Invoerkosten UK?

theaxewars

Well-Known Member
3 mei 2017
70
37
Trophies
6
Beste leden,

Ik wil een replica bestellen uit de UK (die is daar enkel in voorraad) voor 184€, nu vroeg ik me af moet deze langs de douane en zal ik hier invoerkosten op moeten betalen? Ik heb hem ook gevonden bij een Ierse shop waar hij voor 214€ staat. Neem ik toch beter de Ierse shop waarvan ik zeker weet dat ik geen douane kosten moet betalen omdat Ierland in Europa ligt. (de UK ligt ook in Europa maar hoort niet bij de Shengen zone). of bestel ik hem bij de UK shop?

Volgens mij hebben mensen er nooit last van gehad en gaat het ook nog niet langs de douane, daarbij heb ik het Schengen Agreement op wiki even snel bekeken en neem ik er uit dat de UK nooit echt deel heeft genomen aan dit stukje wet.

Je hoeft geen invoerkosten te betalen vanuit Engeland. Schengen heeft meer te maken met vrijverkeer van personen i.p.v. goederen.
Wat je wel betaald is waarschijnlijk VAT (engelse BTW), tenzij je een bedrijf bent (en dat kan bewijzen).

Invoerrechten worden binnen de EU niet geheven, misschien zal dat anders zijn na de BREXIT.

Het kopen van replica's of andere Airsoft gerelateerde producten in de EU is precies hetzelfde als in NL. Je hebt je NABV nodig en die aan de webshop geven (kopietje per mail sturen) en vervolgens sturen ze het op.

Laatst voor €60 goedkoper m'n Vector gekocht bij Patrol base (UK) en het was met 3 dagen binnen!

Je hoeft geen invoerkosten te betalen vanuit Engeland. Schengen heeft meer te maken met vrijverkeer van personen i.p.v. goederen.
Wat je wel betaald is waarschijnlijk VAT (engelse BTW), tenzij je een bedrijf bent (en dat kan bewijzen).

Invoerrechten worden binnen de EU niet geheven, misschien zal dat anders zijn na de BREXIT.
Ah zo zit het dus bedankt!

Het kopen van replica's of andere Airsoft gerelateerde producten in de EU is precies hetzelfde als in NL. Je hebt je NABV nodig en die aan de webshop geven (kopietje per mail sturen) en vervolgens sturen ze het op.

Laatst voor €60 goedkoper m'n Vector gekocht bij Patrol base (UK) en het was met 3 dagen binnen!
Bedankt, de replica die ik wil is ook bijna 40 euro goedkoper bij patrol base.