarschijnlijk wel goed.
Voor de zekerheid zou je dan naar een Airsoft/RC winkel kunnen gaan. En daar de batterij laten opladen

Als het in de beschrijving zo staat dan is het waarschijnlijk wel goed.
Voor de zekerheid zou je dan naar een Airsoft/RC winkel kunnen gaan. En daar de batterij laten opladen
Ik zal deze nog wel even aan de lader laten. Zolang de batterij niet warm wordt heb ik er geen problemen mee.
Ik heb dan 2 laatste vragen:

* Hoe lang duurt het ongeveer dat zo'n accu is opgeladen
* Is het normaal dat die charger zo enorm warm word?

Thanks voor je hulp btw!

* Hoe lang duurt het ongeveer dat zo'n accu is opgeladen
* Is het normaal dat die charger zo enorm warm word?

als je op 2.6 A zou laden is de batterij in 1 uur vol. Dat is 1C.

Dat een charger warm word is niet verrassend, er gaat immers een hoop elektriciteit doorheen. Ik ben daarom een fan van een goede oplader en dus geen fan van dat ding. Je kan niks afstellen, geen warmteregulatie, bijna geen beveiliging als het foutgaat. Nee, ik zou deze kopen: https://hobbyking.com/nl_nl/imax-b6ac-v2-professional-balance-charger-discharger-eu-plug.html laad alles, compleet programmeerbaar, veilig en gewoon goed. Plus 40 euro is niet duur en de verzending is maar 5 euro.

als je op 2.6 A zou laden is de batterij in 1 uur vol. Dat is 1C.

Dat een charger warm word is niet verrassend, er gaat immers een hoop elektriciteit doorheen. Ik ben daarom een fan van een goede oplader en dus geen fan van dat ding. Je kan niks afstellen, geen warmteregulatie, bijna geen beveiliging als het foutgaat. Nee, ik zou deze kopen: https://hobbyking.com/nl_nl/imax-b6ac-v2-professional-balance-charger-discharger-eu-plug.html laad alles, compleet programmeerbaar, veilig en gewoon goed. Plus 40 euro is niet duur en de verzending is maar 5 euro.
Ik had deze inderdaad ook gezien. Ik heb echter niet echt de kennis hoe deze te programmeren etc. Ik ben meer van het plug en play met dit soort opties... Ik ga me eens even inlezen though. Thanks voor je bericht!