ICS G33x AEG

Rene

Member
30 jul 2014
5
0
Trophies
1
P1215314.JPG

Zoals je al meteen op zal vallen in de foto: het lijkt van veraf aardig op de G36C, maar de details kloppen niet helemaal. Waarschijnlijk is dat vanwege kopieerrechten en dergelijke.
De ICS G33x is 'out of the box' een zeer goede investering. Hij wordt geleverd met een ietwat zwakke spring, maar ik weet zeker dat de meesten van ons wel weten hoe je de veer vervangen moet. Vijf keer chrono komt +/- uit op 225 FPS, dus leuk voor mensen die alles eruit willen halen wat er in zit.Een erg robuust apparaat met betrouwbare internals en stevige polymer externals. Hij weegt zo'n 3 kg, dus voor de lichtergebouwden onder ons vrij geschikt om te kunnen runnen en gunnen. De stock is in lengte en in hoogte te verstellen. De fire selector switch is volledig van metaal behalve de switch zelf, dus als je van semi naar auto gaat voel en hoor je de mechanismes verschuiven. Zoals je ziet op de foto neemt hij STANAG mags in plaats van de propietary G36 mags. Wat je gelukkig niet verliest (knap staaltje werk van ICS) is de ambidextreuze mag-release, wat vaak wel gebeurt als je je magwell ombouwt naar een AR15 platform magwell. De carrying handle is te vervangen (als je persé wilt) met elke andere G36 compatible carrying handle, net als de handguard. Hij heeft een erg soepele trigger, dus je hoeft weinig kracht te zetten om te kunnen schieten. Hij is wel aan de prijzige kant (360 euro), maar ik vind persoonlijk dat dit goedgemaakt wordt met hoeveel hij kan hebben. Heb hem zelf aardig wat door het slijk en de regen gehaald ondertussen, en na een keertje poetsen ziet hij er weer uit als nieuw en voelt zo ook.
 
Hi @Rene! 
Ik had dit nog niet gezien. Leuk om te lezen dat je dit apparaat hebt. Melanie heeft 'm ook. Die had wat problemen er mee met de vuurstand geloof ik. 
Leuke korte review. Wat voor side arm zie ik er bij liggen? M9? Of een 1911? 
 
@Rene TJa wat kan ik zeggen. Het is  ICS dus "dah shit". Lijkt inderdaad op de G36, maar is het weer net niet. Dat maakt hem wel uniek. Hoe zit dat bij deze trouwens met de veer vervangen. Want ik dacht dat deze geen split gearbox heeft. Gaat dat vervangen nog een beetje makkelijk ?


@Jan Volgens mij is dat het wel bekende hand kanon.  De Desert Eagle ;)
 
@Jan Problemen met de vuurstand? Da's raar, heb ik zelf nog nooit last van gehad. Zover ik weet zit de selectorswitch rechtstreeks mechanisch aan de gearbox verbonden dus misschien is daarin iets kapotgegaan.En als je BF speelt denk ik dat je die sidearm wel vaak tegenkomt, al is het aan de ontvangende kant ;)
<div>
@Eviltwin-NL Ik heb de veer nog niet vervangen, ik weet ook niet hoe de gearbox er intern eruit ziet. Ik wil er wel een keertje een andere veer inzetten gezien hij gemiddeld 240 FPS haalt de keren dat ik hem gemeten heb, dus genoeg ruimte voor verbetering :D</div>
 
ICS kennende, heb je er een DVD met (de)montage instructies er op bij gekregen. Mocht je er aan toe zijn, om de veer te vervangen... Dan zal het dus niet heel spannend worden :)
 
Ik heb deze nu ook besteld, alleen ik betaal maar 170 voor de ICS G33, Ben benieuwd wat voor prestatie hij gaat leveren, ik hoor veel goede dingen over deze AA
 
ik heb ook mijn oog ook laten vallen op deze replica,

ik wil persé een G36 omdat ik links ben en dit model erg gemakkelijk in gebruik is dan!


 


Ik heb deze nu ook besteld, alleen ik betaal maar 170 voor de ICS G33, Ben benieuwd wat voor prestatie hij gaat leveren, ik hoor veel goede dingen over deze AA

mag ik jou vragen waar jij hem besteld hebt? dan wil ik daar ook een kijkje nemen. 
 
DirtyDutch is sinds 9 oktober niet meer op het forum geweest, dus heb er maar niet te veel hoop op, dat hij gaat reageren.


 


€170 is wel erg goedkoop.


Maar hier kun je hem voor €190 krijgen..
http://airsoftshop.cz/product_info.php/cPath/404_408/products_id/9118

Let er wel op dat er nog BTW over heen komt van %21  dus +- €215


 


 
 
DirtyDutch is sinds 9 oktober niet meer op het forum geweest, dus heb er maar niet te veel hoop op, dat hij gaat reageren.


 


€170 is wel erg goedkoop.


Maar hier kun je hem voor €190 krijgen.. http://airsoftshop.cz/product_info.php/cPath/404_408/products_id/9118 Let er wel op dat er nog BTW over heen komt van %21  dus +- €215 

dat valt nog steeds mee, aangezien hij bij unit13  290 euro is.

maar hoe zit het met het importeren van een AA? kan je dat zelf doen? ik heb hier helemaal geen verstand van namelijk met de huidige regelgeving etc. 
 
tsjechie is een schengenland dus hoef je hierbij geen invoer rechten te betalen.


waar je wel op moet letten is dat je ff een kopie van je nabv pas bij het pakket laat voegen dan heb je bij een eventuele controle geen vertraging.


 
 
Ok thx voor de tip Sander!


Geldt dit dan ook voor aankopen bij taiwangun.com?


 
 
Jep, zeker aan te raden om te doen bij alle internet aankopen gerelateerd aan het airsoften.


Zelfs als je enkel een magazijn of een loop besteld raad ik aan dit te doen.


Ze hebben bij mij namelijk al eens een loop en wat andere kleine onherkenbare meuk vast gehouden tot ze een kopie van mijn pas hadden.


Greetings
 
Yup dit geld ook voor taiwangun, in tegenstelling wat de naam doet vermoeden is dit een Pools bedrijf en valt ook onder het schengengebied