Is een bivakmuts goed beschermend?

Hangt van de dikte af, een dikke bivakmuts zal de bb enigszins remmen bij impact. Mocht je je tanden goed willen beschermen kan je beter een bitje of mesh mask nemen

Een bivakmuts is voor bivak, dus als je niks/weinig aan het doen bent; het kan behoorlijk heet worden als je hem tijdens een actieve skirm draagt.
Qua bescherming (anders dan de kou) heb je er niet veel aan en kun je je beter focussen op een goede bril (verplicht) en mondbescherming (ten zeerste aanbevolen, vooral binnen).

En krijg je een keer een BB op een bloot stukje gezicht (of je oor), dan heb je een mooie en stoere oorlogswond om thuis te laten zien. ;)
(Airsoft is geen sport voor watjes) :cool:

En als je echt “bang” bent om in je gezicht geraakt te worden kijk dan eens voor een, en ik durf het bijna niet te zeggen..., WARQ helm of, en nu wordt het nog wat pijnlijker... DYE mask...

En als je echt “bang” bent om in je gezicht geraakt te worden kijk dan eens voor een, en ik durf het bijna niet te zeggen..., WARQ helm of, en nu wordt het nog wat pijnlijker... DYE mask...

ik ben erg trots op je peter dat je dit hebt durven zegen zeer daper!;)

voor buiten velden kan je (persoonlijke mening) goed uit de voeten met een bitje. en als je dan een gebouw in gaat gewoon je mond dicht houden.

verder doet het mischien een keer goed pijn maar dat hoort er bij. als ik denk aan de sniper bb op mijn neus springen de tranen me al weer in de ogen ;)

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn