Rebelattack;24004 zei:
Ik heb beide mosfets in gebruik dus kan een degelijk oordeel vellen over deze twee.
De gemiddelde speler wilt niet meer DIYén dan ff inbouwen en klaar. Bij de Jefftron (Dit wist ik in eerste instantie niet en kwam ik dus bij het inbouwen achter...) zitter er geen connectoren voor de batterij bij, ook geen krimpkous en of motor contacten. Deze moest ik dus achteraf ergens kopen, laten versturen en zelf eraan zetten (kan je ook laten doen natuurlijk)
Bij de ASCU zat alles compleet inbegrepen, gesoldeerd en afgewerkt. Daadwerkelijk DROP-IN dus!
Het verschil tussen beide micro-switches is als volgt. Bij Jefftron is het een zijwaartse beweging wat de switch doet indrukken en zien er vrij fragiel uit. Bij ASCU is dit een op en neer beweging en zit er degelijk uit.
Daarnaast komt er niets bij de Jefftron en als je selector plate niet goed is moet je dus handmatig gaan modden met kans op defecten.
Ook moet je bepaalde elementen in je gearbox behouden, Jefftron: For right function is necessary to have a functional gearbox cut off lever, selector plate, reverse latch, trigger and trigger block. Bij de ASCU heb ik de anti-reversal latch en de safety verwijderd! Daar de ASCU onder de selector plate ook microswitches heeft zitten regelt de mosfet de safety electronisch. In SAFE kan ik dus de trigger overhalen, er gebeurd alleen niets omdat de electronica niet aangesproken kan worden.
De ASCU heeft geen instelling om active breaking the forceren. Zij gaan er vanuit dat je een goede high torque motor hebt. De anti-reversal latch kan weggelaten worden daar de motor (in mijn geval een Tienly HT) met neo magneten werkt en van zichzelf niet kan overspinnen of terug kan draaien. De ASCU zal de kracht van de motorgebruiken om van zelf te stoppen.
De Jefftron heeft hiervoor bepaalde instellingen die je kunt aanpassen om het met diverse motoren te laten werken.
Toevallig zat er bij mijn ASCU een ASHU hopup inbegrepen. Mogelijk is dit nu niet meer zo, geen idee.......
Micros-witches ASCU voorkant:
Micros-witches ASCU voorachterkant:
Micros-witches Jefftron: