iemand ervaringen met een R hop?

Tim_de_Jong

New Member
6 sep 2014
4
0
Trophies
1
Mensen 
Ik doe altijd in mijn AEG een Flat hop inplaats .Echter hoor ik dat een R hop nog beter zal zijn dan een Flat Hop
Heeft iemand hier op dit forum ervaring met een R hop? en of Flat hop R hop combinatie.
Deel je menig hieronder 

Ja ik heb een r-hop in mijn DMR, en ja het is geweldig als je hem goed af hebt gesteld, waar wat tijd in KAN gaan zitten, ligt aan het 'raampje' van je loop en hoe goed en nauwkeurig je bent met je gereedschap. 
Flat hop is makkelijker en als je niet met bb's schiet zwaarder dan 0.28g zou ik het daar bij houden.

<font face="Arial, Verdana" size="2">@Ties Charpentier </font>
Meestal schiet ik met een .25 BB dit omdat mijn Aeg dan nog een redelijke FPS haalt ( ongeveer 300) 
Ik begrijp dat jij het dus afraad om een een R hop te plaatsen in mijn Aeg.Welke mods raakt jij mijn dan wel aan?.
specs Aeg  
<div><font face="Arial, Verdana" size="2">Length: 930mm</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Weight: 3800g</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Inner Barrel: 455mm Dia : 6.03 Precioson barrel</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Muzzle Velocity: 330~350 FPS gemeten met een ,20 BB </font><font face="Arial, Verdana" size="2">Thread Direction: 14mm Negative</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Gearbox: Ver 3 Full Metal, Blowback</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Motor: Short Type</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Fire Modes: Semi/Full-Auto, Safety</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Package Includes: Gun, Magazine, 2x Lower Hand Guards w/ BATTERIES</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Battery: 11.1v LiPo Built into Lower Hand Guard</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Hopup: Yes, Adjustable</font></div><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>
gkm-1.jpg
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>

Ik heb geen ervaring met Flat-hop , wel heb ik bij diverse aeg's een R-hop ingebouwd R-hop is leuk en ten opzichte van een normale Hop-up bucking haal je wel meer range eruit.Dit is natuurlijk mits goed geïnstalleerd wat soms een beetje tricky kan zijn.Grote voordeel is ook dat de R-hop niet tot  nauwelijks slijtage heeft.
Als ik jouw specs zo zie zou ik er trouwens niks meer aan doen.Je hebt er al een flat-hop in en een precision barrel.Je schiet 350 met .20 wat ook mooi is, ik zou alleen internals gaan vervangen als er iets kapot gaat.

Onze technisie hebbeb r-hop geprobeerd maar door lastige instalatie hebben we nu mapleaf rubbers en schieten bijna zo ver als r-hop

Wat Sander en Toothpick zeggen, dus je zou er een maple leaf hop rubber in kunnen doen. Welk merk is je barrel trouwens, en met welk merk bb's schiet je? Kan heel veel uitmaken namelijk. :)

Op aanraden van de technici van TS squad heb ik ook een maple leaf rubber in combinatie met een Prometheus bridge tensioner. 
Dit in combinatie met Extreme precision .25 schiet mijn L85 echt als een zonnetje.
Precisie en bereik waar menig speler van staat te kijken.
Ik wil opzich nog wel een keer een R of flat hop proberen ter vergelijking maar dan wil ik eigenlijk wel een plek hebben waar ik dit ook direct uit kan testen.
Dus moet een keer op een locatie gebeuren of wachten tot de schietclub hier in Kampen een 30 tot 50 meter baan krijgt.
Greetings 

@Ties Charpentier
Ja ik denk dat ik er maple leaf in ga stoppen gezien de lastige installatie van R Hop.
Om je andere opmerking te beantwoorden.Mijn barrel is van Magpul en ik schiet meestal met Elite Force .25 Bio BB's

@Twinfromhell Je kan denk ik wel een test event aan maken bij een veld in de buurt.
@Tim_de_Jong Magpul barrel, bedoel je madbull? Zo ja, niks mis mee en zou ik er in laten zitten maar kan beter als je het geld er voor over hebt. Elite Force is ok maar bv Extreme, GreenBB en Green Devil zijn allemaal net wat beter, ook in die volgorde. Ik denk dat je met die maple leaf en GreenBB er al een heel stuk op vooruit zal gaan! :)

@Twinfromhell Ik heb getracht een r-hop in mijn L86 te prakken maar dat is helaas mislukt omdat ICS een bagger hop-up unit erin heeft gedrukt waarvan het armpje dus scheef word gedrukt met een M-Nub.Geen aanrader dus in een l85/l86 van ICS.

@Sander Dan Shim en/of verstevig je het armpje, heb ik ook moeten doen. ;)

@Ties Charpentier
Ja ik bedoel een MADPULL. Ik heb laats een grootte doos et MAGPUL  producten gekocht vandaar de verwarring.

Dat werkt dus niet bij een ICS l85 / l86. Die hop up wijkt dermate af dat verstevigen niet mogelijk is helaas. Het is ook de manier waarop het armpje op de nub drukt, bij een normale hopup komt de kracht vanuit het midden van de arm, de l85/86 komt de kracht vanaf de zijkant.

Jep dat probleem herken ik met mijn l85.
Dat had ik met de eerder genoemde combi dus ook waardoor ik om hoekjes heen schoot.
Elke keer af zwaaiers naar links.
Shimmen van het armpje kan niet omdat daar gewoon geen ruimte voor is, ding zit al super strak.
Er was geen normale manier om dit te verhelpen dus heb ik het maar lomp aangepakt.
Hop-up arm er uit gehaald en met een turbo aansteker op een afstandje de arm (ongeveer een 1.5 cm achter het pennetje die de druk doorgeeft) verwarmd en iets omgebogen.
Dit een aantal keer moeten doen tot dat de hop-up perfect recht bleef zitten.
Zeker 10 skirms geleden al gedaan en nog steeds geen problemen.
Arm is nog heel en schiet nog steeds recht.
Met boven genoemde combinatie alleen wel wat aanpassingen moeten doen om te zorgen dat het armpje hoger kon voor minder druk.
Anders klemde de hop-up de b`s compleet af.
Greetings