Hulp gevraagd.

G.I.Joe078

Member
24 jan 2017
22
4
Trophies
3
Hallo,

ik heb vandaag een nieuw replica gekocht een G&G GC16 Warhog 9" mooi ding en in de winkel wisten ze mij te vertellen dat dit een goed AA is waar ik zonder rompslomp en upgraden goed kan skirmen voorlopig zonder al te veel fratsen. Ik heb daar gevraagd hoeveel FPS deze out of the box schiet en er werd mij gezegt dat dit ongeveer rond de 310 FPS zou liggen. Nu heb ik vorige week zelf een chrono aangeschaft en toen ik thuis kwam heb ik dit verhaal even getest.. en helaas schiet mijn AA nu 370/380 FPS dit is dus boven de nederlandse MAX Norm om te skirmen. Nu wil ik graag mijn veer vervangen maar ben nog niet erg bekend met het uit elkaar halen van mijn replica en vind het erg zonde om wat te slopen/verkeerd te doen dit omdat hij 1 best prijzig was en 2 ik het gewoon zonde vind. heb wel zelf meerdere malen een veer vervangen bij mijn APS replica maar dit ging niet zonder beschadigen/afbreken van de boldcatch en een hoop geK*T!
Ik zoek dus iemand in zuid-holland / omgeving dordrecht,rotterdam die mij hier mee kan en wil helpen en hier ook het juiste gereedschap voor heeft..dan kan ik 1 zelf gelijk zien hoe het juist moet en 2 wat voor gereedschappen ik hier voor moet aanschaffen om het op de juiste manier te doen.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Groetjes, Joey
 
Eigenlijk ben je verkeerd voorgelicht....
Je kunt ook retour winkel, aangeven dat er foutieve informatie gegeven is en vragen om een downgrade.
Het is maar net wat je wilt.
 
Net wat stey zegt fotos maken van de chrono resultaten desnoods een filmpje en letterlijk de verkoper voor het blok zetten.

Vreemd dat je daar trouwens niet dat ding mocht testen of hij daadwerkelijk goed is mocht ik wel in elk geval succes.
 
Bedankt beide,

Heb ze inderdaad een mail gestuurd en de situatie uitgelegd als ze correct reageren is het inderdaad netjes als ze dit doen voor mij zonder dat er kosten aan verbonden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
Je kan er ook ± 1000 bb's doorheen schieten. De spring zal wat in kracht afnemen. De hopup goed afstellen (als dat nog niet gebeurd is) dat scheelt soms ook 10 tot 15 fps.
En dan uiteindelijk zit je rond de 350 fps.
 
Als ze hem verkocht hebben als "geschikt voor Nederland" zou ik ze daar zeker aan houden als je bang bent om hem zelf open te maken.

Aan de andere kant komt er toch ooit een moment dat je hem open wil maken (of je moet het onderhoud en upgrades door een shop willen laten uitvoeren?). Toen ik mijn replica had was het eigenlijk 1 van de eerste dingen die ik deed, uiteraard met klamme handjes :p, maar gewoon met de handleiding en diverse YouTube filmpjes is dat zonder defecten of echte beschadigingen gegaan.

In ieder geval succes om onder de 360FPS te komen!

Groet,
Peter
 
Ik zou de de winkel het laten oplossen, zeker bij een nieuwe AA, zodra je hem zelf openmaakt (hoe leerzaam ook) ben je de garantie kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Bedankt voor de reacties. Ik heb pirosport een mail gestuurd en wacht de reactie even af als ik maandag nog niks heb gehoord bel ik even.
 
@G.I.Joe078

als eventueel het niet lukt met piro, dan kan ik je hier wel mee helpen.
heb zelf Specna arms.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een verkeerde taal voor auto correct zijn Lammert ;) (.joke)

Wat je inderdaad kan doen is hop up afstellen en 1000+- bbs weg tikken.

Dan nog eens de veer een dag of 3 met gespannen veer weg leggen en ik denk dat je heel netjes weg zult Komen.

Maar dit alles bied natuurlijk geen garantie en een nette oplossing van piro zou de voorkeur hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lammert Wedda
Zal wel een verkeerde taal voor auto correct zijn Lammert ;) (.joke)

Wat je inderdaad kan doen is hop up afstellen en 1000+- bbs weg tikken.

Dan nog eens de veer een dag of 3 met gespannen veer weg leggen en ik denk dat je heel netjes weg zult Komen.

Maar dit alles bied natuurlijk geen garantie en een nette oplossing van piro zou de voorkeur hebben.

Ja,klopt.. wel een nieuwe vraag. Gespannen weg leggen? Kan je hem handmatig spannen en ontspannen? misschien een noob vraag
 
Ja,klopt.. wel een nieuwe vraag. Gespannen weg leggen? Kan je hem handmatig spannen en ontspannen? misschien een noob vraag

Geen enkele vraag is een noob vraag joey iedereen begint ergens met het leren van replicas:)
Bij een sniper span je letterlijk dus de veer en laat je hem liggen bij aegs word het een ander verhaal aangezien het van merk verschilt of ze een veer ontspannende functie hebben of niet dat durf ik niet met zeker heid te zeggen maar krytac trident mk1 en de mk2 laat de veer sws ontspannen als hij op safety staat.
Kan de krytacs je sws aanraden super performance out of the box:) hoe lang woon je trouwens in dordt ik heb er 20 jaar gewoond:)

Groetjes
Chris
 
Bij mij heeft de een wel veer ontspanner functie en een ander weer niet. Maar door te spelen met auto fire kun je vaak wel m in gespannen toestand krijgen om dan weg te leggen
 
Laatst bij B&A had ik een AEG die 370FPS schoot bij een chrono. Paar midcaps leeg geschoten en hij schoot daarna netjes 350FPS.
 
De veer kan je gewoon spannen met de replica in elkaar.
Sluit de accu even aan.
Set de replica op auto.
Haal nu heel kort de trekker over.
Herhaal dit tot dat je de gearbox hoort draaien, maar niet de knal van de piston hoort.
De veer is nu gespannen.
LAAT DE REPLICA OP AUTO STAAN.
Dan kan je de accu er weer afhalen.
 
Geen enkele vraag is een noob vraag joey iedereen begint ergens met het leren van replicas:)
Bij een sniper span je letterlijk dus de veer en laat je hem liggen bij aegs word het een ander verhaal aangezien het van merk verschilt of ze een veer ontspannende functie hebben of niet dat durf ik niet met zeker heid te zeggen maar krytac trident mk1 en de mk2 laat de veer sws ontspannen als hij op safety staat.
Kan de krytacs je sws aanraden super performance out of the box:) hoe lang woon je trouwens in dordt ik heb er 20 jaar gewoond:)

Groetjes
Chris

Ik woon 25 jaar al in dordt Haha heel
Mijn leven en ik heb geen krytac vond zelf de G&G iets mooier en de verkoper kon mij vertellen dat ze ongeveer gelijkwaardig waren.
 
De veer kan je gewoon spannen met de replica in elkaar.
Sluit de accu even aan.
Set de replica op auto.
Haal nu heel kort de trekker over.
Herhaal dit tot dat je de gearbox hoort draaien, maar niet de knal van de piston hoort.
De veer is nu gespannen.
LAAT DE REPLICA OP AUTO STAAN.
Dan kan je de accu er weer afhalen.

Oke bedankt ik ga dit even proberen en zoals hierboven genoemd ook wat magazijnen leeg schieten haha!! Mocht het nog niet werken dan indd een andere veer waarop ik hoop dat pirosport dat voor mij oplost eventueel