ICS Mars dubbel schot probleem

Darryl

Member
25 jun 2018
19
5
Trophies
2
Goede avond,

Samen met mijn vriendin hebben we een replica van de lijn Mars van ICS gekocht.

Nu hebben we beide hetzelfde probleem. Elke keer als we switchen van safe naar single shot dan komen er 2 bb's uit (gebeurd 1x en daarna vuurt ie wel goed).

Ik heb dit gegoogled en vond op een ander forum (buitenlands) dat dit ligt aan de het systeem dat de veer ontspant zodra je de switch op safe zet.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

Het is namelijk erg vervelend. Ik probeer tijdens een skirm altijd de replica op safe te zetten, maar elke keer komen er dus eerst 2 bb's uit.

Alvast bedankt.

Darryl

Jup makes sense, nozzle gaat weer naar voren door het veer ontspan systeem, bb wordt dan geladen, volgende schot in semi gaat de nozzle weer naar achter, laad bb nummer 2 en schiet. Op te lossen door voordat je hem op safe zet je mag eruit te halen, schieten tot er geen bb meer uitkomt en dan pas op safe zetten.

Of het verlengde staafje van de anti-reversallatch af halen. Hierdoor ontspant je veer niet meer vanzelf. Maar is je double feed wel opgelost.

Is toch wel een raar systeem als dat zo ontworpen is? Ik neem aan dat ze al deze replica's toch getest hebben na het ontwerpen?

Het werkt gewoon naar behoren, maar je moet als je naar safe gaat eerst je mag eruit en het leeg schieten. Enigste reden dat je ook naar safe gaat is al je toch voor een tijdje niet wil schieten en dan is het altijd verstandig om de mag eruit te halen en je replica leeg te schieten, gezien de mechanische safety ook kan falen en dan kan je alsnog in safe schieten.

Bedankt voor de info guys. Ik weet nu dat er niks mis is met me replica en ik de switch gewoon op single (of full auto) moet houden.

Is toch wel een raar systeem als dat zo ontworpen is? Ik neem aan dat ze al deze replica's toch
Het is een bewuste keuze die ICS gemaakt heeft om zo de levensduur van de veer te verlengen en constant te houden. Bij de oudere types was deze functie gekoppeld aan de forward assist. Die nu functieloos is. Echter vergeten mensen dit te doen en wat word er meestal wel gedaan? Safe activeren. De meeste mensen spelen zonder de lever tussentijds op safe te zetten dus dan komt het 'probleem' niet zo vaal voor.

Ze hadden ook gewoon betere veren kunnen fabriceren/inkopen gezien er genoeg merken zijn die zelfs onder bijna max compressie hun FPS behouden en dat ook na vele jaren gebruik doen.

Dat kan, maar elke veer zal op een gegeven moment zijn karakteristiek veranderen als hij langere tijd ingedrukt blijft. Ik heb me niet verdiept in het hoe en wat. Maar het split gearbox design gaat ook alleen terug in elkaar als de gearbox in de startpositie staat, waarschijnlijk ook 1 van de redenen voor de keuze om het te automatiseren, just guessing:)

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Heb een maand me Guarder veer op 70% compressie laten staan doordat ik het niet had gechecked, naderhand had ik de exact zelfde FPS (variatie) als ervoor. Heb mensen gezien die 6 jaar met een veer spelen en een max drop hebben van 5-10 FPS. Zijn vast ook een hoop veren die het niet lukt dit te behalen, maar het kan zeker en hoeft niet heel duur te zijn. Het is een goede feature zeker samen met de split GB (heb zelf een ICS CS4 met split) maar alsnog of het puur voor de veer is vraag ik me af, kan ook de kracht zijn op andere onderdelen die het voorkomt.

Ja natuurlijk, maar ik herinner het me toch ergens gelezen te hebben. In ieder geval de reden die ICS naar buiten communiceert over deze functie.