Jullie mening over replica setje

Tom van den Bosch

Well-Known Member
2 jul 2017
45
17
Trophies
3
Yo mede Airsoft fans !

Laatst heb ik mijn eerste skirm gehad, en ik was meteen verkocht.
Onder andere al bezig om een NABV pas te krijgen, en ook al bezig met kijken naar wat leuke replica's die bij me passen.

Bij de skirm speelde ik met een M4 van metaal, van ongeveer 4 kilo. Ik gebruikte deze voor een dichtgebouwde CQB. Persoonlijk vond ik de zware M4 een beetje te fors voor een dichtgebouwde CQB. Zo kon ik moeilijk snel om hoekjes duiken bijv. Daarom zat ik in eerste instantie te kijken naar een AEG MP5K, full metal. (Link: http://www.airsoftclub.gr/mp5k.html ) Niet heel duur, wel robuust, krachtig en flexibel.
Samen met een holster, zodat dit een sidearm kan gaan worden. (Link: http://airsoftpro.cz/en/gear-unifor...ckpack/stehenni-pouzdro-pro-mp5k-cerne-detail )

Als sidearm zat ik ook te twijfelen voor een full/semi Glock 18C op gas. (Link: http://www.airsoftclub.gr/glock-18c-semi-full-auto.html ) Maar ik liet me snel wijsmaken dat je gas niet kunt gebruiken wanneer het erg koud is. Zo zou je replica gaan "bevriezen", waardoor al het gas ontsnapt uit het magazijn bij een eerste schot. Omdat ik maar 1 sidearm neem om mee te beginnen, lijkt het me vervelend wanneer ik deze een koude periode niet kan gebruiken. En het lijkt me vetter om met een MP5K rond te rennen bij een CQB dan met een Glock.

Als main replica zat ik te denken aan een AEG G36C van Jing Gong. (Link: http://www.airsoftclub.gr/airsoft-g...electric-guns/g3-g36-series/h-k-g36c-544.html ) Ik heb al enige ervaring met een HK G36C 0,5 joule, doordat ik hier in een ver verleden eigenaar van ben geweest. Ook vond ik op internet goede reviews over deze replica. Maar nu ben ik ook wel benieuwd hoe jullie over deze G36C van Jing Gong denken.


In het kort: Wat vinden jullie van een MP5K als sidearm en een G36C als main? Mis ik nog iets bij het aanschaffen van deze replica's en hebben jullie zelf ervaring met 1 van deze replica's? Of met het holster van de MP5K ?

Alvast bedankt voor reageren!
 
Laatst bewerkt:
Tip voor cqb replica Ares amoeba 0-13 compact licht en prima ook buiten mee te spelen. Bij safarasoftair heb je er al 1 voor 198 :cool:
Mp5 k als sidearm zou ik persoonlijk noet voor kiezen omdat je primary ook al een assault is. Als je sniper had zou mp5k wel voor mij werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Een korte MP5(K) voor CQB is wel handig maar in principe kan de G36 daar ook prima uit de weg. Denk dat de meeste M4 modellen geen 4 kg wegen maar eerder tussen de 2-3 kg.

Ik zou zelf zeggen begin liever met een wat duurdere primary van ~250-300, dan 2 ACM replica's. Ik wil hiermee niet zeggen dat JG of Cyma slecht is en het klopt ook zeker de JG G36 is een hele goede start replica en Cyma MP5's zijn ook goed, maar voor 250-300 kan je bijvoorbeeld naar de net wat betere merken gaan kijken. Also een MP5K op je been hebben hangen zal ook niet lekker zijn, met een beenholster schud het al meer dan een belt holster en dan met een MP5K zal dit wss nog wel wat erger worden.

Qua pistool kan je met een TM nooit fout gaan, enigste wat ik wilde toevoegen is dat ze bij de website hieronder zo'n 40 euro goedkoper zijn: https://www.airsoftguns-europe.com/glock-18c-gbb-tokyo-marui en voor de rest moet je je afvragen of de full auto het wel waard is. De non full auto versie (G17) is nog eens ~20 goedkoper en daarbij gebruik je full auto over het algemeen toch niet zo heel veel. Je mag dit alleen buiten gebruiken en gezien je daar ook al met een primary met full auto functie rond loopt zal je die vooral gebruiken, de side arm is dan meer voor tijdens reloads of als je een klein gebouw moet clearen en dan is semi gewoon genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Tip voor cqb replica Ares amoeba 0-13 compact licht en prima ook buiten mee te spelen. Bij safarasoftair heb je er al 1 voor 198 :cool:
Mp5 k als sidearm zou ik persoonlijk noet voor kiezen omdat je primary ook al een assault is. Als je sniper had zou mp5k wel voor mij werken.
Thanks voor je tip. qua smaak ligt dat model me net niet helemaal, om er dan 200 voor te betalen als eerste replica is ook weer zo wat. Wel goed om te weten dat 2x assault ook een beetje "te" is. Dat ga ik zeker meenemen in mijn overweging :)
 
Wat Rebel zegt; een MP5K op je been ga je niet prettig vinden (heb zelf de WE GBB variant, en die is nou niet bepaald 'lightweight' :S), en full auto op je sidearm ga je niet veel gebruiken (je magazijn is in een seconde leeg & ijskoud + dat je er niks mee raakt op die stand :))

TM G17 is een goede optie (of een TM P226, ook erg prettig en upgradable).
 
Een korte MP5(K) voor CQB is wel handig maar in principe kan de G36 daar ook prima uit de weg. Denk dat de meeste M4 modellen geen 4 kg wegen maar eerder tussen de 2-3 kg.

Ik zou zelf zeggen begin liever met een wat duurdere primary van ~250-300, dan 2 ACM replica's. Ik wil hiermee niet zeggen dat JG of Cyma slecht is en het klopt ook zeker de JG G36 is een hele goede start replica en Cyma MP5's zijn ook goed, maar voor 250-300 kan je bijvoorbeeld naar de net wat betere merken gaan kijken. Also een MP5K op je been hebben hangen zal ook niet lekker zijn, met een beenholster schud het al meer dan een belt holster en dan met een MP5K zal dit wss nog wel wat erger worden.

Qua pistool kan je met een TM nooit fout gaan, enigste wat ik wilde toevoegen is dat ze bij de website hieronder zo'n 40 euro goedkoper zijn: https://www.airsoftguns-europe.com/glock-18c-gbb-tokyo-marui en voor de rest moet je je afvragen of de full auto het wel waard is. De non full auto versie (G17) is nog eens ~20 goedkoper en daarbij gebruik je full auto over het algemeen toch niet zo heel veel. Je mag dit alleen buiten gebruiken en gezien je daar ook al met een primary met full auto functie rond loopt zal je die vooral gebruiken, de side arm is dan meer voor tijdens reloads of als je een klein gebouw moet clearen en dan is semi gewoon genoeg.


Hey Rebelattack,

Goede feedback ! 135 voor de G36C of 250~300 is toch wel een verschil. Wat win je daar dan precies op?

Tja een been holster voor de MP5K is inderdaal wel wat vervelend. Handig advies. Super ook die link waar je 40,- minder betaald. Die ~20 neem ik voor lief, want een full auto gas pistool is toch wel nice-to-have.
 
Wat Rebel zegt; een MP5K op je been ga je niet prettig vinden (heb zelf de WE GBB variant, en die is nou niet bepaald 'lightweight' :S), en full auto op je sidearm ga je niet veel gebruiken (je magazijn is in een seconde leeg & ijskoud + dat je er niks mee raakt op die stand :))

TM G17 is een goede optie (of een TM P226, ook erg prettig en upgradable).

Goede alternatieven. Ik neem ze mee in mijn overweging. Als alles op je profielfoto van jou is, zou je er ook wel verstand van hebben haha ! Mooie collectie tho.
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Je hebt ook nog de Ares Amoeba 007. Nog een stapje kleiner dan de 013. Alleen ook op de 200 euro grens.

Een Jin Gong van G36 kan een mooie optie zijn. Het ligt daar o.a. aan de kwaliteitscontrole. Als je geluk hebt heb je een replica die het een tijdje goed doet zonder problemen en lekker schiet! Maar heb je de andere kant van de medaille dan ben je na 1 skirm klaar...

Beenholsters ben ik geen fan van. Dan zou ik hem eerder met een soort sling constructie op je rug hangen. Je kan ook kiezen om de mp5k als main te gebruiken. Of zoek een MP5 met foldable stock. Wat de G36 ook heeft overigens, dan zou je de mp5k kunnen skippen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Een TM P226 E2 is een goede optie als je je sidearm ook in de winter wilt gebruiken. Alles van WE enzo bevriest binnen een paar schoten en met een TM heb je een super replica in huis.
Ik weet niet of de glocks van TM ook zo zuinig zijn met gas als de P226.
 
Hey Rebelattack,

Goede feedback ! 135 voor de G36C of 250~300 is toch wel een verschil. Wat win je daar dan precies op?

Tja een been holster voor de MP5K is inderdaal wel wat vervelend. Handig advies. Super ook die link waar je 40,- minder betaald. Die ~20 neem ik voor lief, want een full auto gas pistool is toch wel nice-to-have.

Ik bedoelde meer dat de MP5K en G36 samen ook rond de 250-300 euro kosten, dus als je die twee dan laat liggen en dat budget in een wat duurdere stopt dan win je dingen zoals betere externals, betere internals en betere QC zoals Jan ook al aangaf, heb je dan minder kans op een maandagmorgen model wat het begeeft na nog geen 1000 bb's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Heb zelf een AEP sidearm Cyma CM127, dit is een Glock G18C model op accu. Het voordeel is dat hij niet duur is, dus je hebt meer budget voor je main, ditzelfde geldt voor de magazijnen :) en met een lipo erin schiet het ding super! Oké... het is minder indrukwekkend als een GBB en je hebt ook echt niet dezelfde range, maar voor mij is een side arm voor korte afstand en binnen/CQB. Dan ben je incl. magazijnen en wat lipo's voor nog geen €100,- klaar! Ding doet het altijd, koud of warm :)

Verder is het zoals aangegeven bij de wat goedkopere replica's de vraag hoeveel geluk je hebt... als je een niet te zware replica zoekt voor een acceptabel bedrag zou misschien een G&G uit de CM16 serie nog een leuke optie kunnen zijn. Deze zijn voornamelijk opgebouwd uit hoogwaardig kunststof en zijn OOTB prima apparaten om lekker mee te kunnen doen!

Succes met de keuzes!

Groet,
Peter
 
Je hebt ook nog de Ares Amoeba 007. Nog een stapje kleiner dan de 013. Alleen ook op de 200 euro grens.

Een Jin Gong van G36 kan een mooie optie zijn. Het ligt daar o.a. aan de kwaliteitscontrole. Als je geluk hebt heb je een replica die het een tijdje goed doet zonder problemen en lekker schiet! Maar heb je de andere kant van de medaille dan ben je na 1 skirm klaar...

Beenholsters ben ik geen fan van. Dan zou ik hem eerder met een soort sling constructie op je rug hangen. Je kan ook kiezen om de mp5k als main te gebruiken. Of zoek een MP5 met foldable stock. Wat de G36 ook heeft overigens, dan zou je de mp5k kunnen skippen :)

Ha Jan !
Zelf ben ik erg kritisch op wat ik mooie replica's vind en niet, maar die Ares Amoeba 007 vind ik nog best een mooi dingetje !

Goed advies ook om te kijken naar replica's waarvan ik de klapkolf kan invouwen. Dit lost zeker een probleem op.
 
Ik bedoelde meer dat de MP5K en G36 samen ook rond de 250-300 euro kosten, dus als je die twee dan laat liggen en dat budget in een wat duurdere stopt dan win je dingen zoals betere externals, betere internals en betere QC zoals Jan ook al aangaf, heb je dan minder kans op een maandagmorgen model wat het begeeft na nog geen 1000 bb's.

Ooh op die manier ! Zo had ik het nog niet bekeken, maar daar heb je zeker een punt.
 
Heb zelf een AEP sidearm Cyma CM127, dit is een Glock G18C model op accu. Het voordeel is dat hij niet duur is, dus je hebt meer budget voor je main, ditzelfde geldt voor de magazijnen :) en met een lipo erin schiet het ding super! Oké... het is minder indrukwekkend als een GBB en je hebt ook echt niet dezelfde range, maar voor mij is een side arm voor korte afstand en binnen/CQB. Dan ben je incl. magazijnen en wat lipo's voor nog geen €100,- klaar! Ding doet het altijd, koud of warm :)

Verder is het zoals aangegeven bij de wat goedkopere replica's de vraag hoeveel geluk je hebt... als je een niet te zware replica zoekt voor een acceptabel bedrag zou misschien een G&G uit de CM16 serie nog een leuke optie kunnen zijn. Deze zijn voornamelijk opgebouwd uit hoogwaardig kunststof en zijn OOTB prima apparaten om lekker mee te kunnen doen!

Succes met de keuzes!

Groet,
Peter

Hey Peter,
Thx voor je reply. En daar zeg je wat ! Interessant alternatief, die AEP Cyma CM127 op accu. Klopt het dat het een semi automatische replica is, zonder blowback? En zijn daar zowel high en low caps voor geschikt?

Zelf ben ik niet zo van de CM16, maar er zijn genoeg andere leuke alternatieven beschikbaar. Bedankt voor het succes wensen :)
 
Hey Peter,
Thx voor je reply. En daar zeg je wat ! Interessant alternatief, die AEP Cyma CM127 op accu. Klopt het dat het een semi automatische replica is, zonder blowback? En zijn daar zowel high en low caps voor geschikt?

Zelf ben ik niet zo van de CM16, maar er zijn genoeg andere leuke alternatieven beschikbaar. Bedankt voor het succes wensen :)

Klopt de replica kan semi en vol automatisch schieten.

Standaard wordt er een midcap meegeleverd en er zijn idd ook highcaps voor beschikbaar.

28 rounds midcap: http://www.com-bat.nl/pistool-magazijnen/140-aep-magazijn-28rds-9010109013741.html

100 rounds extended/highcap: http://www.com-bat.nl/pistool-magazijnen/2004-aep-magazijn-28rds.html

Groet,
Peter
 
een friend van mij heeft de krytac PDW MK2 aangeschaft
deze kost 370 en de MK1 kost 350 als ik het goed heb

wel een andere prijs klasse maar dat ding schiet echt heerlijk

(ik kom net op de hoek kijken en het meerendeel van wat ik vast heb gehas is krytac dus ik ben mischien iets partijdig)

Groeten rens
 
Hey Peter,
Thx voor je reply. En daar zeg je wat ! Interessant alternatief, die AEP Cyma CM127 op accu. Klopt het dat het een semi automatische replica is, zonder blowback?

Een maatje van mij had zo'n AEP van CYMA (de p226 variant). Die replica had FPS van ~190 en was super stil!
Bij de tweede skirm viel de replica uit zijn holster, direct het frame gebroken (plastic) en de gearbox zat vervolgens muur vast. Misschien heeft hij gewoon pech gehad maar ik vond de kwaliteit niet best.
 
Een maatje van mij had zo'n AEP van CYMA (de p226 variant). Die replica had FPS van ~190 en was super stil!
Bij de tweede skirm viel de replica uit zijn holster, direct het frame gebroken (plastic) en de gearbox zat vervolgens muur vast. Misschien heeft hij gewoon pech gehad maar ik vond de kwaliteit niet best.

Klopt FPS ligt rond de 200.

De kwaliteit ben ik tot nu toe wel goed over te spreken... heb het ding op m'n plate carrier op m'n borst zitten, dus lig er regelmatig op, maar daar lijkt hij tot nu toe nog weinig last van te hebben...

En stil is hij absoluut!
 
AEP's zijn prima side arms zeker gezien deze geen last heeft van koud weer of het cooldown effect, echter een GBB is natuurlijk wel een stuk realistischer en cooler en dat is ook belangrijk bij airsoft :p. Ik zou gewoon eerst beginnen met een goede primary en daarna pas gaan kijken naar sidearm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo, Jan en lj.nl
AEP's zijn prima side arms zeker gezien deze geen last heeft van koud weer of het cooldown effect, echter een GBB is natuurlijk wel een stuk realistischer en cooler en dat is ook belangrijk bij airsoft :p. Ik zou gewoon eerst beginnen met een goede primary en daarna pas gaan kijken naar sidearm.
Dit! Ik heb ook de eerste paar jaar zonder gespeeld. Nu heb ik al een tijdje een M9 maar ik pak hem vaker mee voor de coolfactor dan dat ik er echt wat mee doe op een skirm. Het is zoals Rebel zegt wel heel erg vet en ben blij dat ik hem heb <3

Nou is mijn loadout daar ook nog niet naar. Mijn M16 was te lang om zo maar te laten bungelen aan de sling om dan mijn M9 te pakken. Magazijnen in pistool trek ik ook niet omdat die dingen er om de haverklap uit donderen... Iedere skirm is iemand wel een keer een pistol mag kwijt.

Op mijn lijstje staat nog een pistol only set voor als ik CO of PL ben. Dan ga ik hem er vaker bij pakken ^_^
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Vladimir