Introduce gear uitlenen

Wienerslinky

Member
28 nov 2019
10
8
Trophies
2
De titel zegt het al. Ik wil graag een maat van mij meenemen om een keer te airsoften, alleen ik wil hem een goedkope huurkit niet aan doen.
is het mogelijk/legaal dat ik hem een van mijn buksen uitleen? ik neem hem zelf natuurlijk mee naar huis.

Ik weet niet of deze vraag eerder gesteld is maar ik kon het nergens vinden.

Ja zeker mag dat.

Zoals je zelf al zegt, zolang je maat zonder pas niks mee naar huis neemt en buiten het veld niet in aanraking met je replicas komt is dat geen enkel probleem.

Wel even als introducé aanmelden ;)

makkelijk: Ja

Uitgebreid:
Artikel 17b
1Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het voorhanden hebben van airsoftapparaten voor de beoefening van de airsoftsport in verenigingsverband aan personen die ten minste de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt en door middel van:

a.een bewijs van voorlopig lidmaatschap kunnen aantonen aspirant-lid te zijn van de airsoftvereniging, bedoeld in artikel 17a, eerste lid, of
b.een bewijs kunnen aantonen door de airsoftvereniging, bedoeld in artikel 17a, eerste lid, als introducé te zijn aangewezen.

2 Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt aan een persoon als bedoeld in artikel 17a, eerste lid, vrijstelling verleend voor het overdragen van airsoftapparaten aan personen als bedoeld in het eerste lid, onder a en b, en wordt aan laatstbedoelde personen vrijstelling verleend voor het overdragen van airsoftapparaten aan personen als bedoeld in artikel 17a, eerste lid (leden van erkende vereniging).

• Leuk
Waarderingen: Peter