Is er een beginners guide hier op het forum?

Ties

Well-Known Member
1 aug 2014
425
164
Trophies
13
Zoals de tietel zegt. Als die er nog niet is leek het me wel wat om die op te maken met een paar mensen. En mijn veraag is ook, is het nodig/vinden jullie het nodig?
 
Hey Ties, het idee Is goed. Maar volgens mij hebben wij daar een post over op het welkoms overzicht. Alleen is deze een beetje weggezakt. We kunnen natuurlijk wel kijken of We deze een speciaal plekje kunnen geven ;-)

Daarbij komen er veel bezoekers via onze YouTube filmpjes op het forum, en ook daar zijn meerdere filmpjes gericht op het starten met airsoft.

Als je het leuk vind om er een topic over te maken, dan ben je daar natuurlijk vrij in. En kunnen We kijken of We deze sticky kunnen maken. Maar dat Is iets voor de admin.
 
Hi Ties! 


Hoe bedoel je een beginners guide precies? We hebben zoals Eviltwin zegt al het een en ander op Youtube staan en wat oudere blog posts op de site zelf. Maar misschien mis ik een bepaald onderdeel wat jij graag zou willen zien! 
 
Normaal gesproken lach ik niet om al dan niet bedoelde spelfouten...


Maar "tietel" ;)


Dat is een samentrekking, denk ik, uit "kietel" en "tiet" en dat is toevallig mijn favoriete bezigheid. ;)
 
Ahem ja juist ja *titel, het was laat.. :p


 


Beginners guides voor het starten met airsoft zijn er idd al dus zat meer te denken aan een guide voor diegenen die willen beginnen met upgraden. Ik zie nog vaak dat mensen(beginners) gewoon maar "wat upgrades" instaleren met problemen en verspild geld als gevolg. 


De rede dat ik het met iemand anders/anderen wil maken is omdat ik echt bagger ben in dat soort dingen schrijven, ik weet wel wat er in moet maar weet bij mens niet waar ik moet beginnen.
 
Aah ja daar heb je gelijk in. Upgrade guide hebben we nog niet. Wel een goed punt inderdaad. Ik zou, als jij graag een guide wil maken, beginnen bij het begin. Hoe kom je er achter wat je wilt gaan upgraden? :) 
 
En volgens mij hebben we best wel wat mensen die zelf ook reviews schrijven en je best kunnen helpen met de tekst.
 
Een faq is mischien een idee, maar om (voor alles) guides te maken lijkt me dat een forum dan bijna overbodig wordt.. Gebuik voor de gein de zoek functie eens, wellicht is je vraag ergens al enigsinds behandeld? En anders gewoon vragen!
 
Ik vind het een goed idee. Vooral dat je met hoofdstukken gaat werken voor meer details. Zodat mensen die bijvoorbeeld direct sniper willen gaan ook direct weten wat ze te wachten staat. Ook is het voor een beginner erg onduidelijk wat al die termen allemaal inhouden zoals: hop-up/hop-up unit/bucking. Dat mag ook best wel eens duidelijk worden met een goeie illustratie.


Natuurlijk wil je een beginner niet dood gooien met info, maar vaak zie je al erg directe vragen ontstaan.
 
Ik ben bijna klaar met het bouwen van mijn Salient Arms 1911 (ombouw van een Tokyo Marui meu) Ik was van plan een uitgebreid verslag te schrijven. Dit zou, voor een deel, aan de wens voor een "upgrade" guide moeten voldoen (voor een pistool dan)
 
HaHA! zoek en gij zult vinden! http://www.airsoftretreat.com/forums/index.php/topic,28802.0.html


Dit bedoelde ik dus alleen is het dan wel in het engels en somige dingen zijn out dated, maar is het wat om deze te stickien in Techniesche hulp of algemeen?
 
Aaah kijk! Dat geeft idd wel een mooie basis om vanaf te werken! 
 
@[f]airsofter,



nadeel is dat als je zo iets niet doet dat je warboel aan beginners vragen krijgt. (zie airsoft.nl forum) en dat is niet echt een meerwaarde