Hulp nodig..

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
Hallo,

Ik wil strax naar de media markt voor walky talky set.

Wie weet wat een goeie is wat niet super veel kost. Heb zo'n 50-60 euro in gedachte om uit te geven.

En wat is een belangrijk functie wat die zou moeten hebben?

Bij Portofoondiscount een Midland g7 kopen. Dan heb je volgend mij voor 70 een mooi setje

weet wel dat er tegenwoordig 16 PMR kanalen zijn en de meeste porto's er maar 8 hebben.

Alecto een goed merk? Is bijna t enige wat ze hebben op de site van media markt..

Iemand ervaring ermee?

Alecto is volgens mij een beetje een budget merk.

Ik zou gewoon sites als bol.com en coolblue (walkietalkiestore.nl) in de gaten houden voor een mooie aanbieding op iets van een midland setje. Ik heb mijn set van twee midland G7 Pro's bij de laatstgenoemde winkel gekocht voor 70 of 80 tijdens een actie.

Alecto een goed merk? Is bijna t enige wat ze hebben op de site van media markt..

Iemand ervaring ermee?
Heb zelf alecto babyfoon, en bereik is vele malen minder dan geadverteerd, batterijen snel leeg. Zelfde geld voor de kinder portofoon die ik eerder met walkietalkies zou vergelijken.

Gebruik op mijn werk standaard Motorola of Kenwood, en heb ook goede ervaringen met Topcom en Boafeng.

Ik heb een topcom set van 55 euro gehaald bij unit 13 ding is perfect bereik van 10km en kanaal zoek functie voor de echte beginners

Die 10km bereik ga je inderdaad halen als jij boven op een berg staat en alles vlak is. Anders ga je dat dus never nooit halen met 0,5 watt zendvermogen

Als die bereik van 1km heeft is al genoeg denk ik voor woodland skirm in nederland. Maar gaat zo'n ding ook maecht 3 uur mee zoals aangegeven of is dat 3 uur constand gebruik? Bedoel als die standby staat gaat ie niet leeg tog in3 uur lijkt me anders mag je heel wat batterijen mee sjouwe opt veld wil je de dag doorkomen/weekend.
Maar ik zag bij de media markt topcom rc6406 is dat een goeie? Of moet ik verder kijken

Midland bevalt redelijk bij mij. Soms merk je dat je op dat lage zend vermogen zit en bereik je niemand. Sommige topcom gebruikers kappen er al iets meerder mee qua ontvangen en zenden.