ICS CXP MARS SBR upgrades

Bryan SMit

Member
8 sep 2020
7
0
Trophies
1
Beste Airsofters,

Ik speel nu al een tijdje met mijn MARS en ben er zeker tevreden over. Nu wil ik hier en daar wel wat upgrades gaan doen, maar ik weet door te weinig kennis niet echt wat ik nodig heb voor deze upgrades.

Mijn doelen:
- Betere nauwkeurigheid met schieten.
- Minder geluid laten produceren door het wapen (EBB weghalen), wat nog meer?
- Consistentere FPS.

Ik ervaar soms dat de BB die ik schiet niet altijd een spin krijgt bij het verlaten van de barrel. Deze valt dan vrijwel direct naar beneden alsof de hop-up zijn werk niet gedaan heeft. Ik zoek ook naar enkele tips hiervoor.

Ben erg benieuwd of er mensen zijn die mij tips kunnen geven!

Groetjes,

Bryan

Voor beters nauwkeurigheid;
Maxx pro/krytac/retro arms hopup unit
Prometheus 6.03/lambda 6.05 barrel
Maple leaf macaron 60 bucking
Maple leaf omega nub

Let wel op dat in een ICS niet elke hopup unit past @Thomaskrop. Al schijnt Maxx een ICS replacement te hebben. Ik vermoed overigens dat je bb zonder spin mogelijk door je magazijnen komt. Maar een andere hopup unit zou dit ook kunnen verhelpen. Verder ben ik het met Thomas eens.

Let wel op dat in een ICS niet elke hopup unit past @Thomaskrop. Al schijnt Maxx een ICS replacement te hebben. Ik vermoed overigens dat je bb zonder spin mogelijk door je magazijnen komt. Maar een andere hopup unit zou dit ook kunnen verhelpen. Verder ben ik het met Thomas eens.
Duidelijk, hier wordt alleen gelinkt naar een flat hop. Wat is het verschil tussen een Flat hop en een R hop?

Deze vormen ontlopen elkaar niet zo veel, zeker niet met de Mapleleaf macaron bucking. Een flathop heeft een plat en langer oppervlakte dan een standaard hopup. En een R-hop heeft een lang en gebogen (in de radius van een bb) oppervlakte. Als ware een C over de bb. Deze maakt dus nog meer contact met de bb dus meer hop.

Echter is de R-hop wat meer werk en fout gevoelig om zelf te doen. (true hop is dan weer een soort drop in variant van de r-hop)

Deze vormen ontlopen elkaar niet zo veel, zeker niet met de Mapleleaf macaron bucking. Een flathop heeft een plat en langer oppervlakte dan een standaard hopup. En een R-hop heeft een lang en gebogen (in de radius van een bb) oppervlakte. Als ware een C over de bb. Deze maakt dus nog meer contact met de bb dus meer hop.

Echter is de R-hop wat meer werk en fout gevoelig om zelf te doen. (true hop is dan weer een soort drop in variant van de r-hop)
Bedankt voor de uitleg! Alleen jammer dat deze buckings en nubs overal uitverkocht zijn. Zijn er alternatieven, of is het het waard om te wachten voor nieuwe leveringen?

Mwah, zelf ben ik ook erg tevreden geweest met mijn ICS M4 icm een Modify flat (75 'm behoorlijk strak en 85 'm met krome baan. Geen airsoft meters! ) . Heb toen alleen een keer mijn hupop unit gebroken en daarna nooit meer voor elkaar gekregen.

Die macarons met een omega nub zijn over het algemeen vrij goed verkrijgbaar. Veel winkels voeren ze. Maar kan inderdaad uitverkocht zijn soms. Gewoon een kwestie van zoeken en geduld hebben. Lambda barrels zijn wat lastiger te vinden maar hebben een goede prijs kwaliteit.

80% van je accuracy winst zit in barrel en hop up rubber en evt kamer. De laatste 10% is de airseal van de replica perfect krijgen.
Jouw ICS is van zichzelf al een prima replica dus ik verwacht niet dat je aan de rest heel veel hoeft te doen. Die EBB is leuk maar zonder worden de internals minder zwaar belast dus ik zou die inderdaad niet gebruiken.