Interessante verhuiskwestie

Da Fencer

Well-Known Member
26 apr 2015
97
66
Trophies
6
Vind ik dan.

Per 1 februari wissel ik van woning, en ook gemeente. Volgens de regels van de NABV moet je, met het wijzigen van je adres, ook bewijs in de vorm van een poststuk hierbij indienen. Het probleem is dat zo'n poststuk, zeker aangezien ik wissel van gemeente, nog even op zich (kan) laten wachten.

Tot die tijd kan ik dus geen verhuizing van replica's rechtvaardigen met een brief van de NABV.

Het probleem wordt verder nog verergerd door het feit dat ik de 30e januari een skirm heb gepland, maar die kan nog op de huidige pas, maar 13 februari eventueel ook. Mag dat eigenlijk met zo'n verhuisbrief?

Zoals het er nu uitziet liggen mijn replica's dus in de ene gemeente tot ik een poststuk van de andere heb. Dit kan niet helemaal goed zijn..

Ik hoop dat ik de situatie een beetje begrijpelijk heb uitgelegd. Gedeeltelijke oplossing zou zijn, de 13 niet gaan, maar dan klopt het met de verhuizing ook nog steeds niet.

Iemand ideeën?

Mvg,
Da Fencer
 
campesteijn;17889 zei:
ditzelfde vragen aan de NABV?
Gedaan, maar men is hier meestal wat sneller :p
Er zouden natuurlijk al ervaringsdeskundigen hier kunnen zijn.
 
Bij mijn verhuisbericht kreeg ik een tijdelijke pas in de vorm van een document. Als bewijsstuk kan je toch ook de overeenkomst van je nieuwe woning mee sturen?
 
Jan;17891 zei:
Bij mijn verhuisbericht kreeg ik een tijdelijke pas in de vorm van een document. Als bewijsstuk kan je toch ook de overeenkomst van je nieuwe woning mee sturen?

Klopt, kreeg ik binnen deze zelfde gemeente ook. Dat bewijsstuk moet volgens de NABV echter van een overheidsinstantie zijn.. gemeente of belastingdienst e.a.

Ik heb een bevestiging van inschrijving in de mail, yay voor de moderne wereld, maar daar staat alleen het zaaknummer en geen adres!

Ik maak het vast moeilijker dan het is, oid.
 
Misschien een hele domme vraag (gezien mijn kennis best mogelijk) de skirm in februari als introducee spelen? Wat betreft de replica.....is er in je nieuwe gemeente misschien iemand die je replica kan opslaan en als leenapparaat dan kan meenemen tot je de administratie op orde hebt.

Bovenstaande is uiteraard volledig hypothetisch, maar ben benieuwd of mijn gedachtegang enig zin had.
 
Dat zou inderdaad kunnen, alleen ken ik niemand in die regio.. het wachten is vooralsnog op reactie van de NABV.

Of de desbetreffende gemeente, als ze toch een brief sturen.
 
Kun je er geen mailtje aan wagen bij de gemeente? Dat je ivm een vrijstelling op wwm een bewijs van verhuizen op papier nodig hebt...
 
Ondertussen contact gehad met gemeente; deze wil adamant niet vóór 1 februari bevestigen dat ik ben ingeschreven.

Don't we all love bureaucracy?