hulp bij upgraden en fps meting

nestocyl1

Member
4 jul 2014
7
0
Trophies
1
Hallo allen,

Ik ben sinds een tijdje al een vervend airsofter, maar heb totaal geen weet van upgraden en alles. Ik heb zelf een JG MP5, maar loop al een tijdje tegen wat dingen aan o.a. Dat hij erg traag reageert als ik de triger overhaal. Heb er nu nog een Nihm batterij in, maar hoor veel mensen over een lipo. Kan dat wel als ik normaal een nihm gebruik? Daarnaast hebben mensen het over shimmen en andere dingen. Ik ben zelf totaal niet technisch aangeleg, maar wil t wel proberen. Ik heb nu dan ook een APS ASR107 besteld en wil dan snel het een en ander proberen te upgraden. Moet natuurlijk ook even de fps meten van m'n nieuwe replica.
M'n vraag is dus eigenlijk: is er iemand die met mij wil kijken wat er nodig is om m'n MP5 beter te maken en mij hier wat wegwijs in wil maken? Daarnaast zou ik ook de fps van m'n ASR107 willen testen. Woon in Hoogeveen, maar wil er best een stukje voor rijden.
 
Youtube is mijn grootste leerschool geweest. Heb alles wat ik wilde doen minimaal 2x bekeken tot ik het begreep. Daarna met youtube ernaast mijn replica's uit elkaar gehaald. Alles is mij gelukt zonder al te veel grote problemen, maar neem er zeker je tijd voor. Mijn eerste gearbox openen, schoonmaken, shimmen, smeren en het een en ander vervangen heeft me 6 uur gekost. Tweede keer een veer vervangen was binnen 45 minuten gedaan.


Er is hier ergens een lijstje met FPS meters door het land, misschien dat je iemand bij jou in de buurt via daar kunt benaderen ;)


Had je graag geholpen, maar Breda is net te ver rijden denk ik zo.
 
Hier zijn chrono's via dit forum te vinden. Stuur even een pm om een afspraak te maken. ;)
 
Nope, nog steeds raar. En ik mag de hyperlink in "edit-mode" niet aanpassen van het forum, sorry.


 


De post met Chrono's staat onder het kopje "Algemeen", en dan de bovenste. Succes. ;)
 
Thnx mannen. Tis echter meer omdat ik bang ben iets stuk te maken dat ik YouTube er nog niet bij heb gepakt. Zou 't fijn vinden als er iemand bij is met ervaring. En als ik t kan combineren met meteen een chrono heeft dat m'n voorkeur. Zal nog even afwachten of er meer mensen reageren, anders zal ik idd of naar Breda moeten of het toch via YouTube moeten proberen! Thnx voor de snelle reactie iig.
 
@roelof zie dat er ook iemand in beilen zit die een chrono heeft, das voor mij dichterbij. Toch bedankt voor je aanbod, mocht ik er alsnog gebruik van willen maken dan hoor je van me. 


@bloodhound heb zelf ook al even gekeken op youtube. Ziet er toch makkelijker uit dan ik had gedacht. Denk dat ik wel een heel eind ga komen. Echter 1 vraag, waar vind ik shims. Ik neem aan dat de gemiddelde bouwmarkt ze niet standaard heeft liggen in verschillende maten en via airsoft webshops vind ik voornamelijk nieuwe gears of complete gearboxen. Weet iemand een winkeketen die dat soort dingen heeft liggen?
 
De standaard bouwmarkt heeft ze niet zo dun nee. :p


Als je letterlijk "airsoft shim set nl" googeld vind je er een hele boel.