JJ Airsoft RX06 Reflex

mwilliam

Well-Known Member
5 feb 2017
98
35
Trophies
7
Hallo,

Meerendeels door battlefield ben ik helemaal fan van deze sight:
e0180d0f58ce4c1282829030713b781a.png

Na wat doorspitten heb ik de JJ Airsoft RX06 gevonden (degene op het plaatje).
Nu heb ik toch wat vragen;

Deze sight maakt (als ik het goed heb begrepen) geen gebruik van batterijen.
Zijn er hier mensen die een sight als deze hebben gebruikt, of een andere sight zonder batterijen?
Hoe beviel dat?

Zijn er ook personen die deze sight hebben? (Niet hetzelfde merk, gewoon hetzelfde type).

Graag hoor ik jullie meningen en antwoorden over deze sight.

(LINK NAAR PRODUCT: https://goo.gl/p800ZM)

In de kenmerken staat wel dat hij batterijen gebruikt (mooi ding trouwens, zelf geen ervaring mee):
Product Kenmerken
licht gewicht en schokbestendig
vergroting: 1x
Objectief Diameter: 24mm
Reticle: Rood driehoek richtkruis (Automatisch de helderheid)
batterijen: 3 * AG13 (Niet inbegrepen)
Fit voor 20mm rail
stofkap​

• Leuk
Waarderingen: mwilliam
Hoe wil jij een red dot sight laten werken zonder batterijen? Iig in de specs staat het volgende: "Batteries: 3*AG13(Not included)"
Dacht dat ik het ergens las, maar het is dus met batterijen en een lichtsensor die zichzelf afstelt op het aantal licht dat op de sensor komt.
Leuke feature!

Dacht dat ik het ergens las, maar het is dus met batterijen en een lichtsensor die zichzelf afstelt op het aantal licht dat op de sensor komt.
Leuke feature!

Red dots nooit, daarbij wordt een rood puntje geprojecteerd op een stukje glas heel kort door de bocht dan. De lichtsensor feature kan nice zijn als het goed werkt, let er wel op dat het natuurlijk een repro is en het mogelijk niet zo goed werkt als een echte red dot sight.

De echte werkt wel zonder batterijen zoals de meeste andere Trijicon sights/scopes.
Check bij 'Illumination Source' Linkje
Maar to be fair dit is ook geen red dot maar een yellow dot. :p

Okey, I guess mistakes were made, maar de andere reflex sights van trijicon werken wel op batterijen net zoals de T1 aimpoint en EOTech's. Daarnaast zou dat in airsoft jammer genoeg veel te duur zijn. Scopes is dan weer wat anders maar ik doelde echt op dot sights zoals de T1 of SRS. Anyway jammer genoeg is een echte trijicon een factor 10 duurder :|.

Ik heb ooit een cloon gevonden die ook met fiberoptics werkte voor rond de 100euri maar weet bij got niet meer waar. Ik zal vnavond wel ff rond neuzen.

Lol en ik quote, bij reviews (linkje naar de JJ Airsoft RX06):
"This optic is nice but there are a few flaws to consider. First, the optic is not battery operated. It captures light, which illuminates the red dot. This is nice because you don't need batteries, but the downside is you cannot control the level of brightness. It will only be as bright as the environment your in. If your outside on a bright sunny day, the red dot is so bright you cannot even look at it. If your in the dark, it simply doesn't show up. There is also a lot of reflection when you look through the optic. You can see the projection screen which is distracting.

Some pros, is the red dot is very clear and you can reduce the reflection by adding some electrical tape over the top of the projection screen. also you can add some tape to the bottom front of the optic to control the level of brightness
."

Het enige verschil dus tussen deze clone en de echte trijicon is dat de clone geen tritium bij de optic fibers heeft die er voor zorgt dat je bij weinig to geen licht ook nog een dot ziet. (zou je zelf nog kunnen fabriceren linkje naar tritium licht staafje)

Laatst bewerkt:
Maar staat nergens op aliexpress en is toch iets wat de OP moet opzoeken vind ik dan. Wederom handige feature als in je hoeft geen dure lithium (knoopcel) batterijen constant te vervangen, maar je hebt er dus tijdens avond/nacht/indoor CQB weinig aan.