Ics komodo ombouw

Kevin Leenders

Well-Known Member
Trophies
4
Hoi hoi,

Ben in het bezit van een ICS Mars Komodo en ben korte tijd trots bezitter geweest van een ICS Transform M4. Helaas is deze binnen een week met wat issues teruggegaan naar de winkel en heb ik het geld herbesteedt aan een nieuwe side arm en accessoires omdat de nood hiervoor hoger lag.

Nu speel ik met het idee om een compleet nieuwe bovenkant voor de komodo de bouwen. En hem dus zo om te bouwen naar een SBR en licht te upgraden.

Heb bij Unit 13 al adviezen over welke barrels en welke flathop hiervoor geschikt zou zijn en de lengtes, stock is 263mm en dichtbijzijnde is de PDI 247mm.

Wil het zo doen dat ik alleen de upper gearbox over hoef te zetten wat bij ICS een kwestie is van erin laten glijden.

Ben nu benieuwd of dit al eerder is geprobeerd en of iemand nog tips en tricks heeft, weet dat ICS zwaar picky is qua onderdelen. Dus buiten de barrel en flat hop ligt mijn keuze voornamelijk bij ICS onderdelen.

Alle tips en tricks worden gewaardeert.

Alvast hartelijk dank
 
Ikzelf ben in bezit van een ICS APE en ik ken verder ICS Mars serie een beetje. Ik kan je vertellen wat ik gedaan heb, misschien helpt dit.

Zelf heb ik het upgraden uitbesteedt aan Unit13, maar ik weet wel welke onderdelen er nu in mijn APE zitten.

Zoals je zelf al zegt, door het split gearbox design zijn bepaalde onderdelen ICS gebonden. De hop-up unit is eigenlijk de voornaamste daarvan (bij een ICS APE, tenminste). Echter, die specifieke onderdelen zijn helemaal niet slecht van zichzelf en ook degelijk.

Qua upgrades in mijn APE heb ik een Modify barrel in combinatie met een Modify Flathop laten plaatsen. Omdat er naar 2 jaar airsealproblemen waren in mijn APE (wat ik ICS niet kwalijk neem, het geheel heeft die 2 jaar nooit problemen gehad, het is pure slijtage) heeft Unit13 voor mij er onderdelen in geplaatst van de Ultimate series.

De combinatie van deze onderdelen met een veer die mijn 1,0 joule laat schieten is dat ik met mijn AEG op de schietbaan in het NABV Centrum in Geldermalsen het einde van schietbaan constant raak, zonder vreemde afvliegers. Het geheel is constant en voorspelbaar.

Ik heb verder geen ervaring met PDI.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. :)
 
Ikzelf ben in bezit van een ICS APE en ik ken verder ICS Mars serie een beetje. Ik kan je vertellen wat ik gedaan heb, misschien helpt dit.

Zelf heb ik het upgraden uitbesteedt aan Unit13, maar ik weet wel welke onderdelen er nu in mijn APE zitten.

Zoals je zelf al zegt, door het split gearbox design zijn bepaalde onderdelen ICS gebonden. De hop-up unit is eigenlijk de voornaamste daarvan (bij een ICS APE, tenminste). Echter, die specifieke onderdelen zijn helemaal niet slecht van zichzelf en ook degelijk.

Qua upgrades in mijn APE heb ik een Modify barrel in combinatie met een Modify Flathop laten plaatsen. Omdat er naar 2 jaar airsealproblemen waren in mijn APE (wat ik ICS niet kwalijk neem, het geheel heeft die 2 jaar nooit problemen gehad, het is pure slijtage) heeft Unit13 voor mij er onderdelen in geplaatst van de Ultimate series.

De combinatie van deze onderdelen met een veer die mijn 1,0 joule laat schieten is dat ik met mijn AEG op de schietbaan in het NABV Centrum in Geldermalsen het einde van schietbaan constant raak, zonder vreemde afvliegers. Het geheel is constant en voorspelbaar.

Ik heb verder geen ervaring met PDI.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. :)

Het klinkt veelbelovend. Heb inderdaad ook genoeg info bij Unit13 ingewonnen alleen wil ik het graag zelf doen. Zo ook om me beter te verdiepen in mijn replica en omdat Unit 13 niet om de hoek zit voor mij.

Je upgrades zijn in grote lijnen hetzelfde als wat ik wil doen. En ik ben van plan om idd een ics hopup te bestellen en daar de flathop in the bouwen. Qua veer weet ik nog niet of ik dat doe of dat ik de stockveer behoud. Maar dat zie ik wel als ik ga test schieten bij de nabv. Dat is bij ICS zo geregeld om die te vervangen.

Thanks voor het delen
 
Is gewoon mogelijk, ICS is picky maar niet zo erg dat je alleen ICS kan pakken, meeste is gewoon makkelijk van andere merken te gebruiken alleen nozzle kan even kutten zijn ivm hun hop up.
Nee dat klopt ook, maar was al van plan hun hopup enzo te gebruiken dus we gaan wel zien :) . Uitdaging wordt het zowiezo maar daar doe ik het eigenlijk een beetje voor :p .
 
Terug
Bovenaan