introducee mee idee topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maffo

Well-Known Member
4 sep 2016
1.233
900
Trophies
17
Hallo iedereen,

Het acn forum ziet gestaagd een stroom nieuwe of potentiële airsofters langskomen. Deze beginners of geïnteresseerden dorsten naar informatie maar vooral: de mogelijkheid om mee te kunnen met meer ervaren mensen.

Ik zie regelmatig introductie posts waarin word gevraagd of iemand mee mag met iemand als introducee, of gewoon om de eerste keer mee te gaan met iemand ervaren. Ik weet van mezelf dat het extreem fijn is om iemand die de sport in zijn vingers heeft mee te hebben en je helpt.

Nu zat ik te denken of het niet een goed idee is om een topic te hebben waar beginners en veteranen samen kunnen worden gebracht om samen te gaan skirmen. Het doel is hiermee (potentiële) beginners een duwtje te geven en direct kennis te laten maken met airsofters uit hun regio.

Ikzelf ben bijvoorbeeld zeer geïnteresseerd om beginners uit mijn regio mee te nemen om ze de airsoft ervaring te laten proeven. Ik heb niet voor niks een hele extra set liggen voor introducee's :).

Mijn vraag nu is: is er vraag naar zo'n topic? Zo ja, hoe zouden jullie die vormgeven?

Mijn concept is nu dit: beginners posten in het forum met de volgende template:

Wie ben je?
Regio:
Hoe zit je met vervoer?
airsoft ervaring:
heb je al eigen gear en zo ja, wat?

Veteranen kunnen hier dan op reageren zodat ze een keer meekunnen.

Ik weet het, acn organiseert regelmatig een introdag en die is echt top. Maar deze is niet erg vaak helaas terwijl er het hele jaar door beginners zijn die graag eens meewillen.

Ik hoor graag wat jullie meningen zijn.

Ik deel je mening.
Ik zit alleen met het feit dat ik altijd last minute inschrijf, en de laatste wat storingen had.

Maar ik vind het een goed idee!

Tof idee Maffo, al denk ik dat het twee kanten op kan. Maar misschien dat dit een beginner (like me) een beetje zekerder gevoel geeft omdat je dan weet wat het ervaringsniveau is en wat er voor gear voorhanden is.

Prima opzet. Daarbij komt dat het ACN forum open genoeg is om ook al via de Open Skirms nieuwkomers mee te nemen in de sport. Dit gebeurt al vrij vaak. Dat er meerdere nieuwelingen op sleeptouw worden genomen omdat er meer mensen van hier op dezelfde open skirm aanwezig zijn.

Leuk idee maffo :) ik heb ook genoeg meuk liggen voor intro's. Vind het ook leuk om kennis weer door te geven. En daarbij heb ik nog niet een hele grote airsoft kring dus ook een mooie mogelijkheid om die uit te breiden.
Maby ook een idee is een lijst te maken wie in welke omgeving bereid is intro's mee te nemen.

• Leuk
Waarderingen: Jan, Camilo en Robbie
Goed initiatief maffo!

Misschien dat we met de ACN community het een beetje breder moeten trekken. Het viel mij ook op dat er veel nieuwe aanmeldingen binnenkomen met nieuwe airsofters maar ook airsofters die al een tijdje spelen.

Misschien een lijst maken van "veteranen/airsofters" die introducees mee willen nemen, en misschien ook carpoolers. Er zijn zat airsofters die wel willen, maar vervoer misschien een probleem is. Kijk ik wil wel introducees meenemen maar heb geen 2de replica of 2de set met gear. Maar wil wel bijvoorbeeld mensen mee laten rijden (toch lease-auto). Ik kan iemand gewoon oppikken van Station Almere -Poort (zit op mijn route), en weer terugbrengen voor b.v. B&A in Lelystad.

Misschien bij forumleden profiel pagina wat extra velden met deze info. Of gewoon een sticky forum post maken met de desbetreffende info?

• Leuk
Waarderingen: Daburg
Dus als ik iedereen goed begrijp, het liefst een topic met lijstjes van zoekende beginners en aanbiedende veteranen met of zonder mogelijkheid tot leengear. Ik denk dat dan het beste is dat beginners gewoon posten en dat ik dan aan de bovenkant een echt proper lijstje aanleg met veteranen met info.

Voor de veteranen had ik dan dit template in gedachten:

Naam:
regio:
vervoer:
mogelijkheid tot lenen gear:
overige informatie:

voorbeeld:

Naam: Maffo
regio:
Zuid Zuid Holland, Gorinchem
vervoer:
Eigen auto
Jazeker, ik heb een volledige kit klaarliggen voor potentiële introducees. Ikzelf loop vooral rond in russisch spul, dus de introkit zal ook vooral bestaan uit Russisch spul.
overige informatie: Ik zorg ervoor dat je alles wat je nodig hebt om te airsoften beschikbaar hebt. Ik vraag voor de bb's etc. een contributie van 10 euro aan het introduceefonds. Moet je wel waarschuwen, de directeur van het introduceefonds is super corrupt, dus het geld zal waarschijnlijk na de skirm worden verkwist aan de macdonalds.

Puik plan Maffo! Ook leuk om te zien hoe de rest hier op reageert.

Zie je het dan zo voor je dat iemand een naam aanklikt, privé bericht stuurt om te vragen wanneer je weer naar een skirm gaat? Dit tegenover de openbare skirm topics?

Zie je het dan zo voor je dat iemand een naam aanklikt, privé bericht stuurt om te vragen wanneer je weer naar een skirm gaat? Dit tegenover de openbare skirm topics?

Yep, dat leek me het plan nu ja. Ik zal het morgen eens verder uitwerken en het dan posten.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Naam: ChaoSState
regio: Wageningen
vervoer: Eigen auto
mogelijkheid tot lenen gear: Ik heb een setje Russische gear met AK liggen voor intros.
overige informatie:

Naam:Valmijaan ( Michel)
regio:Nijmegen/Arnhem/eindhoven
vervoer:Eigen auto

Heb een mengelmoesje liggen voor intro's wat bestaat voornamelijk uit marpat kleding.
Voor de rest heb ik beschikbaare replica's voor intro's ak47 plastic, ak47 full metal, gfg spring shotgun.
Eventueel kan er ook met kings arms m4 gespeeld worden zolang mijn replica het blijft doen :p
Voor gezichts besherming heb ik ook verschillende brillen liggen ( momenteel nog bezich met meshmask en googles in 1 aan het maken voor intro's.
Wat ik niet extra heb maar wat wel handig kan zijn is: handschoenen, pet, nekbescherming ( shemagh),kisten.

overige informatie:

Ik speel voornamelijk bij Paintballworld in Arnhem CQB. Ook wil ik wel eens uitwijken naar Veldhoven outdoor of naar Mob complex Helenaveen.
Van deze locatie's alles wat op de weg ligt vanuit nijmegen kan ik je ophalen en naartuurlijk in nijmegen zelf.
En wie weet kan je me overhalen om naar een andere leuke locatie te gaan.
Voor de rest naast de kosten voor de skirm vraag ik een bijdrage van 10 euro voor bb's etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.