Ik stel me voor

Luuk813

Active Member
22 sep 2018
38
1
Trophies
4
Mijn naam is Luuk en zodra ik 18 ben geworden ben ik gelijk gestart met airsoft. Zoals veel hier waarschijnlijk ben ik met airsoft in aanraking gekomen door middel van video games. Ik speel veel "FPS simulatie" games zoals Arma, Rising Storm & Insurgency, dus de link met airsoft als nieuwe sport om te beoefenen was al snel gelegd.

Op het moment van schrijven heb ik twee replica's; één HK416(D) gemaakt door VFC en één M1911A1 gemaakt door KWC. De HK416 zou ik graag willen modificeren om zoveel mogelijk op de HK416 gebruikt door de Nederlandse Korps Commandotroepen te laten lijken. De M1911 ga ik houten "diamond shaped" grips voor maken om de oldschool style compleet te maken (ook al is het minder historisch correct). Deze twee projecten kunnen jullie dus binnenkort terug zien op dit forum!

Orgineel wou ik graag een UZI (full sized) of FN FAL replica halen om de look van mijn Nederlandse jaren 80 tot begin jaren 90 gear compleet te maken, maar helaas kon ik nergens fatsoenlijke airsoft replica's van deze wapens vinden. Vandaar dat ik nu de HK416 zoveel mogelijk op het model gebruikt door de Nederlandse Korps Commandotroepen ga proberen te laten lijken, zodat ik toch nog een replica bezit die gebruikt wordt door de Nederlandse landmacht.

Om de week speel ik elke zondag of woensdag avond mee bij Airsoft Nijmegen.

Mijn replica's:

IMG_20180922_173729.jpg
IMG_20180922_173534.jpg
IMG_20180922_175020.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum Luuk!

Orgineel wou ik graag een UZI (full sized) of FN FAL replica halen om de look met van mijn Nederlandse jaren 80 tot begin jaren 90 gear compleet te maken, maar helaas is kon ik nergens fatsoenlijke airsoft replica's van deze wapens vinden. Vandaar dat ik nu de HK416 zoveel mogelijk op het model gebruikt door de Nederlandse Korps Commandotroepen ga proberen te laten lijken, zodat ik toch nog een replica bezit die gebruikt wordt door de Nederlandse landmacht.

Wat tof, dit herken ik wel! Ik gebruik de L1A1 van Ares als een benadering van de FN FAL. Zie ook mijn topic over mijn jaren '80 KL gear: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/jaren-80-82-koninklijke-landmacht-loadout.3999/
 
Welkom op het forum Luuk!



Wat tof, dit herken ik wel! Ik gebruik de L1A1 van Ares als een benadering van de FN FAL. Zie ook mijn topic over mijn jaren '80 KL gear: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/jaren-80-82-koninklijke-landmacht-loadout.3999/
Cool inderdaad! mijn uniform en gear komt ook uit mijn vaders PSU plunjezak die bij ons op zolder stond. Hij heeft ook diensttijd gehad, maar dan bij de 19 Batterij Speciale Opdrachten in 1991. Hier heeft hij een UZI gebruikt, daarom ging mijn voorkeur natuurlijk ook uit naar een UZI :) . Qua uniformen en gear zijn jouwn set en die van mij bijna identiek, op de toen net nieuwe zwarte legerkisten die mijn vader kreeg na dan (en wat klein minder belangrijke details zoals een andere veldfles houder). 1991 is nog vlak voordat de KL overstapte op Woodland, MOLLE equipment en de Diamaco C7/C8.

Een L1A1 SLR van Ares had ik inderdaad ook na gekeken, maar persoonlijk vond ik hem te veel verschillen hebben aan de geleverde FN FAL in de KL voor de relatief hoge prijs die hij kost (De flash hider, de grips, de sights bijvoorbeeld). Ik zag dat King Arms een bijna perfect kloppend model op de markt heeft gehad, maar die is helaas niet meer te koop. Mijn hoop is eigenlijk dat er binnenkort een GBB UZI op de markt wordt gebracht, en dat King Arms de FAL weer in productie neemt. Leuk om te horen dat ik niet de enige ben met gear uit deze periode in ieder geval :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Ja helaas, full size uzi's worden simpelweg niet gemaakt op het moment. Jammer, want het zijn prachtige dingen in het echt en extreem veel gebruikt. Welkom op het forum!