Ik zoek een goede batterijenlader

WaterIsNat

Well-Known Member
23 aug 2016
202
113
Trophies
12
Hallo,

Ik heb 3 9,6V batterijen (nimh) en daarvoor zoek ik een lader die stopt als de batterijen vol zijn.
Nu heb ik een lader, maar die vertrouw ik niet. Deze had ik meegeleverd gekregen samen met mijn replica.
Kan iemand mij helpen met een goede lader uitzoeken?

Afhankelijk van hoeveel opties je wil, zal een simpele NiMH smart charger voldoen, deze stopt met laden als hij vol is wat meestal wordt aangegeven met een groen lampje als hij klaar is en een rode als hij nog bezig is. Je hebt ook uitgebreidere waar je het aantal Ampere waarmee je wilt opladen kan instellen en het voltage van elke cell kan monitoren, maar dan ga je meteen van ~20 naar ~50-60 euro.

Ik gebruik zelf de Batterij oplader Imax B6AC, en ik weet dat bijvoorbeeld airsoft inc deze ook gebruikt.

Normaal ca €60, of €40 via ali.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
De Imax B6AC is een hele goede lader, maar als je dat bedrag wil overwegen kan je beter eerst switchen naar LIPOs. Daar haal je meer uit :) Anders ga je spreekwoordelijk de 'Fiat' opladen met een 'Rolls Royce' :D

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
... met Imax is niets mis, let wel op dat je geen kloon koopt (ja die zijn er, ook veel minder van kwaliteit). Switchen naar lipo's omdat je een "veel betere" lader gebruikt hoeft natuurlijk niet, dit type laders laad NiMH-pakketjes ook prima op. Iedereen start met een standaard stekker-ladertje, maar als je accu's je lief zijn koop je het beste een lader waar je jaren plezier van hebt en die in alle gevallen beter is voor je accu's.

Ik zeg ook niet dat Nimhs met die accu laden niet kan of mag, maar als je 'bang for your buck' wil (lees: betere performance) dan kan je beter op LIPO's overstappen. Ook zijn LIPO's ontvankelijker voor slechte kwaliteit laders dan Nimhs, dus in die situatie heeft het ook meer zin om een duurdere lader te kopen.

Ik raad ook imax b6 aan.

Ipv lipo kun je ook voor lifepo4 gaan. Die zijn stabieler. Allen 0,4V per cell minder

Ik heb mijn Specna meteen met een LiPo gevuld maar ben er erg blij mee. En weet waar ik ze koop en waar ze dan vandaan komen dus die vertrouw ik zeker. Geen goedkope ali klonen maar wel ali prijzen.

Pfoe daar vraag je wat vriend :)

Ik zou eerst effe inlezen in mili amperes c-ratings en verschillende type batterijen want je hebt heel veel opties

Zo heb ik een nimrod ba ac v2 die laad op een sensor wanneer hij vol is maar die is 80 euro en goedkopere opties van 20/30 die werken via een tijdsklok en hebben alleen 1 2 of 3 ampere en die ampere is vast en wordt niet voorzichtig uitgebalanceerd bij lipos waardoor ze kunnen opzwellen/lekken

Verder met 9.6 volt nikkel metaal kan je ook niet de juiste c waarde bepalen voor nimh is dat namelijk 2 dus 2x de max aan miliampere die totaal op de batterij staat maar dan moet je ook een veilig amperage zelf bepalen anders kan het zelfde gebeuren met lipos :)

Of je nu wel of niet overstapt op LiPo's, ik zou wel een lader pakken die ze kan opladen. Mocht je dan in de toekomst toch de switch maken naar LiPo hoef je in ieder geval niet ook weer een nieuwe lader te kopen.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88