Info over DMR's

MichaelS

Member
12 jul 2014
5
0
Trophies
1
<font face="Arial, Verdana" size="2">Hallo Airsofters,</font>
Ik ben van plan om een sniper of een dmr aan te schaffen, nu weet ik wel het meeste over een sniper, maar voor een dmr is het nog een raadsel. Nu begrijp ik dat je voor een dmr een mosfet nodig heb (of handig is) maar wat voor fps limit zit er aan en kan je hem ook alleen semi laten schieten ipv auto etc. en hoe werk een mosfet?
ik had zelf wel een model in gedachten:<font face="Arial, Verdana" size="2">http://gunfire.pl/product-eng-1152192690-GF25-K-sniper-rifle-replica.html</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">P.S hier zit een mosfet ingeboud</font>
of is het beter om een bolt action te kopen?
Ik hoop dat jullie me wat advies en info kunnen geven.
 
Hey Michael. De Maximale FPS voor een DMR is 450 FPS.. Daar zit je met 430 FPS dus nog onder. Let er wel op dat de FPS indicatie een opgegeven waarde is, maar zeker geen gemeten waarde. Dit kan dus afwijken van de werkelijkheid. 
De mosfet in een DRM heb je eigenlijk alleen nodig voor BH. Daar eist men een hardware matige vertraging van 2 sec tussen elk schot..  Voor de andere velden (Veluwe airsoft, Gasselte, Assendelft, Milsimsports)   welke DMR toestaan, is dit geen vereiste.   Daarbij is de 2 sec vertraging op een mosfet, vaak alleen gangbaar bij de duurdere mosfets, dus ik verwacht eigenlijk dat de gene die jij gekozen hebt, dit niet heeft.. Al moet ik zeggen dat ik überhaupt zeer verbaast was, dat een replica van de prijsklasse, standaard een ingebouwde mosfet heeft. Dus mogelijk ondersteund hij het wel..
Wat betreft de werking van een mosfet:
Een mosfet is er eigenlijk voor bedoeld om je trigger contacten te sparen... Als jij bij je AEG je trekker overhaalt, gaat er een stroom van meer dan 20 A  lopen. Hierdoor komen er vonken over je trigger-contacten, wanneer je deze loslaat / aantrekt.. Door de vonken komen er allemaal kleine brandplekken op je contacten waardoor je als ware isolatie om je contacten heen opbouwt, tot dat deze helemaal niet meer geleiden.   Door middel van een mosfet, schakel je met een kleine schakelstroom over je triggercontacten de grote stroom via mosfet in. En komt er < 1A over je trigger contact te vallen...  Hierdoor gaan de contacten dus veel langer mee. Een ander voordeel is, dat je beter beschermd bent tegen de 11.1 V lipos. En je een snellere trigger response krijgt.
Het toevoegen van een vertraging en andere opties bij een mosfet door deze te koppelen met een CPU zijn alleen maar luxe extra's...
 
Semi-only maken is eenvoudig te doen dmv het aanpassen van je selector plate zodat de cut-off lever niet meer opzij wordt geduwd. 
 
Oke is dat dat kleine veertje? moet je gewoon een vierkantje weg halen en dan heb je semi en kan je niet meer naar auto switchen?
10-Cut-Plate-Full.jpg
 
De werking is zeg maar dat als je je replica van Safe afhaalt je puur de trigger-blokkade weghaalt. Je selector plate doet dan nog niks met de cut-off lever. Wanneer je de trekker overhaalt gaat je cut-off lever naar rechts en wordt door de veer weer terug op zn plek geduwd. Hierdoor heb je een enkele schot. Wanneer je je replica op Full-Auto zeg duwt de selector plate de cut off lever opzij waardoor de motor onafgebroken kan draaien. 

Dus als je dan met de dremel wat van je selector plate aan de linkerkant van de cut-off lever weghaalt zodat als je hem op full auto zet er niks gebeurd heb je een semi-only.

Het kan ook met een Mosfet geprogrammeerd worden maar dat kan je met een paar simpele handelingen na een test weer omzeilen, dus het beste is een mosfet voor 2 sec. delay en selector plate aanpassing voor semi-only.
 
Dat laatste heb ik gedaan, of laten doen.. mosfet voor de vertraging en een aangepaste selectorplate.
 
kan je een mosfet zelf programmeren of aan je pc aansluiten?
 
Afhankelijk van welke type mosfet je hebt, zijn ze geprogrammeerd. Of doe je dat met je trekker een X aantal keer over te halen.. even wachten.... en dan weer een paar keer over te halen..  het programmeren is dus niet zo moeilijk. De handleidingen zijn vaak wel in het engels, dus dat moet je wel een beetje kunnen.
 
Engels is geen probleem voor een student :) maar deze mosfet is een standaard van gunfire ingeboude dus weet niet welk type het is maar ik heb gevraagd of ze er een delay van 2 sec in kunnen zetten
 
Ik zou het zelf proberen :)  Bij bunkerhill moet je namelijk 2 sec delay hebben... Maar bij Gasselte, Veluwe airsoft, RSL Assendelft en deventer. Mag je allemaal zo snel schieten als je wilt.. Mits dit single-shot is. Dan baal je heel erg van je 2 sec delay als ik tegen jouw speel en in die 2 sec, 6 BB's op jouw kan schieten met mijn DMR :)
 
Zo ver ik weet zijn alle "mosfets" die een schot vertraging hebben ook instelbaar dat je die functie uit kan schakelen. 
 
kwa ammo kan ik dan voor een DMR 0.20 of 0.25 gebruiken? en wat is het beste voor een spring bold sniper?
 
Het volgende zal ik zelf hanteren.
Replica's die vrij zacht schieten (onder de 230fps) 0.20
Voor een normale AEG (tot 360 fps)0.25
DMR 0.28 / 0.30 (450 fps)
Sniper 0.30 tot zo zwaar mogelijk (500 fps)
maar zwaarder dan 0.33 zijn volgens mij zeer lastig als bio degradable te vinden binnen NL.

Greetings
 
Voor range en accurecy: setups met >340fps altijd .3g mits je hopup dit kan accommoderen. en je het geld er voor hebt :p
Enige 2 redenen waarom ik lichtere bb's zou gebruiken is omdat het goedkoper is en omdat ze wat sneller bij hun target zijn. 
 
Oke ik heb mijn DMR nu binnen helaas kon Gunfire de mosfet geen vertraging geven. nu heb ik een stukje van me trigger plate gesneden maar hij doet nog steeds full auto moet ik nu een stuk je van me cut off lever knippen of kan je dit op een ander manier op lossen
 
Oke ik denk dat ik het al snap (Zo niet verbeter me :p)
Auto met switch doet ie maar hij geeft alleen semi en doet geen auto meer dit heb ik nu dus als het goed is ben ik klaar.
nu is alleen het puntje van de trigger plate afgebroken, ik weet niet of dit kwaad kan maar ik heb een nieuwe besteld.
 
Ligt er aan welk puntje er is afgebroken....
Het idee van het bewerken van de selector-switch is inderdaad, dat hij single schiet op auto-fire modes
 
Dat is niet zo geweldig zonder dat veertje schiet hij alleen maar full auto als ik me niet vergis.