ICS UK1 dmr vraagje over groeping en range afstelling & BB's ??

jurgen

Well-Known Member
29 mei 2017
256
123
Trophies
10
Beste Lezers,

Afgelopen week een nieuwe (2e hands) replica binnengekregen.
De ICS UK1 DMR (al ge upgrade met)
-Mosfet
-Gearbox geshimed
-M120 veer
-Lonex enhanced cilinderset
-Mapel leave AEG bucking 70"
-Macaron
-Mapelleave nub
-Prometheus EG barrel 363 6.03

Afgelopen vrijdag bij de NABV geweest om eens te kijken hoe hard die schiet (of die aan de regels voel doet) en hoe accuraat die is.
Hij schoot met 0.28 (ook chrono zo ingesteld daar)
1.41 joule (hele veilige kant) maar wel met bijna geen fluctuaties in de joule.

Als ik op de baan daar beneden +/- 55-53 meter schoot haalde hij wel het einde van het veld vrij strak
pannetje wat daar hangt is ongeveer 12 x12 cm
Als ik 10 schoten deed gingen er 2-3 raak maar ook 7 langs maar zowel rechts links te hoog te laag
(dus vlogen allemaal iets anders) Zaten er niet heel ver vanaf maar wel net teveel voor mijn idee

Met .25 was het helemaal niks met 0.28 was het deze groeping
waren open blaster BB;s (misschien zit probleem hierin?)

Komende week ga ik .30 en nog iets zwaarder bestellen. (om te kijken welke effecten dit op het veld gaat hebben)

Mijn vragen:

Zou het aan de bb's kunnen liggen, dat ze ver in de baan toch ineens afwijken? (en welke zouden jullie aanraden)

-Zou het gewicht (0.28 of 0.32 )zoveel verschil kunnen maken?

-En zou ik aan bovenstaande build nog dingen kunnen verbeteren upgraden?

Alvast bedankt!!!!
 
Zelf gebruik ik al tijden OpenBlasters en ik spreek veel andere gebruikers die hier dik tevreden over zijn.
Ze hebben vrij kleine marges in de afwijking qua dikte, dus daar zou het (vermoed ik) niet aan kunnen liggen.
Zelf heb ik geen DMR, maar ik hoor wel vaak dat ze met bb's vanaf .32 schieten. Dus ik denk dat je daarmee nog wel wat verbetering kan boeken.
Upgradetips ga ik mijn vingertjes niet aan branden, succes! ;)
 
Probeer die G&G 0.33 g eens daar haal ik superresultaten mee .
 
Hoe zwaarder hoe beter / preciezer.
Dus ja daar is mogelijk nog wel wat te winnen.

Zelf heb ik ook een DMR, en gebruik daarvoor de 0.32 Asg openblasters voor.
Schieten over het algemeen prima.

Voor 1,2 joule replica's gebruik ik 0.28 ASG openblasters.

Heb voor de DMR laatst een keer longbow 0.40 (max wat momenteel mag) gehaald, maar ik heb deze nog niet getest.

Laatst ergens gelezen dat zachtere graden buckings stabieler zouden zijn. Zelf alwel een zachte bucking besteld, maar nog niet in gebruik genomen. Dus kan het nog niet bevestigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik zou op zijn minst .32 verschieten en dat is op zijn minst. Er is een kans dat het hardere rubber ook meer moeite heeft met de lichtere bbs resulterend in grotere afwijking van de accuraatheid, maar pin me er niet op vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Zachtere buckings slijten wel sneller, zeker als je wat hoger in de fps/joules zit.
Met mijn AEG's (1.2J) ga ik niet lager dan 50graden.
 
Zachtere buckings slijten wel sneller, zeker als je wat hoger in de fps/joules zit.
Met mijn AEG's (1.2J) ga ik niet lager dan 50graden.

Dat heb ik ook begrepen ja, maar als de winst in consistency groot genoeg is ben ik best bereid om wat vaker een bucking te vervangen die 5 euro kost.
 
Dat heb ik ook begrepen ja, maar als de winst in consistency groot genoeg is ben ik best bereid om wat vaker een bucking te vervangen die 5 euro kost.
Helemaal mee eens, zeker als "wat vaker" betekent dat je eens in het jaar moet vervangen bij intensief gebruik t.o.v. eens in de 2 á 3 jaar.
 
Ik zou eerst eens beginnen met zware bbs en je barrel goed schoonmaken. Ik heb al zoveel mensen geholpen met hun accuracy door alleen de barrel schoon te maken. Mensen onderschatten dit echt big time!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
ja ben al aan het poetsen gegaan :) en bb's zijn besteld :)

Thx voor de tips kijken wat het weekend het effect is :)
 
Laatst bewerkt: