Hulp nodig m.b.t. verkeerd geplaatste C02 patroon!

NewBie

Member
7 mrt 2025
7
1
Goedemiddag beste mensen, Ik ben nieuw hier, zie ook mijn nickname. :)

Mijn naam is Marcel, 54 jaar jong, komt uit Sittard (het mooie zuiden) getrouwd en twee kinderen en een kleinzoon. Ik ben nieuw in deze sport/spel. Nou ja, ik beoefen het nog niet maar heb wel al wat in huis gehaald om mee te spelen en op kartonnen targets te schieten. Alleen is het tot nu toe nog niet gelukt en dat komt gewoon door mijn onervarenheid en gepruts. 🤓

Vandaag heb ik namelijk mijn Glock 17 binnen gekregen. :cool: Wat doe ik, ik stop meteen die Co2 patroon erin, draai dan aan de onderkant aan het klepje en bemerk dat de patroon niet werd vastgeklemd. Nu kwam ik erachter dat ik eerst aan een wieltje moet draaien zodat de onderzijde iets omhoog gaat waarna je dan daarna wel het zou kunnen vastdraaien enz. Welnu, ik prutser dat ik ben, dacht het wel allemaal zo te kunnen. Zonder maar naar voorbeelden, videootjes etc te kijken, het erin te plaatsen. Wat heb ik nu gedaan? Ik heb aan dat wieltje gedraaid zodat de onderkant iets omhoog kwam, heb daarna de patroon geplaatst en getracht het klepje terug te draaien naar de beginpositie, alleen lukte dit niet, want ik had te veel aan het wieltje gedraaid waardoor het klepje niet helemaal teruggedraaid kan worden naar de beginpositie, terwijl de patroon er nu wel helemaal in vastgeklemd zit.