Jefftron V2 drop-in MOSFET ervaringen

DeNnZ

Member
27 dec 2015
9
1
Trophies
2
Ok, Ik sta op het punt een Jefftron V2 Drop-in MOSFET te gaan bestellen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze MOSFET?
Op internet lees ik er veel goeds over, maar hoor graag ook ervaringsverhalen..
Thnx!

Ik zelf heb er een door mijn eigen fout doorgebrand XD, maar zonder enige verklaring of foto's gaan ze mij nu een volledig nieuwe V2 drop in triggerboard sturen. Dus de aftermarket service is goed. Daarnaast zitten er op een ander NL airsoft forum een aantal mensen die al hele goede ervaring hebben met deze mosfets. Het vergt wel wat werk om ze goed te installeren omdat de cut off lever goed de micro switch moet raken en hetzelfde geldt voor je trigger. Echter met de nieuwere versie moet dat verbeterd zijn. Als je de mensen zelf nog wil vragen dan moet je even op airsoftelite een pm sturen naar: Mata.

Ik heb er geen ervaring mee. Maar schijnt goed spul te zijn. Let er alleen op, dat ze niet in splitgearboxes van ICS Passen!

Thnx gasten..
Ik heb geen ICS, dus dat vormt nu nog geen probleem..

IK hoor veel goede verhalen dus ik ga het er gewoon even op wagen!

Thnx!

Persoonlijk zou ik een ASCU kopen daar deze kwalitatief beter is (echte microswitches) en komt volledig compleet iit JEFFTRON.

Geen gedoe met de trigger en of cutoff lever bij mijn G&G!

ASCU bevat standaard: speedtrigger mod, ASHU hopup, selector plate, en is al reeds afgemonteerd met motor en DEANS of TAMIYA connectoren. Is wel een stukje duurder maar dat is logisch. Helaas mist ASCU de 2 seconden delay optie voor DMR setups.

LETOP: een goede!! A-merk high torque motor is vereist!

Dus 30 euro meer voor "echte micro switches", iets minder soldeer werk en minder DIY modding afhankelijk van je replica, maar met minder opties. Dat is de afweging die er gemaakt moet worden.

De selector plate is er puur bij beide mosfets om te dienen voor de mechanical safety en niet meer de electric safety dus daar zit geen verschil in. Je hebt gelijk hoor het stukje over de cut off lever kan klote zijn, oftewel vergt iets meer diy modding, een speed trigger kan je ook bij de jefftron creëren door een simpele diy mod. De extra hop up unit werkt alleen als je werkelijk ook nog de aparte unit koopt welke nog eens 30 euro extra aantikt.

PS: Leg mij eens uit waarom de jefftrons geen echte microswitches zijn en die van gate wel? En waarom het een HT motor vereist?

Rebelattack;24004 zei:

Ik heb beide mosfets in gebruik dus kan een degelijk oordeel vellen over deze twee.

De gemiddelde speler wilt niet meer DIYén dan ff inbouwen en klaar. Bij de Jefftron (Dit wist ik in eerste instantie niet en kwam ik dus bij het inbouwen achter...) zitter er geen connectoren voor de batterij bij, ook geen krimpkous en of motor contacten. Deze moest ik dus achteraf ergens kopen, laten versturen en zelf eraan zetten (kan je ook laten doen natuurlijk)

Bij de ASCU zat alles compleet inbegrepen, gesoldeerd en afgewerkt. Daadwerkelijk DROP-IN dus!

Het verschil tussen beide micro-switches is als volgt. Bij Jefftron is het een zijwaartse beweging wat de switch doet indrukken en zien er vrij fragiel uit. Bij ASCU is dit een op en neer beweging en zit er degelijk uit.

Daarnaast komt er niets bij de Jefftron en als je selector plate niet goed is moet je dus handmatig gaan modden met kans op defecten.

Ook moet je bepaalde elementen in je gearbox behouden, Jefftron: For right function is necessary to have a functional gearbox cut off lever, selector plate, reverse latch, trigger and trigger block. Bij de ASCU heb ik de anti-reversal latch en de safety verwijderd! Daar de ASCU onder de selector plate ook microswitches heeft zitten regelt de mosfet de safety electronisch. In SAFE kan ik dus de trigger overhalen, er gebeurd alleen niets omdat de electronica niet aangesproken kan worden.

De ASCU heeft geen instelling om active breaking the forceren. Zij gaan er vanuit dat je een goede high torque motor hebt. De anti-reversal latch kan weggelaten worden daar de motor (in mijn geval een Tienly HT) met neo magneten werkt en van zichzelf niet kan overspinnen of terug kan draaien. De ASCU zal de kracht van de motorgebruiken om van zelf te stoppen.

De Jefftron heeft hiervoor bepaalde instellingen die je kunt aanpassen om het met diverse motoren te laten werken.

Toevallig zat er bij mijn ASCU een ASHU hopup inbegrepen. Mogelijk is dit nu niet meer zo, geen idee.......

Micros-witches ASCU voorkant:
airsoft_systems_ascu_v2_mosfet.jpg

Micros-witches ASCU voorachterkant:
ascu_m4_v2_mosfet_trigger.jpg

Micros-witches Jefftron:
jefftron-v2-drop-in-mosfet-with-wiring.jpg

Zie dit niet als een aanval maar je gaf aan "echte", echter kijkend naar de definitie ervan dan vallen beide onder een micro switch. De kwaliteit ervan is dan inderdaad een andere zaak en ga ik ervan uit dat iemand die beide heeft getest er een betere mening over heeft. De microswitch op de jefftron voor de trigger is echter wel veranderd dus de afbeelding klopt niet meer. Ik ga zelf de jefftron uit proberen vanwege het prijs verschil en ik niet de extra opties van de ascu nodig heb, daarnaast heb ik ook niet echt een probleem met DIYen, echter ik kan in zien dat andere liever een volledige drop in willen waar ze niks aan hoeven te doen op mogelijk een xt60 solderen na dan. Dat is een afweging die iemand moet maken als hij een trigger board aanschaft. Ik zal dan in de toekomst ook een ascu uitproberen, mogelijk voor een DSG build ook al raden ze daar btc's voor aan, om zelf een goed oordeel te kunnen vellen over deze 2. Iig bedankt voor je uitleg wat de OP mogelijk kan helpen met zijn keuze.