JG AUG-A3 (METAL RIS version)

Seagon

Dutch Monkey DM-09, DTS Blue Team
5 jul 2014
347
142
Trophies
16
<b>OORSPRONKELIJK GESCHREVEN DOOR SEAGON</b>



Ik dacht ik zal mijn AEG introduceren aangezien het AUG model niet al te vaak te vinden is in Nederland.
Vroeger:
DSC_0090.jpg

Nu:
DSC_0001.jpg

De JG AUG-A3 vindt ik zelf een heerlijk apparaat, maar vergis je niet, het is een zwaar model.
Met bijna 4KG is het een beste klus om er een hele dag mee te vullen, maar door het model zit de gearbox volledig achter in de kolf wat in combinatie met de Full Metal RIS aan de voorkant het hele wapen goed in balans brengt, het is dus geen gevecht om goed te richten.
Ik ben zelf ook een ex-schutter en ben daardoor ook meer het gewicht gewend van vuurwapens ten opzichte van een kunststof (ABS) AEG.
Foto’s kan ik later toevoegen, ik kan momenteel niet bij photobucket.
Dankzij het bullpup model heeft het een interne loop van plusminus 500mm, wat met een juiste hop-up afstelling mooi zuiver kan schieten. Echter is de cylinder van de gearbox een 1/4 model, dus heeft het niet echt de capaciteit voor de lengte van de loop, maar het is voldoende in mijn mening.
DSC_0109.jpg

De interne delen zijn wat goedkoper, maar de gears zelf zijn full metal. Na de eerste vervanging van de veer (ik heb er nu een afgeknipte M110 in zitten, origineel schoot dat ook nog met 385FPS), wat echt nodig was omdat ik de AUG-A3 al snel op 450FPS klokte, sloeg de pickup tooth van de piston af. Tijd voor nog een upgrade en ik zette er binnen die week nog een composit piston in met 10 metal teeth.
De body is volledig ABS kunststof, stevig, robuust, maar licht. Maar naar wat ik eerder al zei is het apparaat al zo’n 4KG zwaar, dus full metal zou zeker niet leuk meer zijn.
DSC_0089.jpg

De top rail zorgt er voor dat er geen richtmiddelen op zitten (cape, korrel) maar meer dan voldoende ruimte voor accessoires zoals tac lights, lasers, scopes, grips etc dankzij de quad rail RIS.
Wat mij wat angstiger leek was het uit elkaar halen van dit apparaat (ook omdat het mijn eerste AEG was) maar het viel mee.
Vlak achter de greep zit een metalen, vierkante pen die deels ingedrukt diende te worden, en lap, het voorste deel waar de RIS aan zit kwam meteen los van de body met kolf waar de gearbox in zit. Zo kon ik ook zien dat de hop-up makkelijk afgesteld kon worden.
De gearbox is er uit te halen door het rubberen schouder stuk van de achter kant van de kolf af te halen en de slagplaat (wat gelijk dient als afscheiding tussen de gearbox en accu) los te schroeven en de gearbox kon ik er zo uit schuiven omdat het een “floating” model is.
Wat ik daarnaast ook heerlijk vindt reageren is dat het een dubbele trekker functie heeft. Trek de trekker halverwege en je schiet 1 bb af, haal het daarna helemaal over en het schiet full-auto. Daarnaast zit er ook al standaard een MOSFET chip in.
Er zit waarschijnlijk genoeg informatie in deze post, maar ik zal het nog even samenvatten.
Pro’s:
- lange interne loop dankzij het bullpup model
- verstelbare hop-up
- makkelijk te demonteren
- gewicht is uitstekend gebalanceerd
- Ondanks de 4KG kan je er best lang mee skirmen
- goede kwaliteit (metal gears) gearbox
- quad rail, full metal RIS
- 1x 330 bb hi-cap mag meegeleverd
- MOSFET
- Dubbele trekkerweg (half = 1 schot, vol = full-auto)
Cons:
- Zwaar
- slagplaat van de batterij kan kapot geslagen worden door de “floating” gearbox
- Goedkopere piston
- 1/4 cylinder in plaats van een gesloten cylinder
- geen richtmiddelen (accessoires niet meegerekend)
- stock schiet het rond de 450FPS, dus downgraden moet
Ik zal nog best wat vergeten zijn, maar vragen kan ik altijd beantwoorden.
1.jpg
18b59536-e2a8-4145-92ac-17b669ebc783.jpg
 
En nog een mooie uitgebreide review.

Dat dubbele trekker weg systeem lijkt me wel wat.
Veer zal zeker redelijk makkelijk te vervangen zijn?

In de meeste spellen vind ik de AUG er wel vet uit zien.
Helaas vind ik deze versie met al de RIS en zo er toch echt een beetje verkracht uitzien/
Maar zo heeft een ieder uiteraard recht op zijn eigen mening ;)

greetings
 
Is een goede informatieve review, was het alleen niet een beetje een grote gok om een Aug als eerste AEG te nemen? Ook omdat Aug mags niet compatibel zijn met andere replica's dan de Aug en soms Atp's.

Ik besloot namelijk dat ik per se een non-blowback M4/M16/HK416 wou als mijn eerste AEG zodat ik, mocht ik iets kapot maken, dit makkelijk zou moeten kunnen vervangen, en zodat ik altijd mags kon afstaan/lenen van de meeste spelers.

En wat maakt hem zo zwaar aangezien hij dus niet full metal is. Mijn M4 is namelijk wel full metal en weegt met accessoires ook iets meer dan 4Kg?
 
De AUG is van zichzelf licht, het verschil Is dat de gb natuurlijk het gewicht aan de kolf geeft. Dit Is gecompenseerd door de metal Rails.

De rails zijn wat het zo zwaar maakt.

Waarom koos ik deze als mijn eerste apparaat, voornamelijk omdat ik naar eigen keus beslis. Ik hoefde niet perse wat anderen ook hebben en ik Was al jarenlang fan van de AUG modellen.

Accessoires passen misschien niet allemaal, maar dat maakt niet veel uit.

Ik heb nu dan ook een p90 die ook weer unieke mags heeft, ik geef compatibiliteit graag op als ik mijn eigen smaak wil behouden.
 
Thx voor je review! Heb ook naar dit model gekeken en aangezien ik linkshandig ben is het design van de AUG zeer relaxed (denk ik). Je kan wel op youtube kijken etc maar dit is stukken beter!