Interessant: Nu.nl speelgoedwapens artikel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stey
  • Startdatum Startdatum

Stey

Well-Known Member
6 jun 2015
1.026
862
Trophies
13
Speelgoedwapens die niet of nauwelijks van echte wapens te zijn onderscheiden, kunnen op straat tot gevaarlijke situaties leiden, waarschuwt de politie.

"Politiemensen zijn de afgelopen twee jaar steeds vaker geconfronteerd met jongeren die in het openbaar speelgoedwapens dragen die sprekend lijken op echte wapens", vertelt de politie.

"Ging het in 2014 nog om 125 incidenten, in 2015 waren dit er al 140." Daarom begint de politie vrijdag een campagne om ouders en kinderen te wijzen op deze gevaren.

"Zulke incidenten zijn gevaarlijk. Omdat de speelgoedwapens zo echt lijken, zullen agenten op straat vaak reageren alsof het om een dreiging met echte vuurwapens gaat." In het uiterste geval kunnen agenten in zo’n situatie besluiten dat ze moeten schieten", waarschuwt de politie.

De politie roept ouders op hun kinderen niet op straat te laten spelen met echt lijkende speelgoedvuurwapens. Laat ze dat alleen binnenshuis doen, luidt het advies.

Bron: Nu.nl

Sinds toen zijn toch die speelgoedfrutsels van 0.08 joule legaal geworden onder Europese wetgeving? Onder de 14 jaar mag dat, daarna is het geloof ik een misdrijf, niet eens een overtreding.

Slechte zaak, maar wat mij betreft is het een slechtere zaak dat je als ouder in deze tijden je kind op straat laat spelen met zulke dingen.. waar ik vroeger (~15 jaar geleden) nog net een klappertjesrevolver mocht hebben (met oranje dop), was dat ALLEEN voor binnen.

Mensen moeten hun gezond verstand gebruiken.. het is kinderspeelgoed, dus waarom als 16 jarige leuk gaan lopen doen? Wacht gewoon tot je mag airsoften en gedraag je. En ouders die hun kinderen dit laten doen.. dom dom dom.

Zal wel het kaliber ouders zijn dat hun kinderen op straat IS laten spelen, inclusief hoofddoeken, vlaggen en nepmessen/onthoofdingen (gespot in Almere).