Ik snap niet dat dit kan..........

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Omdat ik naast airsoft ook veel met luchtdruk doe, kwam ik op de site van Krale wapensport het volgende tegen. Speelgoed airsoft voor jong en oud.

Dit kwam langs in een reklame banner. Ik denk toch even kijken. Wat zie ik tot mijn verbazing?  Een exacte replica van een Walther CP99 te gebruiken vanaf 3 jaar !!!!

Ik denk ben ik nou gek. http://www.krale-schietsport.nl/nl/walther-p99-6-mm-0-08j.html

Zij hebben het in hun aankoop restricties over een nieuwe speelgoedwet quote : 

Dit artikel valt onder de speelgoedrichtlijn (2009/48/EG) en is voorzien van een CE keurmerk.

Dit artikel is vrij te bezitten vanaf 3 jaar en is geschikt om te gebruiken op eigen terrein en dient altijd verpakt vervoerd te worden.

Ik ben echt heel erg verbaasd dat dit kan / mag.

Ben ik ook verbaasd over

Ach ja wat shall i say, lang leve de (zo nu en dan) kromme Nederlandse wetgeving.

Het is geen nederlandse wetgeving maar de regeldrang vanuit Brussel.

Die hebben dit geintje de nederlandse wetgever door den strot geduwd.

Het is inderdaad volgens de Europese wetgeving legaal. Daarbij heeft dit prul helemaal niks met de sport airsoft te maken. Ook is die quote niet volledig.
Tot 14 jaar mag ermee gespeeld worden, alles ouder dan 14 is gewoon het haasje als de politie het ziet.

Als kind speelde ik ook oorlogje met speelgoed pistolen die op G36's, AK's, MP5's, etc. Lijkten. Snap niet waarom dit nu zo'n probleem zou moeten zijn. 

deze regel is mogelijk gemaakt door ICARUS (nu bij NABV), hij heeft hier met speelgoed fabrikanten voor gestreden. Hij is ook voorstander van AA's in cat IV zonder verplichte NABV. Maar NABV was waarscijnlijk bang voor hem en hebben hem aan boord getrokken om eigen vacht te redden.

Slim van ze, Doet Shell ook al decenia's. Komt er iemand met een idee voor auto's op water brandstof. Wat doen ze opkopen en zwijggeld. Zo kunnen ze eerst alle olie's opmaken, flink cashen en daarna als last reserve over stappen op waterbrandstof. Maar dat is uiteraard ander verhaal

#kloteshell #sneakyNABV