Joule verlagen G&G SR-30

Sjoerd2104

Member
22 sep 2024
5
0
Hallo, mijn naam is Sjoerd.
Ik ben nieuw in de airsoft wereld en dit is tevens ook mijn eerste keer ooit dat ik een forum post plaats.

Ik heb een G&G SR-30 aangeschaft. Maar nu ben ik de afgelopen 2 dagen veel aan het lezen over de limieten waaraan een AEG aan moet voldoen en kom ik er achter dat ik de hoeveelheid joule moet verlagen.

Ik heb gelezen dat dit te bereiken is door het vervangen van de main spring. Ook heb ik gelezen dat dit bij mijn replica betekend dat ik de motor volledig uit elkaar moet halen.

Ik ben van plan om dit zelf te gaan doen en dus wil ik onderandere een chrono meter kopen en de nodige spullen om het juiste joule te bereiken.

Nu heb ik een aantal vragen waar ik nog geen goed antwoord op kan vinden.

Kan ik de main spring inkorten en is dat voldoende om onder de 1.2 joule te komen of kan ik beter een bijvoorbeeld m100 veer kopen en die indien nodig inkorten, wat is jullie ervaring ik ben erg benieuwd hoe jullie tot het gewenste resultaat zijn gekomen?

Zijn er nog andere upgrades die jullie aanraden gezien ik toch alles uit elkaar heb wanneer ik de veer vervang?

Op hoeveel joule en met wat voor gram bb’s spelen jullie?

Alvast bedankt voor de mensen die mij hierover iets meer kunnen inlichten, ik hoop jullie graag op een veld een keer te zien.

eerste vraag hoe weet je dat hij te hard schiet zonder chrono? op je anderen vragen de max bb gewicht voor een AR 1.2 joule is 0.30 maar mensen gebruiken 0.25 0.28 gebruikelijk. De chrono test die ze doen om je replica goed te keuren is 0.30 en dan moet je niet boven de 1.2 joule zitten voor een DMR is het 1.7 joule en bolt action sniper 2.3 joule. voor een dmr en sniper ben je wel bij de meesten velden verplicht om een side arm te dragen. Dan heb je nog minimum range 5 meter voor 1.2 joule 15 meter voor DMR en 25 meter voor snipers en binnen de 5 meter de pang regel, dit is niet bij alle velden het max gewicht bb's is 0.40 voor dmr en sniper

dan je laatste vraag ik speel met HPA DMR 1.67 joule en 0.36 gram bb's
side arm AEP 0.47 joule 0.25 gram bb's

@gambit
Bedankt voor je reactie, ik lees op de website waar ik hem gekocht heb dat hij 1.4 joule zou schieten. Ik heb dit nog niet kunnen testen maar dat zou dan betekenen dat ik hem iets moet terug schroeven.
Ik wil liever niet straks op mijn eerste skrim aankomen en dat ik dan niet kan spelen. Dus ik ga sowieso een chrono meter kopen om het even te testen.
Ik heb toch nog lang niet alle gear dus voor ik een keer kan spelen duurt het nog wel even.

Ja dat zegt nooit zo heel veel op anderen websites zeggen ze weer wat anders. Ik weet niet waar je vandaan komt ander kan ik je wel helpen.

Ik kom zelf uit Zaanstad maar een leuk auto ritje zeg ik nooit nee tegen dus ik wil best langs komen.
U kunt me altijd een prive bericht sturen om informatie uit te wisselen.

Hoi,

Ik vind het een goede inschatting om eerst zeker te weten of je wat aan je joule moet doen. Zonder een daadwerkelijke meting van de replica, zul je niet weten of het daadwerkelijk nodig is om de veer te vervangen. Sleutelen op een open skirm locatie is ook niet top. De opgave van joules op website is soms nogal.... wispelturig.

In principe is, om de de joule output te verminderen, de veer/spring wisselen voldoende. Extra upgrades zijn daarvoor niet per se nodig. Als ik een beetje zoek op het internet, zie ik volgens mij dat de gearbox een Quick Sping Change Systeem heeft, waardoor je niet helemaal de gearbox hoeft te strippen. Moet je zelf even dubbelchecken, dan dan wel.

Ondanks dat je druk bezig bent met @gambit af te spreken, is het misschien ook een mogelijkheid om lang te gaan bij Shogun in Wormerveer. Zij verkopen AEG Veren, hebben vast wel een FPS meter staan en willen je misschien wel helpen met het uitzoeken van een nieuwe veer, terwijl je daar kan testen of je AEG niet over de limiet schiet. Aangezien je dan toch een veer koopt, zal het testen geen probleem zijn, gok ik.
Misschien wel even handig om dan vooraf even te bellen en/of mailen voor een afspraak en wat de opties daarvoor zijn. Scheelt weer verrassingen.

Inkorten van een veer kan, in principe. Heb zelf altijd de voorkeur gehad voor een complete, niet ingekorte veer.

Als je verder voorafgaand aan een skirm je replica goed wil testen en afstellen, is het NABV Centrum in Geldermalsen door een gratis optie voor. Wel iets verder weg voor je, dat dan weer wel. Check wel even de openingstijden op de website van de NABV.

@Kroeskoppie bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik ga hem inderdaad eerst even testen en daarna kijken wat nodig is.
Als hij nu al de juiste joule schiet dan hou ik hem voor nu zo maar gezien er zo veel upgrades zijn en het mij ook best leuk lijkt ga ik zeker kijken om zelf de spullen te kopen om hem te verbeteren.

Proberen jullie altijd vlak onder de 1.2 joule te komen of is dat minder belangrijk en kan je ook met een joule van 1 of 1.1 dezelfde range krijgen?

Als je replica tussen de 1,0 en 1,1 joule schiet met 0.30g bb's, heb je een goede, veilige marge en kom je bij elke FPS meting er door.

Tussen FPS-meters van organisaties zitten kleine verschillen, dus het is niet handig om de grens van 1,2 joule strak op te zoeken.

Voor de range van je airsoftapparaat maakt die 0,1 joule minder in de praktijk niets uit, eigenlijk

Oke top, bedankt voor de duidelijkheid. De range en accuraatheid lijkt mij het belangrijkst niet hoe hard die schiet. Ik ga hem testen en indien nodig een zachtere veer erin doen.