Dag forummers!
Een aantal maanden geleden stelde ik hier een vraag over mijn Krytac pdw, die ondanks de minimum hop toch overhopte en ben ik geweldig geholpen door jullie! Nu heb ik weer iets anders en natuurlijk weer de hoop op wat goeie tips.
Ik heb pas via de marktplaats hier een leuke ICS replica gekocht met daarbij ook nog wat extra onderdelen, waaronder 2 springs (een 105 en 110). De eigenaar vertelde me dat het vervangen van die springs niet zo lastig was en toen ik er achter kwam dat hij met de huidige spring (ik denk een 100, hij is iets korter dan de 105) "maar" 0,75 schoot dacht ik: "dat is een mooie kans om zelf eens wat te sleutelen". Let wel: ik ben geen hele handige harry haha..
Met wat YT tutorials is het gelukt, de upper klikt heel makkelijk open en de gearbox schuift er zo uit. 4 korte en 2 wat langere schroefjes verder en dan 1 inbusje en de gearbox was open. So far so good. Eerst de m110 erin met heel veel moeite en dus maar gedacht dat het verstandiger was om de m105 te gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk de replica weer in elkaar en wat testen, maar de balletjes "vallen" er bijna uit. Voor de gein de chrono erbij gepakt, 0,04 joule. Dusja, dan de originele veer maar terug, maar helaas eenzelfde resultaat..
Wat me brengt bij het probleem: wat is er, denken jullie, aan de hand? Voor mijn gevoel zit die veer wel goed, maar moet het iets met de piston zijn? Die niet goed z'n kracht opbouwt? Heb daar ook geen verstand van, hoe dat in elkaar moet. Het voelde nu logisch, maar met dit resultaat kan dat natuurlijk niet zo zijn..
Alle hulp is welkom!
Een aantal maanden geleden stelde ik hier een vraag over mijn Krytac pdw, die ondanks de minimum hop toch overhopte en ben ik geweldig geholpen door jullie! Nu heb ik weer iets anders en natuurlijk weer de hoop op wat goeie tips.
Ik heb pas via de marktplaats hier een leuke ICS replica gekocht met daarbij ook nog wat extra onderdelen, waaronder 2 springs (een 105 en 110). De eigenaar vertelde me dat het vervangen van die springs niet zo lastig was en toen ik er achter kwam dat hij met de huidige spring (ik denk een 100, hij is iets korter dan de 105) "maar" 0,75 schoot dacht ik: "dat is een mooie kans om zelf eens wat te sleutelen". Let wel: ik ben geen hele handige harry haha..
Met wat YT tutorials is het gelukt, de upper klikt heel makkelijk open en de gearbox schuift er zo uit. 4 korte en 2 wat langere schroefjes verder en dan 1 inbusje en de gearbox was open. So far so good. Eerst de m110 erin met heel veel moeite en dus maar gedacht dat het verstandiger was om de m105 te gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk de replica weer in elkaar en wat testen, maar de balletjes "vallen" er bijna uit. Voor de gein de chrono erbij gepakt, 0,04 joule. Dusja, dan de originele veer maar terug, maar helaas eenzelfde resultaat..
Wat me brengt bij het probleem: wat is er, denken jullie, aan de hand? Voor mijn gevoel zit die veer wel goed, maar moet het iets met de piston zijn? Die niet goed z'n kracht opbouwt? Heb daar ook geen verstand van, hoe dat in elkaar moet. Het voelde nu logisch, maar met dit resultaat kan dat natuurlijk niet zo zijn..
Alle hulp is welkom!