kapotte piston

Martin friesland

Well-Known Member
4 jul 2018
108
35
Trophies
5
Zoals de topic zegt een kapotte piston zie foto weet iemand de oorzaak hier van ?

grt martin
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2018-09-16 at 12.16.06.jpeg
    WhatsApp Image 2018-09-16 at 12.16.06.jpeg
    200,5 KB · Weergaven: 214
Een slechte kwaliteit piston met alleen plastic tanden icm met waarschijnlijk een slecht geshimde gearbox of een slechte angle of engegement. Hoe ziet de sector gear er uit? Dat is degene die aan de piston grijpt.

Hoe oud is de replica eigenlijk?
 
Had ik laatst ook maar dan met stalen vertanding.

Mogelijk slechte Angle of engagement.
Dit zorg er voor dat de omzet van beweging van de piston om hoog wordt geduwd inplaats van naar achteren.
Waardoor er spanning op dat blokje op het eind komt te staan en op den duur naar binnen afbreekt.
 
Een slechte kwaliteit piston met alleen plastic tanden icm met waarschijnlijk een slecht geshimde gearbox of een slechte angle of engegement. Hoe ziet de sector gear er uit? Dat is degene die aan de piston grijpt.

Hoe oud is de replica eigenlijk?
jaartje oud maar de metalen tanden van de gearbox zijn nog allemaal goed.

welke kan ik het best nu halen dan ? sowieso shims maar welke piston moet nu halen metalen ?
 
jaartje oud maar de metalen tanden van de gearbox zijn nog allemaal goed.

welke kan ik het best nu halen dan ? sowieso shims maar welke piston moet nu halen metalen ?

De tanden van je gears zijn nog goed omdat het een plastic piston is die het heeft begeven ipv je gear set. Ik zou voor een CYMA FMR piston gaan en dan zorgen dat de AOE is gecorrigeerd en je de rest shimmed.
 
Elke V2/v3/6/7 heeft een 15 tanden piston, dus als die korter of langer is dan is hij voor een andere shell of je hebt dan een piston die zegt 14 of 14.5 tanden heeft maar dan is ie partieel gecorrigeerd voor AOE. Half rack heeft meer versterking dan meeste stock pistons op de tanden waar de meeste druk op staat omdat de veer daar al meer gecomprimeerd is dan aan het begin, maar als je het toch upgrade en je het goed doet kan je beter gewoon full rack gaan.
 
Bestel gewoon 1 met 15 tanden dan metaal moet ik nog ergens om denken ?
shims zal ook bestellen denk ook een andere nozzle als ik toch bezig ben

vergeet ik verder iets ?
 
Je zou de rest van je traject nog aan kunnen pakken met een nieuwe pistonhead en cilinderhead.