Joule probleem.

Beauyen

New Member
4 apr 2021
1
0
Trophies
1
Beste,

ik heb een joule probleem met mijn g&g predator ( gearbox v2 )

maand geleden heb ik mijn hopup vervangen voor een m4 maxx model me pro, na een joule meting schoot ik 0.80 joule met 0.30gr bb. na verder onderzoek zag ik dat mijn nozzle niet ver genoeg zat in mijn hopup nozzle van 25.00mm.

ik heb dus een nieuwe nozzle besteld van 25.25mm ( rode met een dubbele o ring ) en vervangen, na een joule meting schoot mijn replica met 0.30gr bb 1.30 joule.

in mijn gearbox v2 zit volgens mij een m100 veer waarvan ik dus 1 cm heb weg geknipt alleen heb ik het afgeknipte eind niet vlak gemaakt. na alles weer in elkaar gezet te hebben schiet mijn wapen weer 0.85 joule met 0.30gr bb.

naar mijn idee zat een shim niet helemaal lekker, dit aangepast en hoor geen gek geluid meer.

Is 1 cm teveel wat ik heb weg geknipt.

ik heb nog een m95 veer liggen, zal ik die vervangen? en wat voor joule zou ik dan bereiken?

wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook geen expert maar om het simpel uit te leggen.

Als er een beter airseal is(kan je doen doormiddel van een andere bucking, nozzle bijv) dan ontsnapt er minder lucht en hierdoor krijg je meer kracht achter de bb.

Makkelijkste is gewoon een zwakkere veer erin doen en kijken wat het beste is, het is moeilijk om van tevoren te zeggen wat voor fps/joule je gaat krijgen dat verschilt per replica. Voordeel nu wel is als je een zwakkere veer gebruikt heb je minder stress op de gearbox en gears dus kan het langer mee

zal verschillen per replica, kwestie van proberen dus.
Heb wel eens 2 'dezelfde' veren gehad, met de een 1 joule en de ander 1,25. Zelfs dat zegt dus niet alles!